Problemen met VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Hey, ik heb thuis op een NT4 Server, verbonden met Sonera Quicknet, een VPN aangemaakt, dat werkt geloof ik allemaal wel goed. Ik zit nou bij een kennis met mijn PC, ook verbonden met Sonera Quicknet. Als ik nu met mijn PC een VPN verbinding wil maken met m'n server thuis dan lukt dat wel, de verbinding komt gewoon tot stand, maar na ongeveer een halve minuut wordt de verbinding weer verbroken... Weet iemand hoe dit komt? Of ligt het gewoon aan dat crappy Sonera? >:) TIA.

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Zit de client toevallig onder windows 2000?Als je dan namelijk SP2 hebt geinstalleerd verbreekt windows de verbinding automatisch voor je. Dit heb ik ook thuis sinds SP2.

Ik weet ook nog niet wat ik er aan moet doen. Je weet dan misschien waar het aan ligt.

• ProCal
Op maandag 02 juli 2001 18:53 schreef yodax het volgende:
Zit de client toevallig onder windows 2000?
Nope, ik gebruik Windows 98 Special Edition.

edit:
Dat moet uiteraard "Second Edition" zijn... :X (Gebruik inmiddels XP pro)

[ Voor 21% gewijzigd door ProCal op 28-01-2004 03:23 ]

• ProCal
Iemand?? Pleaze??

• ProCal
Niemand ??? :'(

• Neowam
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

check je time-outs / idle timings is na? anders ligt het inderdaad aan sonera. je mag blijkbaar geen vpn dan op hun netwerk.

Verwijderd

Waarschijnlijk verkeerde authenticatie gebruikt ?

Verwijderd

Probeer eens een paar ping commando's (of ping -t) naar je doel-ip en kijk eens naar de responsetijden. Als die erg hoog zijn is het net gewoon niet stabiel. Anders lijkt het idd een rechtenkwestie voor de vpn authenticatie. Dat Sonera een VPN niet toestaat dunkt me op het eerste gezicht wat raar maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Pagina: 1