Ik zoek een?
Receiver
Wat is je budget?
500 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Twee Monitor Audio S8's aan te sturen in 2.0, ik heb een optie om deze luidsprekers voor een mooie prijs 2ehands aan te schaffen en ben van plan dat te gaan doen. Ik ga er muziek op luisteren en films op kijken, gewoon gemiddeld gebruik. Muziek gaat gestreamd worden via een chromecast, films vooral via de apps op mijn smart-tv (Plex of Netflix). Er zijn dus niet bijzonder veel HDMI ingangen nodig, en de tv wil ik via een optische kabel of HDMI (arc) audio naar de receiver laten sturen.
De set wil ik later uitbreiden naar 5.0 (hopelijk komt de bijbehorende center speaker een keer op marktplaats voorbij
), dus surround mogelijkheden moet hij wel hebben maar Atmos is geen vereiste. 4k en HDR wel vanwege mijn tv, dus een 2ehands verouderd model is geen optie.
Hier de specs van de luidsprekers:
Frequency Response +/- 3dB 35Hz- 30KHz
Sensitivity (1W@1M) 91dB
Nominal Impedance(Ohms) 6
Power Handling RMS(W) 175
Drive Unit complement 2 x 6” C-CAM® Bass mid-range C-CAM® tweeter
Bass Alignment Balance velocity Twin Reflex Ported
External Dimensions mm (inch) 900H x 185W x 270D (35 ½” x 7 ¼” 10 ½”)
Weight 21kG / 46lb
Wat heb je zelf al gevonden?
Sony STR-DN1070 (550 euro): pricewatch: Sony STR-DN1070
Denon AVR-X2300W (500 euro): pricewatch: Denon AVR-X2300W Zwart
Onkyo TX-NR656 (400 euro) pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart
Welke vragen heb je hier nog over?
1) Ik twijfel dus tussen bovengenoemde receivers. Volgens de reviews die ik heb gelezen op verschillende sites is de geluidskwaliteit van al deze receivers dik in orde, en ze bieden allemaal voldoende input en output mogelijkheden. Op basis van de prijs zou ik dus voor de Onkyo kiezen. Toch knaagt het ergens een beetje dat deze behoorlijk goedkoper is dan de rest, is dit puur de naam of zie ik een belangrijke beperking over het hoofd?
2) Hoeveel zin heeft het om deze luidsprekers via bi-wiring aan te sluiten? De Sony of Onkyo bieden deze optie wel, de Denon niet.
Receiver
Wat is je budget?
500 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Twee Monitor Audio S8's aan te sturen in 2.0, ik heb een optie om deze luidsprekers voor een mooie prijs 2ehands aan te schaffen en ben van plan dat te gaan doen. Ik ga er muziek op luisteren en films op kijken, gewoon gemiddeld gebruik. Muziek gaat gestreamd worden via een chromecast, films vooral via de apps op mijn smart-tv (Plex of Netflix). Er zijn dus niet bijzonder veel HDMI ingangen nodig, en de tv wil ik via een optische kabel of HDMI (arc) audio naar de receiver laten sturen.
De set wil ik later uitbreiden naar 5.0 (hopelijk komt de bijbehorende center speaker een keer op marktplaats voorbij
Hier de specs van de luidsprekers:
Frequency Response +/- 3dB 35Hz- 30KHz
Sensitivity (1W@1M) 91dB
Nominal Impedance(Ohms) 6
Power Handling RMS(W) 175
Drive Unit complement 2 x 6” C-CAM® Bass mid-range C-CAM® tweeter
Bass Alignment Balance velocity Twin Reflex Ported
External Dimensions mm (inch) 900H x 185W x 270D (35 ½” x 7 ¼” 10 ½”)
Weight 21kG / 46lb
Wat heb je zelf al gevonden?
Sony STR-DN1070 (550 euro): pricewatch: Sony STR-DN1070
Denon AVR-X2300W (500 euro): pricewatch: Denon AVR-X2300W Zwart
Onkyo TX-NR656 (400 euro) pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart
Welke vragen heb je hier nog over?
1) Ik twijfel dus tussen bovengenoemde receivers. Volgens de reviews die ik heb gelezen op verschillende sites is de geluidskwaliteit van al deze receivers dik in orde, en ze bieden allemaal voldoende input en output mogelijkheden. Op basis van de prijs zou ik dus voor de Onkyo kiezen. Toch knaagt het ergens een beetje dat deze behoorlijk goedkoper is dan de rest, is dit puur de naam of zie ik een belangrijke beperking over het hoofd?
2) Hoeveel zin heeft het om deze luidsprekers via bi-wiring aan te sluiten? De Sony of Onkyo bieden deze optie wel, de Denon niet.