V&A Feedback M-arissaaa / Botom.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 9.905 views

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 23:19
Geen idee of dit het juiste forum is, ik dacht dat dit voorheen via een ander soort bericht afgehandeld kon worden maar kan dat niet meer terugvinden.

Afgelopen week ben ik benaderd door deze Anoniem: 649130 (lees bedrijf), stond een hoop negatieve feedback vandaar dat ik besloot om ervan af te zien.
Er viel mij wel iets op, de meest recente feedback is achtergelaten door een user die op 3 sep geregistreerd is en als enige activiteit een 5 sterren recensie heeft achtergelaten bij eerder genoemd persoon/bedrijf.

Kan toeval zijn maar wilde het toch even melden.

Prettige avond! :z

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:51

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Die was me laatst ook al eens opgevallen maar ik kon toen niets raars vinden..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Electromonkey
Ja het feit dat er een lading aan negatieve reacties staat en vervolgens 1 zeer positieve van een nieuw account valt ook wel erg op natuurlijk. Ik vind het overigens merkwaardig dat een bedrijf zich voordoet als persoon en dit ook vol blijft houden door in de ik-vorm te communiceren. Kijkend naar de feedback vind ik het maar een vreemd/onbetrouwbaar zaakje.

Anoniem: 27535

De feedback in het verleden was blijkbaar prima. Dat er negatieve reviews zijn wil niet zeggen dat een andere transactie niet goed ging.

Maar sowieso wordt er commercieel gehandeld en is daar al vaker op aangesproken. In het licht van de nieuwe pilot mogen ze iig geen nieuwe artikelen aanbieden en zich niet als persoon voordoen - en lopende problemen oplossen.

Ik heb een forse mail gestuurd die ze waarschijnlijk wel wakker maakt...

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 01:35
Het verbaasd me trouwens dat met zoveel negatieve feedback het eindoordeel nog zo hoog is. Hoort dat?

• Electromonkey
Thx voor het oppakken in ieder geval!

In het verleden zijn er best goede recensie achtergelaten, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

We hebben de stekker er maar helemaal uit getrokken. Het was duidelijk zakelijk, maar er wordt geclaimt dat Botom.nl (Botom International) met een grote groep 'particuliere wederverkopers' werkt (iemand die inkoopt voor verkoop is per definitie niet particulier in garantierecht en hoogstwaarschijnlijk voor de belastingdienst). Blijkbaar kan je dan wel een bon krijgen.

Met andere woorden, er wordt geprobeerd risico's voor garantie bij die wederverkopers te leggen die vinden dat ze particulier zijn en dus geen garantie hoeven te bieden. Iets dat bij dergelijke handel uiteraard niet zo is: als handelaar hebben ze dezelfde plichten als iedere winkel.

Daarnaast betekent het dat die 'particuliere wederverkopers' hoogstwaarschijnlijk naast de garantieplichten niet bekend is dat ze ook voor de belastingdienst wat meer te doen hebben. Botom.nl lijkt daarmee vooral zichzelf te bevoordelen bij het goedkoop inkopen van retouren van grote ketens die het de moeite niet vinden terwijl de risico's afgewenteld worden op mensen die wijsgemaakt wordt dat ze particulier een centje bijverdienen.

Wij moeten daar niet aan mee willen werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-09-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismail94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-04-2024
Hmm, ik ben van plan om een Nexus 6 aan te schaffen via botom.nl. Nu snap ik niet precies wat er mis mee is. Kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ismailkaraoglan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:19:
Hmm, ik ben van plan om een Nexus 6 aan te schaffen via botom.nl. Nu snap ik niet precies wat er mis mee is. Kan iemand mij dit uitleggen?
In essentie zeggen ze een handelsplatform te zijn, een soort marktplaats, maar zij nemen de verkoop afhandeling op zich.

Dat betekent dat:
- De producten niet nieuw zijn
- De producten niet van Botom.nl zelf zijn maar van een anonieme persoon die het product kwijt wil
- De garantie dus (volgens Botom.nl) niet bij hen zelf ligt, maar bij die anoniemen persoon.
- Je dus nooit aanspraak kan maken op garantie omdat dat bij particuliere verkoop niet van toepassing is
- En je niet voor garantie bij de originele winkel terecht kan want normaliter is garantie niet overdraagbaar.

