Hallo mensen
Ik heb weet weinig van computers daarom open ik even een topic
Ik had destijds mijn wifi code onbeveiligd allles was standaard
Mijn telefoon en laptop logde van zelf in op een onbeveiligde wifi hotspot onder de naam KPN fon verder kon ik op de kpn fon niet op internet
Toen hoorde ik mijn onder buurman veel praten over hacken,in de router,wizzard,phising,wirless,hardware,malware en mijn naam tig keer voorbij horen komen
toen heb ik uit angst fabrieks instellingen gedaan
En een keer ingelogd op mijn ING
Tot op een gegeven moment mijn laptop
Aangaf download nu gratis windows 7
En op google log in op je google account
Allemaal websites zonder /https er voor
Het waren allemaal onbeveiligde websites
Die standaard open gingen bij mn tablad
Verder zegt mijn buurman ik heb inidergeval het rekening nummer .. Dus het lijkt er op dat hij wachtwoorden wilt onderscheppen
Ik heb mijn wifi wachtwoord veranderd en ook van mijn router
Ik heb windows 10 er op laten zetten en een virus scan van kaspersky
Hij heeft het tot aan de dag van vandaag nog steeds over hacken en dat er ergens een lek zit en dat ik een nieuw bestuuringssysteem heb en hij daar wel in kan .ik weet nu niet of ik voldoende beschermd ben ik ben zo bang. Het leek alsof er bepaalde instellingen bij de virus scan uit zijn gezet maar ik ben nergens meer zeker van ik ben net weer bij de computer winkel geweest en die zegt je moet aangifte doen ..
Heeft iemand verstand van dit ?
En zou firewall helpen tegen aanvallen?
En .. Alles graag in dummie taal want ik snap er vrij weinig van
Alvast bedankt
Ik heb weet weinig van computers daarom open ik even een topic
Ik had destijds mijn wifi code onbeveiligd allles was standaard
Mijn telefoon en laptop logde van zelf in op een onbeveiligde wifi hotspot onder de naam KPN fon verder kon ik op de kpn fon niet op internet
Toen hoorde ik mijn onder buurman veel praten over hacken,in de router,wizzard,phising,wirless,hardware,malware en mijn naam tig keer voorbij horen komen
toen heb ik uit angst fabrieks instellingen gedaan
En een keer ingelogd op mijn ING
Tot op een gegeven moment mijn laptop
Aangaf download nu gratis windows 7
En op google log in op je google account
Allemaal websites zonder /https er voor
Het waren allemaal onbeveiligde websites
Die standaard open gingen bij mn tablad
Verder zegt mijn buurman ik heb inidergeval het rekening nummer .. Dus het lijkt er op dat hij wachtwoorden wilt onderscheppen
Ik heb mijn wifi wachtwoord veranderd en ook van mijn router
Ik heb windows 10 er op laten zetten en een virus scan van kaspersky
Hij heeft het tot aan de dag van vandaag nog steeds over hacken en dat er ergens een lek zit en dat ik een nieuw bestuuringssysteem heb en hij daar wel in kan .ik weet nu niet of ik voldoende beschermd ben ik ben zo bang. Het leek alsof er bepaalde instellingen bij de virus scan uit zijn gezet maar ik ben nergens meer zeker van ik ben net weer bij de computer winkel geweest en die zegt je moet aangifte doen ..
Heeft iemand verstand van dit ?
En zou firewall helpen tegen aanvallen?
En .. Alles graag in dummie taal want ik snap er vrij weinig van
Alvast bedankt