Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kan hij op mijn router?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.803 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen
Ik heb weet weinig van computers daarom open ik even een topic

Ik had destijds mijn wifi code onbeveiligd allles was standaard
Mijn telefoon en laptop logde van zelf in op een onbeveiligde wifi hotspot onder de naam KPN fon verder kon ik op de kpn fon niet op internet

Toen hoorde ik mijn onder buurman veel praten over hacken,in de router,wizzard,phising,wirless,hardware,malware en mijn naam tig keer voorbij horen komen
toen heb ik uit angst fabrieks instellingen gedaan
En een keer ingelogd op mijn ING
Tot op een gegeven moment mijn laptop
Aangaf download nu gratis windows 7
En op google log in op je google account
Allemaal websites zonder /https er voor
Het waren allemaal onbeveiligde websites
Die standaard open gingen bij mn tablad
Verder zegt mijn buurman ik heb inidergeval het rekening nummer .. Dus het lijkt er op dat hij wachtwoorden wilt onderscheppen

Ik heb mijn wifi wachtwoord veranderd en ook van mijn router
Ik heb windows 10 er op laten zetten en een virus scan van kaspersky

Hij heeft het tot aan de dag van vandaag nog steeds over hacken en dat er ergens een lek zit en dat ik een nieuw bestuuringssysteem heb en hij daar wel in kan .ik weet nu niet of ik voldoende beschermd ben ik ben zo bang. Het leek alsof er bepaalde instellingen bij de virus scan uit zijn gezet maar ik ben nergens meer zeker van ik ben net weer bij de computer winkel geweest en die zegt je moet aangifte doen ..

Heeft iemand verstand van dit ?
En zou firewall helpen tegen aanvallen?
En .. Alles graag in dummie taal want ik snap er vrij weinig van :(

Alvast bedankt

Alle reacties

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik snap niks van je hele verhaal om heel eerlijk te zijn.
Beter ook dat je die buurman negeert, maar dat is mijn mening.

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Snappen doe ik het wel..

Als je de boel echt niet vertrouwd zou ik zeker aangifte doen.. Maar weet niet wat de politie er exact mee kan, dat kunnen ze je dan wel uitleggen..

Om alles nu even safe te houden:

- Verander al je wachtwoorden, met te beginnen bij je Router.. (Gebruik wachtwoorden die moeilijk te raden/kraken zijn.. Letters, cijfers, hoofdletters, speciale tekens (Zoals: ! ? # @)

- Is verstandig ook het router wachtwoord te veranderen (Niet dat als hij op jouw netwerk zit, ook nog is je router in kan!)

Allerbelangrijkste laat je kop niet gek maken door hem, dat wil hij juist! (Bovenstaande tips zijn er puur uit zekerheid! ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ja uiteinderlijk heb ik een heel lang wachtwoord gemaakt met hoofdletters kleine letters en leestekens ..
Maar ik heb de router niet gereset is dat erg ?
Bedankt voor de tips

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Simpelweg alle wachtwoorden die je gebruikte veranderen in aparte en niet eenvoudig te raden wachtwoorden (dus niet 1 wachtwoord voor x websites/accounts etc).

Zoveel mogelijk 2 factor authentication (SMS voor toegang bijv.) aanzetten als die geboden wordt

Inderdaad is een nieuwe/verse installatie van je OS (besturingsysteem van de computer) slim om te doen

Altijd eerst 3 x goed controleren op welk WiFi netwerk je nu eigenlijk staat in te loggen of je SSID (naam van je Wifi) verbergen. (buurman kan een "nep" WiFi punt aanmaken die dezelfde naam heeft als jouw eigen WiFi)

Geen linkjes klikken in e-mail die vragen om account controle als jij deze niet eerst zelf hebt aangevraagd

Een degelijke anti virus software blijven gebruiken en opletten wat je installeert aan software

En voor de rest die buurman verder negeren.....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:06
De genoemde adviezen zijn volgens mij goede. Als sommige dingen technisch lastig voor je zijn of je bent bang dat je (of wij) iets over het hoofd zien, dan zou ik iemand in je omgeving zoeken die je vertrouwd en verstand heeft van dit soort beveiligingsvragen. Misschien dat iemand je dan kan helpen met advies en kan controleren of je apparatuur schoon en voldoende beveiligd is.