Of dat wettelijk gezien zo mag? Ik heb er mijn twijfels bij.
Het is gewoon een handelaar in tweedehands goederen, een dumpstore, een outlet. De 'particuliere verkoper' is niet voor jou aanspreekbaar, dus is Botom.nl een handelaar, niet een handelsplatform.
Maja, gelijk hebben en gelijk krijgen (en dan de hele afhandeling er na) zijn twee hele verschillende dingen. Bij een garantiekwestie zou je dus letterlijk bij de rechter moeten aankloppen. En guess what, dat gaat niemand doen voor een GSM van een paar honderd euro.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismail94
Hmm, op de website staat 'Soepele en directe garantie voorwaarden' op de productpagina. Ik wou eigenlijk vandaag bellen en vragen hoe het net de garantie zit. Maar ze verkopen ook nieuwe, gesealde producten. En sommigen zijn slechts uit de doos geweest. Als je kijkt naar de prijs van de Nexus 6 in het blauw die geseald in doos is, kost deze slechts €229,- inclusief verzending. Wat een koopje is, zelfs tweedehands op marktplaats is deze duurder. Als je hem nog goedkoper wilt hebben ze zelfs voor €199,- de witte versie die slechts geopend is volgens de website.

Edit: Correctie, tot op heden waren op Marktplaats geen advertenties rond de 200 euro voor een zo goed als nieuwe Nexus 6. Blijkbaar zijn er een paar bijgekomen die hem ron die prijs aanbieden. Maar die van botom is dan alsnog slechts 229 euro voor een Nexus 6 die geseald in doos is, dus ongebruikt. Na de reviews te hebben gelezen ga ik wel twijfelen of het werkende toestellen zijn aangezien deze teruggestuurd zijn... alhoewel er toch, op fabricagefouten na, niks mis kan zijn met een gesealde smartphone, of heb ik het mis? In ieder geval niks wat de verkoper had kunnen weten. Tenzij ze hem natuurlijk zelf geseald hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door ismail94 op 20-06-2016 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zou persoonlijk lekker ver van dat soort half legale bedrijven weg blijven. De korting die je krijgt is de combinatie van geen garantie + particulier, je weet nooit wat er gebeurt is en je kan er nooit iets tegen doen als er iets gebeurt is...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ismailkaraoglan schreef op maandag 20 juni 2016 @ 03:37:
Hmm, op de website staat 'Soepele en directe garantie voorwaarden' op de productpagina. Ik wou eigenlijk vandaag bellen en vragen hoe het net de garantie zit. Maar ze verkopen ook nieuwe, gesealde producten. En sommigen zijn slechts uit de doos geweest. Als je kijkt naar de prijs van de Nexus 6 in het blauw die geseald in doos is, kost deze slechts €229,- inclusief verzending. Wat een koopje is, zelfs tweedehands op marktplaats is deze duurder. Als je hem nog goedkoper wilt hebben ze zelfs voor €199,- de witte versie die slechts geopend is volgens de website.

Edit: Correctie, tot op heden waren op Marktplaats geen advertenties rond de 200 euro voor een zo goed als nieuwe Nexus 6. Blijkbaar zijn er een paar bijgekomen die hem ron die prijs aanbieden. Maar die van botom is dan alsnog slechts 229 euro voor een Nexus 6 die geseald in doos is, dus ongebruikt. Na de reviews te hebben gelezen ga ik wel twijfelen of het werkende toestellen zijn aangezien deze teruggestuurd zijn... alhoewel er toch, op fabricagefouten na, niks mis kan zijn met een gesealde smartphone, of heb ik het mis? In ieder geval niks wat de verkoper had kunnen weten. Tenzij ze hem natuurlijk zelf geseald hebben.
Resealde phones gaan ook rond. Sowieso, als ik platform zou zijn en de garantie doorschuif naar particulieren, dan zou ik op mijn site adverteren "moeilijke en onduidelijke garantieafhandeling" - dat trekt zo lekker bezoekers.

Er zal vast ergens in de voorwaarden staan dat de particuliere handelaar x of y moet. De praktijk is kastje muur zonder dat je echt verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismail94
Anoniem: 27535 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:08:
[...]

Resealde phones gaan ook rond. Sowieso, als ik platform zou zijn en de garantie doorschuif naar particulieren, dan zou ik op mijn site adverteren "moeilijke en onduidelijke garantieafhandeling" - dat trekt zo lekker bezoekers.

