Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na 4 jaar trouwe dienst is mijn laptop helaas overleden. Ik speelde al wat langer met het idee om zelf een game pc te bouwen en dit leek mij het juiste moment. Ik was een totale leek op het gebied van game pc's maar heb de afgelopen dagen wat onderzoek gedaan en ben tot de volgende build gekomen (zie hieronder). alles bij elkaar zit ik op een bedrag van €522,-.

Mijn vragen:
- Zijn alle componenten compatible?
- Zijn er nog veranderingen aan de samenstelling die voor een kleine stijging in prijs (max €600,-) een significante kwaliteitsverbetering geven?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Intel Pentium G4560 - Boxed
- Crucial Ballistix Sport LT - DDR4-2400 - 8GB
- MSI GeForce GTX 1050 Ti - GT OC - 4GB GDDR5
- MSI B250M Pro-VD
- BitFenix Nova - Window Zwart
- Kingston Technology SSDNow UV400 - 240GB
- EVGA 430WR

Totaal €522,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:33
Check dit topic anders eens. Hier staan verschillende setups in voor ongeveer 600 euro:
[BBG] Basis game systeem januari 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:48
Zoals Maarten ook al aangaf, in het [BBG] Basis game systeem januari 2017 staan hele leuke systemen voor jouw budget en 1e game pc, verder heb ik niet veel op of aanmerkingen over jouw systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:01
Tip. zet je setup op via de Handleiding Pricewatch
dan maak je het jezelf en ons makkelijker ;) en dan weten we ook dat we het over dezelfde onderdelen hebben.

btw. het geeft niks als je leek bent. Al doende leert men.

je bent een aantal vragen vergeten te beantwoorden (werden je gesteld toen je het topic opende

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
// heb je al een monitor, toetsenbord e.d?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
heb je een voorkeur (amd/nvidia) of maakt het niet uit?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

moet het systeem stil zijn. wil je een kast met window of mag het ook zonder (kun je weer op besparen, waardoor je geld over houdt voor andere dingen).
wil je een kleine behuizing, of mag het groter? kleiner kan duurder zijn. je kast is namelijk voor ATX formaat en je hebt een klein moederbord. dat ziet er ook niet echt mooi uit

Belangrijk om ook te weten is welke games je wilt gaan doen. die kunnen wel bepalend zijn voor je video kaart en cpu keuze namelijk. Budget is 1, maar je zoekt ook iets dat je systeem kan wat je voor ogen hebt lijkt me.

ander puntje. op welke settings wil je kunnen gamen? 1080p /ultra/medium/low. ik noem maar een voorbeeld.

ik zie ook nog geen windows licentie in je build. Mocht je een linux distro gaan draaien, dan heb je die niet nodig, anders bij deze pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

kun je ook aangeven waarom je voor die onderdelen gekozen hebt?

[ Voor 8% gewijzigd door NLMaca op 24-01-2017 01:29 . Reden: windows licentie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budget EVGA voedingen zijn van heel erg matige kwaliteit. Een goed alternatief is de pricewatch: Corsair CX450M
Een mATX bord in een ATX behuizing met raam is niet mooi. Een goede passende behuizing is de pricewatch: Thermaltake Versa H15 Window die van betere kwaliteit is en een stillere casefan heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelle.v.A
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06 08:40
Het eerder genoemde lijstje met de i3 6100 is absoluut geen goede keuze. De i3 6100 is dubbel zo duur voor maar een 0.3Ghz verandering. Niet kopen dus.

Ik heb geen ervaring met EVGA voedingen maar gebruik nu zelf een RM650 en vroeger had ik een CX750 die prima werkte (FX 8350 + R9 390).
Pagina: 1