Een aanvulling op bovenstaande adviezen die ik je kan geven is, kies voor je router voor een krachtige beveiliging (WPA2) en zet WPS uit.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57

Rmg

Echt haal er iemand bij die je vertrouwt en die:

* Je router reset en fatsoenlijk instelt, dus niet open voor alles en iedereen.
* Zorgt dat je telefoon(s) / tablet(s) / laptop(s) en andere wifi devices naar het correcte wifi netwerk verbinden.
* Je helpt met het veranderen van je wachtwoorden/inlogcodes
* Eens je PC naloopt op verdachte dingen.

Niet om lullig te doen, maar het komt niet over alsof je hiervoor de kennis in huis hebt. (Wat niet erg is, maar laat het daarom voor je oplossen)
Desnoods via iets als studentaanhuis of iets dergelijks.

Een computerwinkel kan maar beperkt helpen, als iemand een middag langskomt, de helft daar van besteed aan het juist instellen van alles en de rest aan uitleg hoe je veilig je apparaten kan gebruiken dan ben je al een heel eind.

[ Voor 27% gewijzigd door Rmg op 24-01-2017 15:00 ]

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Rmg schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:56:
Echt haal er iemand bij die je vertrouwt en die:

* Je router reset en fatsoenlijk instelt, dus niet open voor alles en iedereen.
* Zorgt dat je telefoon(s) / tablet(s) / laptop(s) en andere wifi devices naar het correcte wifi netwerk verbinden.
* Je helpt met het veranderen van je wachtwoorden/inlogcodes
* Eens je PC naloopt op verdachte dingen.

Niet om lullig te doen, maar het komt niet over alsof je hiervoor de kennis in huis hebt. (Wat niet erg is, maar laat het daarom voor je oplossen)
Desnoods via iets als studentaanhuis of iets dergelijks.

Een computerwinkel kan maar beperkt helpen, als iemand een middag langskomt, de helft daar van besteed aan het juist instellen van alles en de rest aan uitleg hoe je veilig je apparaten kan gebruiken dan ben je al een heel eind.
Meer kan ik er niet aan toevoegen. Begint bij iemand die verstand van zaken heeft én waarin je vertrouwen hebt.

...en waarom?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tele2 aan de telefoon gehad en die heeft gezegt dat alle instellingen veilig zijn

Ik heb malwarebytes gedownload op het advies van iemand op dit forum
En er is niks geks gevonden

Ik denk dat ik me minder druk moet maken nu hem hem maar lekker moet laten kletsen

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-08 14:28
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:14:
Ik heb tele2 aan de telefoon gehad en die heeft gezegt dat alle instellingen veilig zijn

Ik heb malwarebytes gedownload op het advies van iemand op dit forum
En er is niks geks gevonden

Ik denk dat ik me minder druk moet maken nu hem hem maar lekker moet laten kletsen
Precies dit.
Negeren die buurman en verander je wachtwoorden om een aantal maanden (of als je het niet vertrouwd)!

Intel i7 13700k | RTX 3080 | 32GB Geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Lukt mij even niet om pb te openen

Maar ik wil iedereen bedanken voor de moeite

Ik ben de stres al na bij , meneertje zit te schelden dat ik het wachtwoord heb veranderd hij dacht waarschijnlijk dat het nog toe gang had .. Alleen nu wilt hij me van de trap duwen agja ik zie het wel weer
Maar gelukkig is dit niet verder uit de hand gelopen

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat je die buurman van je goed in de gaten moet houden. Klinkt als een stalker :)

https://discord.com/invite/tweakers

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 22:01
kpn fon is toch het hotspot netwerk van kpn?

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En voor de rest de buurman lekker negeren. Als die echt zo'n stiekeme hacker was ging hij er niet net op gehoortoon over praten en een beetje met termen strooien. Lijkt gewoon bangmakerij, maar wel in de gaten houden.

