Toon posts:

Wordpress > wp-admin werkt niet meer na livegang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wordpress installatie van een nederlandse en een belgische site. In principe wijkt alleen de database van de belgische installatie af van de nederlandse de overige installatie bestanden zijn hetzelfde.

De nederlandse pagina werkt prima. Offline heb ik de nederlandse en belgische beide draaien, inclusief werkende wp-admin URLs.

Alleen bij de live variant van de belgische installatie krijg ik geen toegang tot de admin pagina. /wp-admin en /wp-login geven een 404 error. Als ik naar /wp-login.php ga krijg ik wel het inlogscherm van wordpress te zien maar zonder ingeladen css. En inloggen op die pagina gaat naar een 404.

Alle databases (voor de nederlandse, de belgische in de offline draaiende sites) heb ik hetzelfde veranderd: de wp_options home site en home url ingesteld naar de url van de pagina.

Ook de .htacces bestanden voor de nederlandse en belgische sites zijn hetzelfde (met uitzondering van de verwijzingen naar .nl en .be).

Dus ik snap niet echt meer waar ik het moet zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:12:
Dus ik snap niet echt maar waar ik het moet zoeken
Zoals altijd beginnen bij 't begin: logfiles. Wat staat/vind je daar in?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de logfile komt een core alert:
RewriteBase: argument is not a valid URL

dit is het .htacces bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

Beide websites draaien in hun eigen mapnaam website.be en website.nl en de htacces bestanden staan in website.be/public_html
website.nl/public_html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als zo'n probleem zich voordoet is kan het meerdere oorzaken hebben. Na een upgrade van het systeem is het vaak een probleem met het geheugen. Je kan het volgende doen:
  1. Het geheugengebruik van WordPress in de wp-config.php vergroten:
    define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '256M' );
  2. De plugins uitschakelen via phpmyadmin. Je kan naar de de tabel wp_options gaan en daar de waarde bij 'active_plugins' leeg te halen;
  3. Standaard thema activeren in plaats van je custom thema;
Mocht dit niet helpen moet je WP_DEBUG aanzetten en ERROR_REPORTING op All zetten om zo mee details te krijgen over de status van je WordPress installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasbroek
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 15:23
Vergeet ook niet om eventuele cache plugins uit te schakelen/leeg te maken.
Die kunnen ook wel eens in de weg zitten.

Verder misschien ook nog oude references (naar een pad wat niet meer bestaat) in de database?
Kun je achterhalen waar de pagina de css vandaan wil halen (door de pagina te inspecteren in je browser)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:33:
Als zo'n probleem zich voordoet is kan het meerdere oorzaken hebben. Na een upgrade van het systeem is het vaak een probleem met het geheugen. Je kan het volgende doen:
  1. Het geheugengebruik van WordPress in de wp-config.php vergroten:
    define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '256M' );
  2. De plugins uitschakelen via phpmyadmin. Je kan naar de de tabel wp_options gaan en daar de waarde bij 'active_plugins' leeg te halen;
  3. Standaard thema activeren in plaats van je custom thema;
Mocht dit niet helpen moet je WP_DEBUG aanzetten en ERROR_REPORTING op All zetten om zo mee details te krijgen over de status van je WordPress installatie.
  • Geheugengebruik vergroten heeft geen effect
  • Als ik de waarde bij active plugins leeg haal werkt de hele site niet meer, ik krijg een wit scherm en wp-admin werkt alsnog niet
  • Als het thema het probleem is hoe moet ik dan verder? De site werkt namelijk gewoon en een ander thema laden terwijl hij live staat is niet echt de bedoeling, dus dat wil ik eigenlijk alleen maar doen als ik dan een duidelijk idee heb van wat ik moet/kan doen
jasbroek schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:28:
Vergeet ook niet om eventuele cache plugins uit te schakelen/leeg te maken.
Die kunnen ook wel eens in de weg zitten.

Verder misschien ook nog oude references (naar een pad wat niet meer bestaat) in de database?
Kun je achterhalen waar de pagina de css vandaan wil halen (door de pagina te inspecteren in je browser)?
Cache plugin leeg halen heb ik gedaan, ik weet niet hoe ik nu de cache plugin kan uitschakelen als ik niet in wp-admin kan?

Als ik naar wp-login.php ga dan probeert hij de css te halen op
/wp-admin/load-styles.php?c=0&dir=ltr&load%5B%5D=dashicons,buttons,forms,l10n,login&ver=4.6.2

Maar inloggen vanaf die pagina kan ook niet dus ik denk dat het probleem toch in een verwijzing ofzo gezocht moet worden van de /wp-admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zekerheid een query draaien op de wp_options tabel om te kijken of er niet een verkeerde url ergens staat. En heb je WP_DEBUG (in wp-config.php) al aangezet?

Kijk ook even met Firebug, of amdere developers console, of de server een redirect stuurt en zo ja waarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasbroek
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 15:23
Misschien een hele domme...
Is de wp-admin map wel aanwezig?
Aangezien de browser een 404 geeft bij /wp-admin...
En staat hier ook een index.php in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!
jasbroek schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:07:
Misschien een hele domme...
Is de wp-admin map wel aanwezig?
Aangezien de browser een 404 geeft bij /wp-admin...
En staat hier ook een index.php in?
Ja die map is aanwezig en ja daar staat een index.php in. Maar in die map stond ook nog een .htacces bestand. Hoe die daar komt snap ik echt niet, want in de originele installatie staat die niet. En ik opload alles via phpstorm en de rest van de bestanden komen op de goede plek te staan dus ik zou wel gemerkt moeten hebben als daar iets fout zat.
Maar het htacces bestand verwijderen heeft het opgelost *O*
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:05:
Voor de zekerheid een query draaien op de wp_options tabel om te kijken of er niet een verkeerde url ergens staat. En heb je WP_DEBUG (in wp-config.php) al aangezet?

Kijk ook even met Firebug, of amdere developers console, of de server een redirect stuurt en zo ja waarheen.
Voor de volledigheid zal ik hier ook nog op antwoorden. WP_DEBUG had ik aangezet maar gaf nergens meldingen. Kijken naar de redirects had ik nog niet gedaan.

Dank allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:58:
Opgelost!

Maar het htacces bestand verwijderen heeft het opgelost *O*
Wonderlijk. Die .htaccess in je vorige bericht is helemaal standaard. Werken je nette URL's nu nog? Dus www.mijnsite.nl/mijn-pagina-naam/ in plaats van www.mijnsite.nl/index.php?p=5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:00:
[...]

Wonderlijk. Die .htaccess in je vorige bericht is helemaal standaard. Werken je nette URL's nu nog? Dus www.mijnsite.nl/mijn-pagina-naam/ in plaats van www.mijnsite.nl/index.php?p=5
Het .htacces bestand wat daarin stond was niet hetzelfde als die ik geplaatst had, daar stond een verwijzing naar een vaste URL.

Alles werkt nu naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Fijn dat het weer werkt.
Pagina: 1