Na installatie Devolo is er een tweede netwerk bijgekomen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG te B
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-03-2020
Mijn vraag

In het netwerk: een PC, een laptop (Wifi), een printer en een NAS.
Sinds kort heb ik geen analoog tv-signaal meer en moest ik voor de tweede tv een andere verbinding realiseren. Omdat ik voor mijn D-link geen uitbreiding kon krijgen, kocht ik een Devolo dLAN duo 500. Deze sloot ik aan op de Technicolor en maakte vervolgens verbinding met de beide adapters voor de tweede tv en mijn PC (zolder). Goede ontvangst op de tv en ook de internetsnelheid op de zolder was goed.
Maar ….. er is nu een tweede netwerk! Naast het bestaande netwerk is er nu een nieuw netwerk waar mijn PC aan verbonden is. Maar de printer en de NAS kan ik nu niet meer benaderen: ik zie deze niet meer!
Is dit op te lossen? Zo ja, hoe?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Aan de.Technicolor 789VN V3 (glasvezelmodem) zit verbonden de Netgear WNDR 3700

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Resetten van de Devolo.
...

Beste antwoord (via GG te B op 25-01-2017 09:53)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
Hmmm, ik gok - niet vervelend bedoeld - dat je een rommeltje van je thuisnetwerk hebt gemaakt.
Ik denk dat je Technicolor niet alleen een modem is, maar ook een router. En dat je daar een tweede router (Netgear 3700) aan geknoopt hebt.
En dan noem je ook nog een D-Link - geen idee wat voor apparaat dat is, maar wellicht ook een router?

Over het algemeen is het verstandig om slechts *een* router in je LAN te hebben. Wil je je netwerk meer verdelen, dan doe je dat met een switch. Wil je betere wifi-dekking, dan gebruik je een access point. Ben je een beetje handig, dan configureer je een wifi-router als access point.

Maar als je zonder speciale maatregelen gewoon een Netgear router aan je modem/router hebt hangen - ja, dan creeer je dus meerdere LANs in je huis.

[ Voor 4% gewijzigd door vanaalten op 24-01-2017 10:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hmmm, ik gok - niet vervelend bedoeld - dat je een rommeltje van je thuisnetwerk hebt gemaakt.
Ik denk dat je Technicolor niet alleen een modem is, maar ook een router. En dat je daar een tweede router (Netgear 3700) aan geknoopt hebt.
En dan noem je ook nog een D-Link - geen idee wat voor apparaat dat is, maar wellicht ook een router?

Over het algemeen is het verstandig om slechts *een* router in je LAN te hebben. Wil je je netwerk meer verdelen, dan doe je dat met een switch. Wil je betere wifi-dekking, dan gebruik je een access point. Ben je een beetje handig, dan configureer je een wifi-router als access point.

Maar als je zonder speciale maatregelen gewoon een Netgear router aan je modem/router hebt hangen - ja, dan creeer je dus meerdere LANs in je huis.

[ Voor 4% gewijzigd door vanaalten op 24-01-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Maar, de technicolor is geen "glasvezelmodem".

Welke provider is dit?

[ Voor 23% gewijzigd door RobinF op 24-01-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
RobinF schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:40:
Maar, de technicolor is geen "glasvezelmodem"
Is denk ik niet zo relevant. Hij heeft een Netgear router en Devolo dLAN op de Technicolor aangesloten, dus dan gok ik dat het ding in elk geval een router/switch combi is. Of er dan aan de voorkant een DSL, glasvezel of coax decoder zit maakt voor het probleem dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG te B
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-03-2020
Dank voor de snelle reacties - ik ga aan de slag.