Verder al prima stappen genomen en goede suggesties hier. Kijk nog even of er geen Teamviewer geïnstalleerd staat en zet (laat uitzetten) ftp en upnp in je router instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is zeker een stalker
Er zijn ook mensen die een op een bekende naam een wifi hotspot aan maken
Zodra je inlogd kunnen ze gegevens verstrekken dus opgepast als je in een cafe zit of dergelijke
Ik denk dat mijn buurman een beetje doof is ofzo vind het zelf ook erg vreemd
Op dit moment is hij met zn ICT maatje weer bezig zo te horen
Maar een wifi en router wachtwoord van leestekens hoofd letters 16 x lang is toch super veilig ? Qua instellingen welke telefoon en laptop er alleen op mag weet ik niet :o maar zou dit wel graag willen weten

Verwijderd

Topicstarter
Kun je met wizard ofzoiets de router ontlocken :s

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:13:
JMaar een wifi en router wachtwoord van leestekens hoofd letters 16 x lang is toch super veilig ?
http://calc.opensecurityresearch.com/

Bruteforce:

1.000.000 keys per seconde

tekenset :

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789!@#$%^&*()-_+=

To brute force the entire keyspace it will take about

4 quadrillion years

More specifically
3978094668006456 years 275 days 6 hours 29 minutes and 2 seconds :9

(1.2553643905927429e+30 password combinations)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Grenco
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:13:
Ja het is zeker een stalker
Er zijn ook mensen die een op een bekende naam een wifi hotspot aan maken
Zodra je inlogd kunnen ze gegevens verstrekken dus opgepast als je in een cafe zit of dergelijke
Ik denk dat mijn buurman een beetje doof is ofzo vind het zelf ook erg vreemd
Op dit moment is hij met zn ICT maatje weer bezig zo te horen
Maar een wifi en router wachtwoord van leestekens hoofd letters 16 x lang is toch super veilig ? Qua instellingen welke telefoon en laptop er alleen op mag weet ik niet :o maar zou dit wel graag willen weten
Door in te loggen op je router kun je meestal (afhankelijk van merk+type) wel zien welke apparaten er allemaal zijn verbonden. Daarnaast zou je een lijst kunnen aanleggen (in de router) waarin staat welke apparaten er wel/ niet mogen verbinden, maar dit is technisch wel iets lastiger te realiseren. (MAC-filtering heet dit)

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Verwijderd

Topicstarter
jammer dat ik geen foto kan verzenden kan dat namelijk allemaal zo onduidelijk zien
maar als ik het goed begrijp kan hij er pas in met 3978094668006456 years 275 days 6 hours 29 minutes and 2 seconds

haha ik hoop het (A)

Verwijderd

Topicstarter
dit is niet mijn router wachtwoord hoor maar een beetje soort vergelijking voorbeeld

1Kzi5OpdeStoell% en dat zou brute force denk ik dan niet raden

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zorg wel dat je wps uitzet op je router

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 24-01-2017 21:41 ]

Iperf

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:29
Zoals andere al hebben aangegeven zijn er een paar zaken waar je aan moet denken;

1) Laat je niet gek maken
2) Wachtwoorden veranderen die lastig te "kraken" zijn
3) Iemand die je vertrouwt erbij halen, al is het als controle
4) Lekker verder internetten :)

Wil je helemaal 'veilig', dan zou je WiFi compleet moeten uitzetten, en middels een kabel aan je modem moeten internetten.. Alleen gaat dat erg lastig met telefoon(s) en tablet(s) :P

Ik zet bewust veilig en kraken tussen haakjes.
100% veilig zal het nooit kunnen worden, je kan het alleen zo lastig mogelijk maken.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• Grenco
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:40:
dit is niet mijn router wachtwoord hoor maar een beetje soort vergelijking voorbeeld

1Kzi5OpdeStoell% en dat zou brute force denk ik dan niet raden
Als je WEP gebruikt of WPS is ingeschakeld dan maakt de complexiteit van je wachtwoord niet uit. Dit zijn zwakke plekken in de WiFi beveiliging/standaard welke in enkele minuten kunnen worden misbruikt en waarmee je (complexe) wachtwoord opnieuw kan uitlekken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Grenco schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:44:
[...]

