Total War: Arena

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:56
Arena

Een begin van een topic start, ik heb het spel zelf nog niet gespeeld dus het is bij elkaar gezochte informatie. Mocht je waardevolle toevoegingen of uitbreidingen hebben dan is dat van harte welkom.

Wat is Total War: Arena?

Total War: Arena is een Free to Play RTS game en een samenwerking tussen, onder andere, Wargaming wat bekend is van World of Warships, World of Tanks en The Creative Assembly die al jaren de succesvolle Total War serie voert.

Total War: Arena is een kruisbestuiving tussen deze twee ontwikkelaars. Waar TCA al jaren de Total War serie als betaalde titel ontwikkeld werkt Wargaming juist op het Free to Play concept. Door het succes van de Total War serie in dit concept te gieten lijkt er een volwaardige game te ontstaan.

De game

Waar de 'normale' Total War titels Turn Bases zijn, is dat in Arena niet zo. Deze game is eerder Team Based. Je speelt 10 vs 10 matches waarbij strategie, tactiek en samenwerking de sleutels tot succes zijn. Tijdens deze game heb je de leiding of 3 units en een commander. Onder deze commander heb je een aantal units die onderverdeeld zijn in 'Tiers' welbekend van de Wargaming Titels. Deze units kun je dan apart weer upgraden met bijvoorbeeld armor.

Facties en Commanders

De Commanders of generaals zo je wil zijn onderverdeeld in 3 facties: Romeinen, Galliërs en Grieken. Elk van deze facties heeft 3 commanders onder zich die, zoals eerder gemeld, weer units onder zich hebben. Elke commander blinkt uit in een bepaalde vorm van strategie, zo is de één goed in een scherpe aanval terwijl de ander beter is in verdedigen.

De commanders zijn:
Greeks
  • Alexander the Great
  • Cyrane
  • Leonidas
Gaul
  • Arminus
  • Vercingetorix
Romans
  • Julius Ceaser
  • Germanicus
  • Scipio Africanus

Handige sites

Website
Officieel Forum
Total War Wiki
Reddit
Officieel Youtube kanaal
Wargaming

FAQ

Komt de game uit op Steam?
Nee, dit gaat via het platform van Wargaming
Is de game al uit?
Nee, op het moment van schrijven nog niet.
Wanneer is dan de release?
Dat is nog niet bekend, maar er zijn hints dat er einde van deze maand (januari) meer bekend wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-01 09:39
Er is een closed beta (of alpha) op steam geweest vorig jaar, en nu komt de game niet op steam uit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-05 22:08
Zagre schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:09:
Er is een closed beta (of alpha) op steam geweest vorig jaar, en nu komt de game niet op steam uit? 8)7
Logisch als ze nu samenwerken met wargaming, die hebben enkel blitz uitgebracht op steam. Al hun andere games lopen via hun eigen gamecenter.

Echt verslavend spel, tuurlijk wel met zen nodige bugs. Maar beleef er wel massa plezier mee, hopelijk slaat het wel aan. Want vind het een zeer tof concept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Laatst online: 02-06 18:10

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

ben ook zeer benieuwd en wil het zeker proberen als het uit is.
total war heb ik heel wat uurtjes aan versleten. alleen de ai was altijd zo slecht en dom.. op de mass unit spam na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
Coldbullet schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:29:
ben ook zeer benieuwd en wil het zeker proberen als het uit is.
total war heb ik heel wat uurtjes aan versleten. alleen de ai was altijd zo slecht en dom.. op de mass unit spam na.
Heb zo de indruk dat het niet echt goed ontvangen wordt door de echte total war fans, gewoon omwille dat het zeer arcade aanvoelt.

Maar volgens mij wordt dit spel pas echt tactisch als je clanwars ga spelen, en dat er dan één persoon de echte leider is. Zo'n beetje gelijk de field commander in world of tanks.

Nu zijn er ook gewoon veel negatief omdat ze teleurgesteld zijn dat ze samenwerken met wargaming. en vrezen voor een cash cow-p2w situatie.

Btw de closed beta is voor iedereen speelbaar, enkel een prijs betalen van 10 euro. Maar dat is eigenlijk die gold som dat je betaald. Je krijgt sowieso je gold terug eens het spel officieel uit is, dus je kan al je gold gebruiken in closed beta

[ Voor 14% gewijzigd door XhizorBE op 18-10-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Ik zit nu in de beta sind 1.5 dag en heb geen € betaald. Gewoon op de site van total war arena kan jeje opgeven en dag later kreeg ik de invite.
Moet toch eerlijk toegeven dat het lekker wegspeeld. En inderdaad teamplay is echt een verreiste wil je fatsoelijk kunnen winnen op hogere tears. En pay to win hoeft niet als je genoeg tijd er aan besteed.. liever had ik ook €30 betaald en de game volledig dan kunnen spelen zoals de rest van total war. Maar aan de andere kant het is ook niet helemaal te vergelijken met rome total war. Game speed is veel hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XhizorBE
Coldbullet schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:52:
Ik zit nu in de beta sind 1.5 dag en heb geen € betaald. Gewoon op de site van total war arena kan jeje opgeven en dag later kreeg ik de invite.
Moet toch eerlijk toegeven dat het lekker wegspeeld. En inderdaad teamplay is echt een verreiste wil je fatsoelijk kunnen winnen op hogere tears. En pay to win hoeft niet als je genoeg tijd er aan besteed.. liever had ik ook €30 betaald en de game volledig dan kunnen spelen zoals de rest van total war. Maar aan de andere kant het is ook niet helemaal te vergelijken met rome total war. Game speed is veel hoger.
Als ze gaan overdrijven met hun premium units zoals ze doen nu met wot, zal het wel iets hebben van p2w. Maar dan nog vroeger kocht 'k ook massa games dat 'k beu was in 2 weken tijd. Die kosten ook 60 euro per spel. SInds 'k games speel van wargaming koop 'k al veel minder. VInd zo'n games gewoon leuker spelen en je kan er echt meer uren aan verslijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Man man man, wat zijn die hoplites een pain in het kontje.. lastig kapot te krijgen zelfs met aanval in de rug duurd het nog uren..

