Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mechanisch toetsenbord advies nodig.

Pagina: 1
Acties:

• TonyJ.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Hallo,

Ik heb mijn nieuwe gaming PC, en in plaats van een nieuwe muis te kopen, zou ik graag een nieuw toetsenbord kopen. Ik had een CM Storm Quickfire TK Blue Switch en het was een zeer goed toetsenbord. Het clicky geluid van het toetsenbord vond ik echt fijn, maar ik ben op zoek naar een andere switch die misschien beter past bij mijn eisen. Het nadeel vond ik vooral dat je steeds een knop moest indrukken voor de numpad cijfers te gebruiken of de DEL, ... toetsen en dat vond ik soms vervelend.

Ik speel vaak League of Legends en mensen vertelden me dat de red switches zeer goed zijn voor gaming, maar niet goed voor het typen, wat ik eigenlijk vaak doe tijdens het surfen en chatten met vrienden.

Ik heb al wat opzoek werk gedaan en heb gelezen dat Razer switches van slechtere kwaliteit zijn, maar volgens Razer zelf zijn ze natuurlijk beter. Maar verder moet ik geloven dat in de 2016 Editie van de Razer Blackwidow nieuwe switches zitten, geen Kailh switches meer, maar vernieuwde en verbeterde switches, klopt dit? Daarnaast zouden de Brown switches voor mij denk ik de beste keuze zijn omdat het volgens tomshardware de best gebalanceerde switch is tussen gamen en typen.

Dit is wat ik eigenlijk heb gevonden:

- Blue Switch = Grotendeels gemaakt voor typen.
- Red Switch = Gamen
- Brown Switch = Gebalanceerde switch, zowel voor typen als voor gamen.
- Black Switch = ?

Toetsenborden die ik al gevonden heb:

- Razer Blackwidow 2016 Ultimate (Stealth)
- Corsair K70 of K95
- Logitech G710+
- CM Storm?
- Ducky Shine?

Dit zijn de games die ik meestal speel:

- League of Legends (bijna elke dag)
- FPS Games: CS:GO, H1Z1 (Niet echt FPS, hangt af van welk standpunt ik de game speel), Battlefield,
Far Cry, GTA V, ...
- Osu
- GTA San Andreas RolePlay server: Dit is een server op GTA gebruikt om te roleplayen, het is kortom een server waar mensen op gaan en je dus eigenlijk zoveel mogelijk moet typen wat je eigenlijk aan het uitvoeren bent. Als je bv. de straat overloopt moet je dan typen in het Nederlands: (/me) loopt de straat over.

Ik kan de toetsenborden kopen op amazon.com omdat ze daar gewoon veel goedkoper zijn. Ik heb vernomen dat het naar België $6,00 aan verzendkosten zou kosten maar ik vrees voor meerdere kosten.

LEDs mogen maar hoeven zeker niet, boeit me niet echt veel.

Mijn budget is rond de €100.

Alvast bedankt!
Tony

[ Voor 5% gewijzigd door TonyJ. op 24-01-2017 14:11 ]

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ik heb ooit eens een blog hier op tweakers gelezen over een mechanische RamPlank die uit verwechiestan kwam en nog best degelijk was.

Geef me even de tijd

EDIT Gaat over deze Blog

en dit toetsenbordje

Past wel in je budget namelijk. Wellicht heb je er wat aan

[ Voor 52% gewijzigd door PaRaDoX4 op 24-01-2017 14:14 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Ik zou je vooral aanraden om borden te proberen met de verschillende switches erin, zodat je zeker weet wat je fijn vindt. Ik zweer zelf bij Red switches - ik heb zelf een Corsair Vengeance K60 - maar uiteraard is dit een zeer persoonlijke keuze.

Kijk ook even naar Das Keyboard. Een basic uiterlijk maar wel de switches (als je van een basic uiterlijk houdt tenminste).

BF1 Stats

• TonyJ.
@PaRaDoX4 ik vind het echt een mooi toetsenbord, alleen ken ik het merk niet echt. Ik hoop gewoon dat dit geen ding is dat na x aantal maanden kapot gaat?

@Foodie88 wel het probleem is dat hier in de buurt niet echt een winkel is met mechanische toetsenborden en heb geen idee wanneer ik daar eens naar toe kan gaan. En wat vind je dan van de Reds bij het typen? Ik had blue's en ik vond ze echt perfect, vooral het geluid was gewoon fantastisch. Me ouders hadden er toch niks op te zeggen want ik zit op m'n eigen kamer, maar het is gewoon even zoeken of misschien de Brown's/Red's beter zou zijn in gamen dan de Blue's of niet? Anders blijf ik wel bij de Blue's indien er geen verschil is qua gaming.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
cherry mx black en rood zijn voor gamen, hier zit geen 'klik' en feedback in, wat prettig is voor veel typwerk. Daarvoor heb je de brown en blue. Brown is de iets stillere variant van blue.

Qua geluid maakt het ook wel uit of je bottomed out (je ramt de toets helemaal tot de max in) of maar een klein stukje indrukt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• TonyJ.
@Chiron dankjewel.