Als je WEP gebruikt of WPS is ingeschakeld dan maakt de complexiteit van je wachtwoord niet uit. Dit zijn zwakke plekken in de WiFi beveiliging/standaard welke in enkele minuten kunnen worden misbruikt en waarmee je (complexe) wachtwoord opnieuw kan uitlekken.
wps 4 uur gemiddeld ...
wep nog slechter

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb WPA enWPA2 ofzoiets versleuteld

Verwijderd

Topicstarter
ze praten ook over brute force dus ik weet het nu ook zeker dat ze hier dus mee bezig zijn :(

• Grenco
Fish schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:45:
[...]

wps 4 uur gemiddeld ...
wep nog slechter
WPS (pin) is vaak echt bizar snel gekraakt (indien de verbinding goed is) een uur heb ik nog nooit meegemaakt. Meestal letterlijk een paar seconden of minuten, of het lukt helemaal niet.

WEP is afhankelijk of de router kwetsbaar is (ook dan binnen seconden) en anders is het heel erg afhankelijk van je CPU kracht. Maar altijd <1 dag.

(Hobbymatig/ uit interesse test is wel eens netwerken bij vrienden en kennissen (die daarom vragen :) )
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:50:
ze praten ook over brute force dus ik weet het nu ook zeker dat ze hier dus mee bezig zijn :(
Het is wel gehorig bij jullie ;)
Wat hun (je buurman + ICT vrind) doen is wettelijk overigens strafbaar. Lastig te bewijzen, maar je kan hier gewoon aangifte van doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Grenco op 24-01-2017 21:54 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:48:
ik heb WPA enWPA2 ofzoiets versleuteld
maar met wps wordt je wpa key letterlijk weggegeven dus dat moet uit als het uit kan

ik heb ook wel eens testjes gedaan ... je merkt dat sommige routers het door hebben als er een brute force attack is en dan gaan ze vanzelf minder snel reargeren. sommigigen niet

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 24-01-2017 21:54 ]

Iperf

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:17
Houd naast alle tips die hier gegeven zijn ook even in de gaten met welke netwerken jouw apparaten daadwerkelijk verbinden!

Heel mooi dat jouw eigen netwerk goed beveiligd is, maar als je telefoon automatisch inlogt op een open netwerk van de buurman dan heb je daar nog weinig aan. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
hmm maar welke optie is dan het veiligst :O ik dacht zoiezo altijd als je WPA en WPA2 doet

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wep nooit gebruiken
wps uitzetten

Iperf

• Grenco
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:54:
hmm maar welke optie is dan het veiligst :O ik dacht zoiezo altijd als je WPA en WPA2 doet
WPA2-versleuteling gebruiken en de WPS-functie uitgeschakeld. Als aanvulling zou je MAC-filtering kunnen toepassen, maar dat is wel omslachtig.

[ Voor 9% gewijzigd door Grenco op 24-01-2017 21:56 . Reden: Correctie ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja weet niet hoe dat werkt voel me nu aardig verrot

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zet er een 2e router naast (3 euro bij de kringloop) met je oude naam. (gewoon nergens op aansluiten) kan hij zich helemaal suf frustreren whehehe

welke router heb je ?

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 24-01-2017 21:58 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
haha , ik ga mij even inloggen op de router :) en kijk ik eventjes wat er staat

• Grenco
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:56:
Indien de router van tele2 is, dan zouden hun je morgen hiermee moeten kunnen helpen.
Fish schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:57:
Zet er een 2e router naast (3 euro bij de kringloop) met je oude naam. (gewoon nergens op aansluiten) kan hij zich helemaal suf frustreren whehehe
Ha, dat is ook wel een goede >:)

[ Voor 36% gewijzigd door Grenco op 24-01-2017 22:00 ]

• DutchCrownNL
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:56:
Geen zorgen, is er iemand in je omgeving die je vertrouwd en handig is in dit soort dingen?
Wellicht dat hij/zij even kan kijken voor de laatste check.

En mocht je echt niemand hebben, wellicht dat, afhankelijk van je woonplaats, iemand van ons langs wil/kan komen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vast wel ... biertj erbij .. woei

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ja hun zeggen gewoon zo van ja... je moet wel van de CSI zijn wil je dit kunnen kraken
en alles is veilig maar ik heb zo mn twijfels .. omdat er toch bepaalde dingen veranderd moeten worden aangemelde apparten enzo

• Grenco
DutchCrownNL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:59:
[...]

Geen zorgen, is er iemand in je omgeving die je vertrouwd en handig is in dit soort dingen?
Wellicht dat hij/zij even kan kijken voor de laatste check.

