Hardware-volumeknop tussen iPad (Spotify) en Hifi-amp?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvanO
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Hardware-volumeknop tussen iPad (Spotify) en Hifi-amplifier

Ik ben op zoek naar een bijzonder gadget/apparaat. Ik hoop dat het al bestaat, maar misschien is zoiets nog niet te koop.

Ik speel thuis al een tijdje met plezier Spotify vanaf een iPad af op een oude, maar goede HiFi-versterker en ik gebruik daarbij de Logitech bluetooth ontvanger via AUX-in. Prima!
Soms is het volume goed, maar soms is het te hard, te zacht, of zou ik het geluid zelfs snel even helemaal willen 'mute'en. Voor dit soort volume-wijzingen moet je best wat moeite doen op een iPad, en als ik niet oppas, is een van mijn huisgenoten al naar de versterker gelopen en heeft het geluid daar met de grote volumeknop (die weet iedereen te vinden) dichtgedraaid. En vervolgens moet ik weer gaan lopen om het geluid weer harder te zetten....

Waar ik naar op zoek ben is een 'hardware-volumeknop' (een grote pot-meter o.i.d.) tussen mijn (bluetooth) iPad en bluetooth-Logitech (mijn versterker), die ik dan voor iedereen midden op tafel kan leggen. Een liefst snoerloos device 'bluetooth-in <-> bluetooth-out' met een grote draaibare volume-knop. Hij mag er best mooi uitzien en de geluidskwaliteit moet er natuurlijk niet slechter van worden. Kortom, een 'win-win' situatie voor iedereen.

De afstandsbediening van mijn versterker vind ik geen goed alternatief. Die reageert te traag, en is ook verre van intuïtief.
Wie weet of er al zo'n soort potmeter op de markt is? Of zijn er misschien alternatieven voor mijn (luxe?) 'probleem'?

PS
Ik weet niet of ik dit topic op de juiste plaats in het forum heb geplaatst, en of het ook niet al eerder door iemand anders is geplaatst. Als dat zo is, graag evt. suggesties voor een alternatieve plek.

qqq