Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crystal007
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-08 08:00
Beste tweakers, ik wist niet 100% waar dit topic thuis hoorde, dus heb ik het maar in hardware algemeen geplaatst.

Ik had een vraag:

Voor onze winkel willen wij een "360 tour" maken, met een Theta S 360 camera (https://theta360.com/en/about/theta/s.html )

Deze video zal door onze winkel gaan, een nu willen we mensen op de beurs dus deze video laten zien met een VR headset. Het zal dus zo gaan: we plaatsen mensen in een stoel, deze krijgen de VR headset op, en dan gaat er zegmaar als een "treintje" door onze winkel, waarbij ze zelf links en rechts kunnen kijken.

Nu was de vraag:
Wat is het beste om deze 360 video mee af te spelen? Een game setup met een gtx 1070 lijkt me een beetje overkill, want het hoeft alleen maar een video af te spelen. Een htc vive geeft aan de andere kant wel weer de gewenste beeldkwaliteit.

Een gear VR zou ook kunnen, maar we willen niet steeds onhandig op de telefoon steeds een video herstarten, dit zou makkelijker zijn vanaf een extern scherm zodra onze klant zit.

Wat raden jullie aan? Zijn er head mounted displays waarbij je rond kunt kijken, anders dan de vive en de rift?

Een dikke game bak lijkt me ook overkill, hebben jullie suggeties voor een goede pc die deze beelden af kan spelen op een goede Headmounted Display zodat de klant onze winkel van binnen goed kan bekijken (in 360) ? Kan een vive ook gewoon op een low end systeem als het alleen een video af hoeft te spelen? Of zijn er beter opties?

Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSilience
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 13:36
Misschien de Playstation VR? Is wat goedkoper en beeldkwaliteit is bijna zo goed als een HTC vive of een oculus.