Er zal vast ergens in de goorwaarden staan dat de particuliere handelaar x of y moet. De praktijk is kastje muur zonder dat je echt verder komt.
Dat is mogelijk. Maar denk dat ik het toch ga proberen en als ik merk dat het geen nieuwe is dan terugsturen binnen de 14 dagen oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat even weten hoe het gaat. Dat is altijd interessant :)
Het orderproces zal wel loslopen als alles goed gaat. De vraag is met name wat er gebeurt als er iets mis gaat of garantie nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Als het daadwerkelijk gepresenteerd wordt als particuliere verkoop, dan heb je toch ook geen recht op 14-dagen-retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismail94
Hmm, kreeg net een antwoord op mijn email aan botom van Marissa, ze zegt:

Goedendag,

Wij bieden bij al onze nieuwe toestellen een jaar garantie. Dus daar bent u zeker van en deze garantie heeft u bij ons.

Vriendelijke groet,
Marissa
Botom International

En daarvoor:

Goedendag,

Bedankt voor uw interesse. De blauwe versie op onze site, die van €229 euro is geseald. Dit zijn fabriek gesealde toestellen dus echt zoals je ze in de winkel ook koopt, dat hebben we niet zelf gedaan. Ze zijn dus helemaal nieuw en nooit geopend.
De witte versie van €199 daarvan is het doosje wel open geweest dus vandaar het verschil in prijs.

Wij hopen u zo genoeg geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben mail dan gerust of bel naar 038-8537590.

Vriendelijke groet,
Marissa
Botom International

Zie wel of ik hem vanmiddag bestel en dan laat ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismail94
Dus fabriek geseald en nooit opengeweest... we zullen zien ;) Betaal gewoon met Paypalwaarschijnlijk en als er iets mis is kan ik een geschil indienen en wordt het geld geblokkeerd wat ik gestuurd heb... Als we er niet aan uit komen laat ik PayPal beslissen. Die staan voor de kopers in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ismailkaraoglan schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:44:
Dus fabriek geseald en nooit opengeweest... we zullen zien ;) Betaal gewoon met Paypalwaarschijnlijk en als er iets mis is kan ik een geschil indienen en wordt het geld geblokkeerd wat ik gestuurd heb... Als we er niet aan uit komen laat ik PayPal beslissen. Die staan voor de kopers in.
Ga jij lekker een telefoon kopen die voor € 230 wordt aangeboden en die bij andere shops € 530 kost.

Dat kan alleen maar goed gaan. Zoals gewoonlijk: if it sounds too good to be true...

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 20-06-2016 10:51 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij wil duidelijk zelf bepalen, dan kunnen we alleen maar vragen de ervaring te delen. De ervaringen hier stonden al in de TS (gallery: M-arissaaa, het was bekend dat wij de handel hier niet meer toestaan. Het gaat hier duidelijk ook over dezelfde verkoper die hier behandeld werd. Hield in communicatie vage verhalen over particulier, terwijl ze dat duidelijk niet is.

Maar de keuze blijft aan hemzelf...

Even gecheckt wat de huidige status is, maar ze voldoen sowieso niet aan wetgeving. Geen duidelijk vindbare algemene voorwaarden. Retourinformatie voldoet niet aan bv Wet koop op afstand.
In het bestelproces niets over andere entiteiten, dus de overeenkomst is gewoon direct met Botom.

Dat verhaal dat wij destijds dus kregen over een particulier resellernetwerk zie ik nergens terug. Wel dezelfde persoon.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 20-06-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:28
CodeCaster schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:49:
[...]

Ga jij lekker een telefoon kopen die voor € 230 wordt aangeboden en die bij andere shops € 530 kost.

Dat kan alleen maar goed gaan. Zoals gewoonlijk: if it sounds too good to be true...
Een nexus 6 hè.. Geen 6p ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismail94
Ja klopt, het is een 6 en geen 6P, als het een 6P was had ik het zeker niet gedaan aangezien deze bij andere webshops zo een 3x duurder is. De 6 is bijna 2 jaar geleden geïntroduceerd door Google en op marktplaats wordt deze ook voor 200/300 euro verkocht zo goed als nieuw. Het is niet zo dat het overdreven goedkoop is. Wel goedkoper.

In een email zegt ze ook dat het toestel teruggestuurd kan worden:

Goedendag,

Ja zeker als het toestel niet bevalt mag hij binnen 14 dagen worden terug gezonden.

Vriendelijke groet,
Marissa
Botom International

Ik ben vrijwel zeker dat ik hem ga bestellen vanmiddag als ik hem heb besteld laat ik het weten. Betaal gewoon via PayPal.