En mocht je echt niemand hebben, wellicht dat, afhankelijk van je woonplaats, iemand van ons langs wil/kan komen.
Reeds aangeboden via PM

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Niet voordringen he .. gewoon in de rij staan
sorry kon het niet laten . :P

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 24-01-2017 22:01 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
kom maar hier feestje alles er op en er aan hahahah

nee niemand begrijpt me
ze denken dat ik maar wat lul en zeggen ze van ik heb geen verstand hier van

Verwijderd

Topicstarter
dus ik ben blij dat hier mensen zijn die mij wel een snappen
want ik voelde me echt even remy met lost gegevens straks

• Grenco
Fish schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:01:
[...]

Niet voordringen he .. gewoon in de rij staan
sorry kon het niet laten . :P
O-)
Alleen maar goed dat ik niet de enige ben.

Verwijderd

Topicstarter
hahahaha

Verwijderd

Topicstarter
maar als die ICT kerel en mijn lelijke buurman het voor elkaar krijgt

kunnen ze toch niets ik heb kasperky .......................

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vertel maar welke router je hebt

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik dat zien

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sticker op de router ergens ?
foto van de router en bij voorkeur sticker met model nummer ?

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 24-01-2017 22:07 ]

Iperf

• DutchCrownNL
Je hebt een PM van me.

Ehm, achterkant of onderkant, staat vaak op het stickertje wat voor merk en model het is.

Edit: Spuit11 :+

[ Voor 4% gewijzigd door DutchCrownNL op 24-01-2017 22:07 ]

• Grenco
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:03:
dus ik ben blij dat hier mensen zijn die mij wel een snappen
want ik voelde me echt even remy met lost gegevens straks
Je kan het beste bovenstaande adviezen proberen op te volgens en dit zelf controleren/configureren (tot nu toe zijn het allemaal goede adviezen), maar je geeft eigenlijk zelf al aan dat je de kennis hiervoor niet hebt.

Dan is de optie om iemand in de buurt (kennis/ vriend met gedegen kennis, of een student aan huis) je apparatuur laten nalopen denk ik een goede.

En anders gebruik maken van een welwillende Tweaker in jouw omgeving. Behulpzame Tweakers zijn er hier genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
COMTREND

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Wat een mafkadet van een van een buurman zeg.

Goed om te zien dat er al tweakers helpen met tips and tricks. Mooie community ook.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik woon in hengelo overijssel
wie o wie ...
zou het erg warderen :'(

Verwijderd

Topicstarter
ja echt super geeft wel weer hoop :O
de vrouwen Forums zijn heel erg dus ik twijfelde eerst nog even
maar mannen zijn wel veel vriendelijker

Verwijderd

Topicstarter
gaap poppetje niet de bedoeling

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Even de edit gebruiken alsjeblieft meer dan 1 post achter elkaar wordt niet echt gewaardeerd (=topic kicken)

ik hoop dat dit de goeie is, random foto van internet

wps moet dus uit

Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/tele2-nl/attachment/5ca44222-0a7e-490a-be46-5b3ca7a977bd.png

of verpest ik nou een date :>

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 24-01-2017 22:22 ]

Iperf

• mAiden88
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:11:
ja ik woon in hengelo overijssel
wie o wie ...
zou het erg warderen :'(
Dat is dichtbij.. 20min ongeveer haha. (Kom van de andere kant.. Almeloooooo 😂)

• DutchCrownNL
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:12:
ja echt super geeft wel weer hoop :O
de vrouwen Forums zijn heel erg dus ik twijfelde eerst nog even
maar mannen zijn wel veel vriendelijker
Ik denk eerder dat de meeste vrouwen het weinig interesseert, want dat regelt manlief/vriendlief wel ;)
Juist alleen maar goed dat je zelf het probleem wilt aanpakken, ook al wist je nog niet goed waar te beginnen.
Maar he! je bent al goed op weg, en helemaal als mAiden88 bij je langs kan komen, weet je zeker dat je voorlopig goed zit :*)

Verwijderd

Topicstarter
bij mij zit het er echt anders uit.. ze zeggen nog een key wuhhhh... :S en dat het aan mn verbinding ligt
uhmm ik kan het alleen niet vinden de wps

Verwijderd

Topicstarter
MAC Restrict Mode: is disabled
moet ik daar nog iets mee doen misschien?

