Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is een Eeebook krachtig genoeg voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:10
Wat ga je met je laptop doen?
Gaat mee op een lange fietsreis. Wat hij moet kunnen:
-Garmin Base Camp draaien, routes bouwen (volgens garmin is minimum vereiste 1gb dus zou moeten kunnen)
-Emailen/internetten
-Foto's bewerken voor noobs

Wat is je budget?
Zo min mogelijk, zal namelijk toch beschadigd raken/niet perse netjes mee overweg gegaan worden. Max 5 a 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, mee op een lange fietsreis, dus zo licht mogelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur, kwam zelf uit op de Asus Eeebook r209ha. Ik heb echter geen ervaring met dit soort kleine en goedkope laptops en twijfel dus of deze sterk genoeg is om een beetje routes op te bouwen in garmin basecamp en wat overig huis tuin en kuiken gebruik.

Heeft er iemand hier toevallig ervaring met deze Eeebook (of soortgelijk) en het gebruik van basecamp en of algemen ervaringen over wat ik kan verwachten qua performance?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Is het niet handig om een WIndows tablet te kopen?

pricewatch: Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 64GB opslag, Win 10 Pro Aluminium

• Nielsonurscreen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09-2022
Ikzelf heb momenteel nog een Asus EEE PC 1215B in gebruik. Na 5.5 jaar is ie heel traag maar hij doet het nog steeds. Qua snelheid moet je niet veel verwachten en ik denk dat je voor minstens 4gb werkgeheugen moet gaan. Foto's bewerken voor noobs zal net gaan, de laptop is daar niet voor gebouwd.

Betreft de degelijkheid zit je bij Asus wel goed. Ondanks de gebruikssporen (barsten en afgebroken onderdelen van de behuizing) gaat ie iedere dag nog steeds aan.Soms met horten en stoten, maar links om of rechts om - hij blijft gaan.

Betreft de Surface 3: een Surface Pro 4 is een sneller en groter alternatief. Je zou eens op MediaMarkt.nl kunnen kijken, daar beginnen morgen de BTW-dagen. Scheelt je 17% op de prijs en ik weet zeker dat je dan voor rond €600 een leuk model kan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Nielsonurscreen op 24-01-2017 11:55 ]

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:10
Nielsonurscreen schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:52:
Ikzelf heb momenteel nog een Asus EEE PC 1215B in gebruik. Na 5.5 jaar is ie heel traag maar hij doet het nog steeds. Qua snelheid moet je niet veel verwachten en ik denk dat je voor minstens 4gb werkgeheugen moet gaan. Foto's bewerken voor noobs zal net gaan, de laptop is daar niet voor gebouwd.

Betreft de degelijkheid zit je bij Asus wel goed. Ondanks de gebruikssporen (barsten en afgebroken onderdelen van de behuizing) gaat ie iedere dag nog steeds aan.Soms met horten en stoten, maar links om of rechts om - hij blijft gaan.

Betreft de Surface 3: een Surface Pro 4 is een sneller en groter alternatief. Je zou eens op MediaMarkt.nl kunnen kijken, daar beginnen morgen de BTW-dagen. Scheelt je 17% op de prijs en ik weet zeker dat je dan voor rond €600 een leuk model kan vinden.
Dank voor het delen van deze ervaring, daar heb ik wat aan :). Een surface had ik nog helemaal niet aan gedacht om eerlijk te zijn...

Misschien maar eens naar de Mediamarkt deze week, en even spelen op de Eeebook om een gevoel te krijgen van de performance en anders wellicht de Surface, daar ga ik eens verder naar kijken!

Het jammer is dat ik al een Ipad heb die ik veel gebruik in het huis voor internetten/mailen en muziek streamen. Maar voor mijn reis wil ik echt een Windows platform ivm met het bouwen van routes in verschillende maps applicaties. En m'n huidige laptop is al 7 jaar oud en dus groot en zwaar....

• Nexusnummero5
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-10 18:46
Ik heb zelf een EeeBook gehad (de 205XTA geloof ik) en ik was over het algemeen redelijk teleurgesteld. Ik wou hem gaan gebruiken voor school om documentjes op te tikken en wat te internetten. Email en Word werkte prima, maar internetten zat er niet echt in. Het laptopje was enorm traag en ik verwachtte duidelijk teveel van het dingetje. Websites zoals Imgur werkten eigenlijk niet en YouTube kijken kon ook niet zonder lag.

Ik heb hem ongeveer een jaar geleden verkocht.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:02
Eens met voorgaande reacties. Alles was een atom bevat(zelfs de quadcore) en de low end celerons NXXXX serie zou ik mijden. Dan beter voor een tweedehands of goedkope surface/pavilon of vergelijkbaar iets gaan met een core I of core M processor..

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Pagina: 1