[ Voor 16% gewijzigd door ismail94 op 20-06-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zie nergens 6P staan en de foto's zijn identiek?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:28
CodeCaster schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:53:
[...]

Ik zie nergens 6P staan en de foto's zijn identiek?
Tja. Niemand ze dat het een kwaliteitsshop was.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismail94
Wouter Lucassen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:04:
[...]

Tja. Niemand ze dat het een kwaliteitsshop was.. :P
Haha, er staan gewoon foto's bij van de Motorola Nexus 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismail94
Die prijzen die webshops hanteren zijn gewoon overdreven. Prijzen zijn flink omhoog gegaan toen die uit de verkoop gehaald werd door Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismail94
En als je dan ziet dat er €3,01 verschil is qua prijs tussen de Nexus 6 en 6P... Nexus 6 is een jaar eerder geïntroduceerd en had dezelfde adviesprijs als de 6P.

Dan kan je wel stellen dat de webshops die hem nog verkopen hem overdreven duur maken aangezien ze niet meer worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismail94
Ik had hem gisteren trouwens besteld, paar minuten voor 5 uur besteld en kreeg de bevestiging exact om 5 uur. Belde en kreeg Marissa aan de lijn, kon niet dezelfde dag mee omdat de bestelling niet voor 5 uur binnen was en de man die de pakketjes ophaalde komt altijd iets na 5 uur. Maar ze beloofde me dat deze wel vandaag spoedig verstuurd wordt en ik hem dus morgen binnen krijg.

Nu maar afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:36
De prijs is niet zo extreem laag. Staples verkocht hem een paar maanden geleden ook onder de 300euro (was in Januari ergens).
McKaamos schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:50:
[...]

In essentie zeggen ze een handelsplatform te zijn, een soort marktplaats, maar zij nemen de verkoop afhandeling op zich.

Dat betekent dat:
[...]
-En je niet voor garantie bij de originele winkel terecht kan want normaliter is garantie niet overdraagbaar..
Je vergist je, er is hier al vaak op het forum over geschreven, garantie is WEL overdaagbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismail94
Klopt. Ik maak me in ieder geen zorgen over ontvangst van de Nexus 6. Na mijn bestelling is de betreffende smartphone van de website verdwenen, ze zei ook dat er maar 1 op voorraad was. Vanochtend netjes de email met factuur en track & trace code van PostNL ontvangen.

Naar alle waarschijnlijkheid is de bezorging morgen. Ik ben in ieder geval benieuwd :). Lekker groot bijna 6'' scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ismail94
Ik heb de telefoon gisteren ontvangen. Goed verpakt en nog helemaal nieuw en geseald. Alle apps geinstalleerd vanuit mijn Google account. Het scherm ziet er echt prachtig uit. Mooie kleurweergave en scherp. Wifi is erg snel, 802.11ac, 4G ook. Supersnel opladen met Turbo Charging, telefoon volledig opgeladen in ongeveer 1 uur en een kwartier!

Tot nu toe niks te klagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372172

ismailkaraoglan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:50:
Ik heb de telefoon gisteren ontvangen. Goed verpakt en nog helemaal nieuw en geseald. Alle apps geinstalleerd vanuit mijn Google account. Het scherm ziet er echt prachtig uit. Mooie kleurweergave en scherp. Wifi is erg snel, 802.11ac, 4G ook. Supersnel opladen met Turbo Charging, telefoon volledig opgeladen in ongeveer 1 uur en een kwartier!

Tot nu toe niks te klagen :).
Mooi man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismail94
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 17:23
Deze site is zo gaar, ik ging kijken bij de KvK voor botom en er zit een groothandel vlakbij die hetzelfde heet maar net anders is:
https://drimble.nl/bedrij.../botom-international.html

Terwijl op marktplaats staat:

Botom International
Oudsteraat 239
8261 CN Kampen

Snap er dus geen snars van, lijkt mij geen zuivere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 916041

Ik overweeg een Sony Xperia Z5 Premium aan te schaffen via Botom.
Zijn er mensen met slechte/goede ervaringen behalve het eerder genoemde
grijze gebied op KVK-gebied? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Anoniem: 916041 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:23:
Ik overweeg een Sony Xperia Z5 Premium aan te schaffen via Botom.
Zijn er mensen met slechte/goede ervaringen behalve het eerder genoemde
grijze gebied op KVK-gebied? ;)
Dat kan je beter in het SF forum vragen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.