Verwijderd

Topicstarter
hahaha ik kom van de andere kant .. ja kun je dan langs komen ? als ik dit niet gefixt krijg
ik heb alleen morgen middag een afspraak

• DutchCrownNL
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:27:
MAC Restrict Mode: is disabled
moet ik daar nog iets mee doen misschien?
Dit niet zomaar aanzetten...
Het is wel veilig, mits goed geconfigureerd.
In het ergste geval, sluit je je zelf buiten en moet je van voor af aan beginnen. :X

Tip: Gebruik de Quote knop als je op iemand wilt reageren, dan is het iets overzichtelijker :)

[ Voor 12% gewijzigd door DutchCrownNL op 24-01-2017 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
aah oke dankje :D :D :D
DutchCrownNL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:29:
[...]

Dit niet zomaar aanzetten...
Het is wel veilig, mits goed geconfigureerd.
In het ergste geval, sluit je je zelf buiten en moet je van voor af aan beginnen. :X

Tip: Gebruik de Quote knop als je op iemand wilt reageren, dan is het iets overzichtelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
wanneer heb je tijd dan? O-)
mAiden88 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:18:
[...]

Dat is dichtbij.. 20min ongeveer haha. (Kom van de andere kant.. Almeloooooo 😂)

• DutchCrownNL
Als je deze link zou openen, herken je dan jouw modem uit die 3?

Verwijderd

Topicstarter
deze is van google
zo ziet het er bij mij uit vrij ingewikkeld

https://www.google.nl/sea...g&imgrc=aABFQY0re7na0M%3A

• mAiden88
Heb morgen Stage (volg opleiding tot Applicatiebeheerder), zal is even kijken of het mij donderdagmiddag lukt, als dat jou ook schikt?

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik kijk in de tussen tijd of misschien eerder iemand kan
klinkt misschien opdringerig maar ben erg worried

• DutchCrownNL
Hmm kan nog niet bepalen wel modem het is..
Als je mijn bericht leest, en op de link klikt (kom je uit op de Tele2 website), herken je hem dan?

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 16:22
[quote]DutchCrownNL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:40:
[...]

Hmm kan nog niet bepalen wel modem het is..
Als je mijn bericht leest, en op de link klikt (kom je uit op de Tele2 website), herken je hem dan?
[/quote]

Als het goed is zal het zo één zijn tenminste heb hier dezelfde admin pagina...
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/tele2-nl/attachment/9b770d21-2ba7-43e0-a3c0-7d667f72d5ca.png

Zit geen WPS op :)

Nevermind 8)7 is een witte met wps.

[ Voor 8% gewijzigd door Pascal op 24-01-2017 22:49 ]

• mAiden88
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:40:
hmm ik kijk in de tussen tijd of misschien eerder iemand kan
klinkt misschien opdringerig maar ben erg worried
Is niet erg, snap je wel!
Mocht niet lukken, voor de zekerheid check ik even of Donderdagmiddag kan.. Dat je eventueel sowieso een back-up heb..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het rechter drukknopje aan de voorkant staat letterlijk wps bij

Afbeeldingslocatie: https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2015/08/tele2-modem.png

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 24-01-2017 22:48 ]

Iperf

• DutchCrownNL
Oke, dat model ondersteund wel WPS, maar zou standaard uit moeten staan.
Als je kijkt, onder Wireless en dan Advanced, wat zie je daar allemaal staan?
Kan je een foto / screenshot maken?

Verwijderd

Topicstarter
aahja klopt hoe kon ik dat toch vergeten
moet die dan toch uit ?
volgensmij kan hij er niet in omdat ik privat browsing aan heb staan hij is erg beuzzz
Fish schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:47:
[...]

Het rechter drukknopje aan de voorkant staat letterlijk wps bij

[afbeelding]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Grenco schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:55:
[...]