Ik heb even paar reviews doorgenomen van de Motospeed Inflictor Ck104 en het lijkt me wel een leuk toetsenbord. Iemand die ervaring heeft met deze site? Ik wil namelijk niet opgelicht worden...

http://www.gearbest.com/keyboards/pp_298472.html?wid=3

• Foodie88
TonyJ. schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:20:
@PaRaDoX4 ik vind het echt een mooi toetsenbord, alleen ken ik het merk niet echt. Ik hoop gewoon dat dit geen ding is dat na x aantal maanden kapot gaat?

@Foodie88 wel het probleem is dat hier in de buurt niet echt een winkel is met mechanische toetsenborden en heb geen idee wanneer ik daar eens naar toe kan gaan. En wat vind je dan van de Reds bij het typen? Ik had blue's en ik vond ze echt perfect, vooral het geluid was gewoon fantastisch. Me ouders hadden er toch niks op te zeggen want ik zit op m'n eigen kamer, maar het is gewoon even zoeken of misschien de Brown's/Red's beter zou zijn in gamen dan de Blue's of niet? Anders blijf ik wel bij de Blue's indien er geen verschil is qua gaming.
Reds zijn zeker okay bij het typen. Als ik me concentreer tijdens het typen, dan worden ze niet 'bottomed out' oftewel helemaal tot op de bodem ingedrukt en dan is het vrijwel geruisloos. Als je ze wel maximaal indrukt, dan ratelt het behoorlijk. Ik heb echter niemand die ik kan storen dus voor mij is dat geen issue.

De keuze voor Reds is bij mij vooral op het zeer lage actuatiegewicht gebaseerd. Indrukken gaat enorm licht. Ik heb alleen geen recente hands on ervaring met Blue toetsen dus ik kan het niet in 'gevoel' uitdrukken. De Reds zijn 45 cN en de Blue 50 cN.

BF1 Stats

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:23:
cherry mx black en rood zijn voor gamen, hier zit geen 'klik' en feedback in, wat prettig is voor veel typwerk. Daarvoor heb je de brown en blue. Brown is de iets stillere variant van blue.
Verschilt ook weer per spel. Black/rood schijnen het beste te zijn voor shooters. Maar bij strategie schijnt het weer anders te zijn. Met wat Googlen kom ik erop uit dat elke SC2 pro zo ongeveer andere switches gebruikt, dus je kan niet zeggen dat de één daarin echt beter is dan de ander.

Overigens is Brown meer dan de stille variant van Blue. Blue's hebben enorme hysterese, Browns hebben wel wat, maar heel veel minder (en Reds nog minder). En naast de vraag wat theoretisch het beste is, is er ook de vraag wat je het lekkerste vindt. Ik vind persoonlijk behalve dat Blue's te luid zijn, de hysterese ook vervelend. En Reds vind ik kapot aanvoelen. Oftewel, uitproberen.
@Foodie88 wel het probleem is dat hier in de buurt niet echt een winkel is met mechanische toetsenborden en heb geen idee wanneer ik daar eens naar toe kan gaan.
Heb je geen mediamarkt? Want die hebben er normaal gesproken wel een paar staan.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ik moet eerlijk met je zijn, ik ken het toetsenbord zelf ook niet. Naar de reviewblog te kijken is het een redelijk dingetje. Heb wel al 1,5 jaar een muis van hetzelfde merk. Doet wat die moet doen en voor 20 euro(de muis toen dr tijd) durfde ik het wel te proberen.
Ik denk dat je dat ook even bij jezelf moet nagaan. Het is een goedkoop bordje.....durf je het aan ja of nee, misschien doe je er wel heel lang mee, misschien niet.
TonyJ. schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:28:
@Chiron dankjewel.

Ik heb even paar reviews doorgenomen van de Motospeed Inflictor Ck104 en het lijkt me wel een leuk toetsenbord. Iemand die ervaring heeft met deze site? Ik wil namelijk niet opgelicht worden...

Reviewer heeft op die site bestelt en geen problemen ervaren, dat zegt al wat. Daarbij kan de leverdatum wat verschuiven maar ik voorzie geen problemen. spijker me er niet aan vast though

[ Voor 35% gewijzigd door PaRaDoX4 op 24-01-2017 14:49 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:32
Ik heb die Motospeed CK104 nu ook al ruim een halfjaar. Best boordje voor typen, maar voor gamen durf ik het niet zo te zeggen. Ik gebruik voornamelijk mijn xbox one controller op de PC.

• Foodie88
Gearbest is een prima site, al genoeg besteld. Geen toetsenborden echter. Als je voor €38,- echter een 'leuk' bordje in huis kan halen dat de veel duurdere borden met Cherry switches benadert, dan is dat top, toch? Kun je je geen grote buil aan vallen, denk ik.

BF1 Stats

• Herax10NL
  • Laatst online: 25-11 19:26
Ik denk dat de Logitech G810 prima aan je wensen kan voldoen. De Romer-G switch is eigenlijk vergelijkbaar met de Cherry MX Brown. Daarnaast heeft het toetsenbord een simpele indeling. Persoonlijk gebruik ik 'm nu ongeveer een jaar voor gamen en typen (verslagen, maar ook chatten etc.) en mij bevalt ie tot nu toe prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Herax10NL op 24-01-2017 15:39 ]

• TonyJ.
Hmm, dankjewel jongens maar ik ga denk ik toch maar blijven bij de blue switches, het geluid van de switches maakt me altijd maar emotioneel :P

Ik ga denk ik gaan voor de Motospeed Inflictor CK104
Pagina: 1