Toon posts:

Vostro 640 upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een Dell Vostro 460 computer die ik graag zou willen upgraden en er een redelijke gaming pc van maken. Ik speel zelf vooral Guild Wars 2 en soms wat andere spellen. Ik vind de processor en ram goed genoeg en ben van plan een SSD aan te schaffen om daar windows op te zetten en een nieuwe GPU te kopen. Nu ben ik zelf niet helemal de expert op dit gebied en wil daarom wat feedback en tips van jullie. Ik weet namelijk niet of de dingen die ik voorstel compatibel zijn met het systeem zodat dat er nu is, en of de upgrades de moeite waard zijn.

Ik zoek een?
GPU en een SSD

Wat is je budget?
maximaal rond de 200 euro voor een GPU.
SSD max 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een beetje rond zitten kijken en ik dacht voor de SSD aan de Crucial MX300 2,5" 275GB
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB

Voor de gpu was ik aan het denken aan de radeon RX 470 G1 Gaming 4G.
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G
Maar ik weet niet of de chipset en het moederboard compatiebel hier mee is enz en ofdat de PCI-e x 16 aansluiting die op het moederboard zit nog wel de goede is voor deze GPU. Ik vroeg me ook af of ik voor deze GPU dan een andere powersupply moet kopen, omdat degene die er nu in zit 350W is? Wat vinden jullie van deze kaart keuze, is er een andere die ik beter kan kopen, die beter bij het systeem past misschien?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Het is een Vostro 460 met i7 2600 processor en 8 GB ram op twee kaartjes van 4GB met ddr3 aansluiting. Daarnaast zit er nu een Radeon HD5450 kaart in en de powerunit is 350W. Het model lijkt het meest op deze: pricewatch: Dell Vostro 460 (V460MT-Z111) maar dan met 8GB ram dus...

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 23:42 ]

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
Ik denk zeker dat je ook een nieuwe voeding nodig hebt.

Tenzij Dell geen volledig x16 slot heeft geplaatst zalde videokaart geen probleem zijn voor het moederbord.

[ Voor 50% gewijzigd door ETHART op 24-01-2017 00:02 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

let wel ook op fysieke ruimte, bijna elke fatsoenlijke gamekaart neemt 2 slots in beslag en is een stuk langer, wat op het voorbeeld bijvoorbeeld de HDDkooi kan raken. voor de rest lijkt daar een ATX-voeding in te zitten, misschien is het handig dit even te checken

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Ckeck even of de voeding een 6 pins PCI-e stekker heeft. Is dat niet het geval dan is een GTX 1050 Ti het maximaal haalbare zonder de voeding te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat de RX 470 G1 Gaming 4G er wel in past, onder het PCI-e x 16 slot is namelijk nog voeldoende ruimte, en lengte en breete moeten ook geen probleem zijn. Er zit nog een niet gebruikte 6 pin PCI-e stekker aan de voeding, Maar heeft de RX 470 G1 Gaming 4G geen 8 pins nodig? Als ik een nieuwe voeding moet kopen, welke raden jullie mij dan aan? hoeveel Watt?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

het wattage is op zich niet het probleem, het is meer dat ie de benodigde aansluitingen heeft. in theorie kunnen categorie: Videokaarten op jouw voeding wel draaien.
en anders is een 1050Ti wat zuiniger, maar ook duidelijk minder krachtig. Echter kun je daar GW2 ook prima op spelen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1