Da's een wassen neus, would-be hacker of niet...
WPA2-versleuteling gebruiken en de WPS-functie uitgeschakeld. Als aanvulling zou je MAC-filtering kunnen toepassen, maar dat is wel omslachtig.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
ja hoe kan ik fotos verzenden op dit forum ? maak ik er wel een met mn telefoon

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:53:
waarom is dat omslachtig dan ?
[...]
Nou je kan je wps instelling geeneens vinden. begin daar maar mee

Iperf

• DutchCrownNL
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:52:
ja hoe kan ik fotos verzenden op dit forum ? maak ik er wel een met mn telefoon
Bij het toevoegen van een reactie druk je "Voeg afbeelding toe via het fotoalbum".
Daar kan je je foto uploaden. Mocht dat niet werken, probeer dan eerst je foto te uploaden via imghost.nl of vergelijkbaars.
Als dat ook niet lukt, stuur me dan even een reactie op mijn PM (Private Message, dat tekstballonnetje rechts bovenaan)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is een niewue gebruikert

doe maar ff via http://imgur.com/

Iperf

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11 11:12
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:53:
waarom is dat omslachtig dan ?
[...]
Hehe interessant verhaal hier. Mocht hulp echt nodig zijn, ik woon 5 minuten van Hengelo (Deurningen).

Verwijderd

Topicstarter
jeutje dat is wel heel dichtbij ik heb alleen morgen middag even geen tijd
voor de rest always en jij ?
ondertussen kijk ik even wat ik nu online kan doen om het hier zo veilig mogelijk te maken
misschien dat langs komen niet meer hoeft
we kijken het even aan :)
sweebee schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:00:
[...]

Hehe interessant verhaal hier. Mocht hulp echt nodig zijn, ik woon 5 minuten van Hengelo (Deurningen).

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11 11:12
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:03:
jeutje dat is wel heel dichtbij ik heb alleen morgen middag even geen tijd
voor de rest always en jij ?
ondertussen kijk ik even wat ik nu online kan doen om het hier zo veilig mogelijk te maken
misschien dat langs komen niet meer hoeft
we kijken het even aan :)
[...]
Ik kan morgen de hele dag.

Maar voor zover ik lees lukt alleen WPS uitschakelen nog niet?

Volgens mij is hier alles wel zo'n beetje verteld en inmiddels ingesteld?

Dus wifi wachwoord veranderd met WPA2 (en WEP uitgeschakeld)
router wachtwoord veranderd

Verder je niet gek laten maken, met alleen die instellingen moet het al goed zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb morgen om 1 uur ergens een afspraak
dat duurt maar eventjes zou ik je rond een uur of 2 , 3
via dit forum even een berichtje doen ? of we de afspraak voort kunnen zetten
:)
sweebee schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:21:
[...]

Ik kan morgen de hele dag.

Maar voor zover ik lees lukt alleen WPS uitschakelen nog niet?

Volgens mij is hier alles wel zo'n beetje verteld en inmiddels ingesteld?

Dus wifi wachwoord veranderd met WPA2 (en WEP uitgeschakeld)
router wachtwoord veranderd

Verder je niet gek laten maken, met alleen die instellingen moet het al goed zitten.

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 21:55
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:27:
ik heb morgen om 1 uur ergens een afspraak
dat duurt maar eventjes zou ik je rond een uur of 2 , 3
via dit forum even een berichtje doen ? of we de afspraak voort kunnen zetten
:)

[...]
.. en dan blijkt je buurman ook op Tweakers te zitten en klopt ie morgen bij je aan: "Hi ik ben sweebee van GoT" :+ ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik herken mn buurman
rick85 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:51:
[...]

.. en dan blijkt je buurman ook op Tweakers te zitten en klopt ie morgen bij je aan: "Hi ik ben sweebee van GoT" :+ ;)

Verwijderd

Topicstarter
van mijn part leest mn buurman alles
heb ook de neiging om aan te bellen en om te zeggen
HIER heb je mn laptop om alleen al van dit gezeur af te zijn
en dan ga ik maar weer onder een steen leven zonder internet 8)7
rick85 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:51:
[...]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe zeer ik alle hulp ook waardeer, ga ik dit topic sluiten.
Het klinkt lullig, maar we verwachten toch echt een bepaald kennisniveau van de materie op tweakers. Regel een of andere student aan huis en laat je netwerk doorlichten.
Op deze manier verzand het in 1 groot helpdesktopic en dat is niet de bedoeling.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.