Help nodig bij nieuwe PC onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• Thomascr9695
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04-2022

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een nieuwe videokaart OF een nieuwe CPU met ram/moederbord.
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Voor de videokaart 250 euro ongeveer, voor de moederbord, processor en ram 500 euro. Ik ga overigens OF de videokaart kopen of het upgrade setje.
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA, intel. Ben een beetje klaar met AMD.
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuis
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik ga mijn PC upgrade alleen wil ik of een nieuwe videokaart of een nieuwe CPU.

Ik ga op mijn PC
Renderen
Recording (OBS met nvenc)
Renderen met sony vegas

Mijn huidige system beestaat uit:
i5 4460, r9 280x 3GB, 8 GB DDR3 ram en een 450 watt crossair voeding.

Nu zit ik te twijfelen of ik mijn CPU zal upgrade naar bijvoorbeeld een I7 met een nieuw moederbord of ram. Of dat ik eerste mijn GPU upgrade naar bijvoorbeeld een GTX 1060 6GB. Ik ga overigens geen zware games spelen op 1080p scherm. Ik wil gewoon wat extra kracht hebben voor het renderen en recorden.

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:47
Als de software geen gebruik maakt van cuda cores (of niet beter dan de amd opencl performance) heb je veruit het meest aan een cpu upgrade.
Het goedkoopst is een 4790k, anders gelijk een 7700(k) pakken.