Keriomailserver op een Raspberry

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frinka1966
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik ben redelijk nieuw met het fenomeen Raspberry maar zeer verrast over de mogelijk heden die dit mooie computertje bied.. Ik heb al 1 draaien met domoticz erop en het werkt perfekt.
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is de Kerio connect mail server te laten werken op een Raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 20:44

Genius-General

Expect the Unexpected

Durf het niet met zekerheid te zeggen maar lijkt mij dat het een kwestie is van raspbian (gebaseerd op debian) te installeren en dan deze tutorial volgen http://kb.kerio.com/produ...g-kerio-connect-1124.html

[ Voor 2% gewijzigd door Genius-General op 24-01-2017 09:58 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frinka1966
Dat had ik al geprobeerd maar dat werkt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Frinka1966 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:03:
Dat had ik al geprobeerd maar dat werkt helaas niet
Als je hulp wilt zul je toch meer informatie moeten geven dan dit. Zeggen dat iets niet werkt is niet zinvol. Wat heb je geprobeerd, wat lukte niet en waar liep je vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frinka1966
Lennyz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:14:
[...]

Als je hulp wilt zul je toch meer informatie moeten geven dan dit. Zeggen dat iets niet werkt is niet zinvol. Wat heb je geprobeerd, wat lukte niet en waar liep je vast?
Ik heb het bestand gekopieerd naar het bureaublad van de ras. Hierna de installatie gestart en deze start op dan komt de melding querry en hierna de melding installation fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Frinka1966 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Ik heb het bestand gekopieerd naar het bureaublad van de ras. Hierna de installatie gestart en deze start op dan komt de melding querry en hierna de melding installation fail.
En je hebt de Linux - DEB instructies gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frinka1966
als ik die gebruik krijg ik deze melding
package architecture (amd64) does not match system (armhf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53

Cyphax

Moderator LNX
Frinka1966 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:28:
als ik die gebruik krijg ik deze melding
package architecture (amd64) does not match system (armhf)
Je kunt niet x86-(64 in dit geval zelfs) binaries draaien op de ARM-processor van de Pi. Omdat het geen vrije software is ben je afhankelijk van Kerio en ze lijken geen ARM-download te hebben. Als je Kerio wilt moet je denk ik kijken of er een Pi-achtige is die wel een x86-64 SOC heeft, of een alternatief op Kerio proberen (https://samhobbs.co.uk/raspberry-pi-email-server bijvoorbeeld).

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 24-01-2017 12:45 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

SA007

Moderator Tweaking
Dit is het verkeerde subforum, ook als de raspberry een leuk stukje electronica, dit is een softwareprobleem.

Bij deze een move naar NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Je moet je realiseren dat er verschillende processor architecturen zijn en dat, ondanks dat dezelfde OS-en hierop kunnen draaien, niet direct ook de software voor dat OS er op kan draaien, zeker niet voor Linux (welke al eerder meerdere processor architecturen ondersteunde terwijl Windows dit alleen maar deed voor x86 en daarvan afgeleiden).
Als je dan software wilt installeren die alleen draait op een specifieke architectuur, dan kan je OS wel een ondersteunde versie zijn, maar de onderliggende architectuur is dit niet.

Bij Windows wordt dit allemaal erg transparant voor de eindgebruiker gemaakt en mensen denken dan al snel, draait het op Windows, dan draait het op ieder PC die Windows kan draaien.
Dat gaat dus zeker niet op voor Linux en tegenwoordig ook niet meer voor Windows, aangezien Win10/2016 ook kunnen draaien op een ARM architectuur. Maar Office zal er niet op draaien, vermoed ik.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1