Edit: nu ben ik lvl 4 en met hestati gaat het al stukken beter

[ Voor 20% gewijzigd door Coldbullet op 22-10-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Iemand meer hier server problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Niet bijzonder veel, stabiel is het nog niet helemaal maar ik word er niet constant uitgekickt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Was gelukkig ook maar 1 avond. Heb nu wel een update met anti cheat software. Moet wel zeggen dat de laadtijden langer zijn dan eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Voor de liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:58
batsma schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:45:
***members only***

Voor de liefhebber
Bedankt Batsma _/-\o_ , ik ben benieuwd, grote fan van de total war series en veel WOW en WOWS gespeeld.

Nu downloaden en eens gaan bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

JPvdB schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Bedankt Batsma _/-\o_ , ik ben benieuwd, grote fan van de total war series en veel WOW en WOWS gespeeld.

Nu downloaden en eens gaan bekijken ;)
Dan kanik je zeggen. Het is even wennen. Maar zeer leuk en ja verslavend om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
e.e.a. is wel verbeterd, je ziet dat ze redelijk actief aan het tweaken zijn. Laadtijden zijn (niet gemeten maar naar ervaring) weer verbeterd t.o.v. een week geleden.

De balance lijkt wel soms wat zoek, af en toe is wordt je echt volledig overlopen of vice versa. Dan blijkt de tegenstander totaal andere units op het veld te hebben staand, waardoor het globale steen-papier-schaar principe ver te zoeken is. Papier vs. Schaar is niet heel tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Closed Beta Keys:
1. NVWNF-VH7N9-9Z8CK
2. NVWNW-YVB6Z-DAFZE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:17
Bonuscode: PLAYTWA

Er schijnt nu een open beta periode te zijn.
Geen idee wat de code geeft. Moet het spel nog eens uitproberen om te zien of het wat is.

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 13:20
Helaas pindakaas.

Wargaming trekt de stekker uit TW: Arena: https://totalwararena.com...pment/ceasing-operations/

Nog wel een klein goedmakertje...
As a thank you for playing ARENA the team of Creative Assembly is offering a free piece of Total War content to all players of ARENA on the Wargaming Game Center. You can choose one of these 4 pieces of Total War content:

- Total War: MEDIEVAL II - Definitive Edition
- Hannibal at the Gates (Total War: ROME II DLC)
- Age of Charlemagne (Total War: ATTILA DLC)
- Grim and the Grave (Total War: WARHAMMER DLC)

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:12
Ja dat zag je van ver aankomen...

Total War heeft bij mij echt compleet afgedaan. Ik weet wel dat de WH games enorm goed zijn, maar sorry, die setting interesseert me niet. De laatste historische games zijn gewoon slecht. Er zit geen visie in het ontwerp en ze weigeren te leren van voorgaande fouten, dat irriteert me vooral. Vergeleken met andere strategy developpers (Firaxis met civ en Xcom, Paradox, Amplitude, en zelfs Ubisoft met Anno) die dat duidelijk wel doen. Ze analyseren heel goed wat er niet goed was of wat er ontbreekt, en zetten dat recht in expansies of opvolgers. Rome 2 heeft 5 jaar na datum nog altijd een debiele AI, en ze blijven er maar middelmatige content in pompen

En 3K lijkt even historisch te worden als je LotR historisch kan noemen....

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 22-11-2018 12:21 ]

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 13:20
AntiChrist7 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:19:
Ja dat zag je van ver aankomen...

Total War heeft bij mij echt compleet afgedaan. Ik weet wel dat de WH games enorm goed zijn, maar sorry, die setting interesseert me niet. De laatste historische games zijn gewoon slecht. Er zit geen visie in het ontwerp en ze weigeren te leren van voorgaande fouten, dat irriteert me vooral. Vergeleken met andere strategy developpers (Firaxis met civ en Xcom, Paradox, Amplitude, en zelfs Ubisoft met Anno) die dat duidelijk wel doen. Ze analyseren heel goed wat er niet goed was of wat er ontbreekt, en zetten dat recht in expansies of opvolgers. Rome 2 heeft 5 jaar na datum nog altijd een debiele AI, en ze blijven er maar middelmatige content in pompen

En 3K lijkt even historisch te worden als je LotR historisch kan noemen....
Je weet dat Arena een compleet andere game is dan de "traditionele" TW games, toch? Dit staat dus ook helemaal los van de WarHammer / historische setting discussie.

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:12
Hoe kan het er los van staan als het door hetzelfde bedrijf wordt gemaakt met dezelfde subtitel? Het wijst gewoon op dezelfde ziekte: focussen op WH en dynasty warriors en geen moeite meer steken in de rest
Pagina: 1