Ik heb hem nog niet binnen. Wel vannacht een mailtje ontvangen dat die is verstuurd en vandaag tussen 09:00 en 21:00 geleverd zal worden. Heb dus nog een aantal uur te gaan.
***Update 08-05-2017 / 16:20***
Net gebeld door de koerier, rond 17:30 komt hij de TV brengen.
***Update 09-05-2017 / 09:40***
TV gisteren op de aangegeven tijd ontvangen! Doos was netjes verzekerd in het busje en zonder zichtbare schade afgeleverd. Allereerst valt direct op hoe groot die TV is wanneer die in de woonkamer staat t.o.v. de winkel. Heb nu echt een thuisbioscoop gevoel. Het specifieke model dat ik heb ontvangen betreft UE55KS7002UUXXH Version No: 03.
Tot nu toe zeer tevreden met de beeldkwaliteit! Heb nog geen 4K speler maar de youtube content in 4K ziet er geweldig uit en zelfs de full HD Blu-Ray's zien er ineens enorm beter uit dan op een full HD tv.
Ben wel nog echt aan het puzzelen om de beste settings te vinden. Om het maximale eruit te halen moet ik elke bron apart instellen (TV, Blu Ray, PS4 met game mode, PS4 met HDR, PC). Dit kost nog wel even wat uitzoekwerk maar zodra je een bron goed hebt ingesteld ziet het er echt fenomenaal uit. De Blu Ray van 'Captain America: Civil War' is echt fantastisch om te kijken en dit is dan nog maar Full HD. Kan bijna niet voorstellen hoeveel beter alles zal uitzien indien je een film via een 4K speler bekijkt. Ook gamen in 4K via mijn PS4 Pro geeft fantastisch beeld! Op deze punten scoort de TV beter dan verwacht.
Mijn vrouw heeft er wel last van dat sommige standaard content zoals bijvoorbeeld de digitale TV er een stuk slechter uitzien. Dit vind ikzelf meevallen en denk dat haar dit vooral opvalt omdat de TV een stuk groter is dan de vorige TV en er meer details zichtbaar zijn waardoor haar nu wellicht opvalt hoe crappy de digitale TV bron is. Maar na enige calibratie had ze hier een stuk minder last van, maar is nog altijd overtuigd dat dit beeld er op de voorgaande full HD tv er beter uitzag.
Enige minpunt dat ik tot nu toe heb ontdekt is dat je geen aparte preset kunt opslaan voor HDR. Als je het maximale uit HDR wil halen dien je de backlight verlichting op maximaal te zetten en smart led optie op hoog. Bij SDR content wil je dit niet hebben. Helaas moet je nu telkens handmatig deze settings aanpassen indien je een HDR bron bekijkt en handmatig terugzetten indien je een SDR bron bekijkt. Wellicht komt er nog een HDR preset met een firmware update.
Ook is er geen Nederlandstalige handleiding bij geleverd maar allemaal talen zoals Pools, Scandinavisch, Russisch etc. Maar die heb je verder gelukkig ook niet nodig gezien alle instructies ook op de TV worden weergegeven met tutorials en die zijn gewoon in het Nederlands beschikbaar. Tevens kun je de NL versie van de handleiding simpel downloaden via de Samsung website.
[
Voor 128% gewijzigd door
ThaBEN op 09-05-2017 10:32
]