Toon posts:

Kinguin microsoft OEM key

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Dag, Vandaag heb ik via de site kinguin.net een OEM code voor microsoft pro gekocht, deze werkt echter niet, Ik weet alleen niet of het aan mij ligt of dat ik ben opgelicht, momenteel heb ik de demo versie van home, als ik dan deze code in toets zegt hij letterlijk dat deze niet werkt... Graag tips\

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 home demo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles, werd via kinguin doorgestuurd naar tech support van windows waar ze vroegen om de code en daarna of ze via mijn pc het probleem mochten oplossen, toen ben ik echter vertrokken omdat ik er niks van vertrouwde;

Ik werd doorverbonden naar deze site:
https://partner.support.s...SignIn=true&wa=wsignin1.0

Iemand enig idee of dit legit is?

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-01-2017 00:29)

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:53
nelizmastr schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:47:
Je kan geen Pro key op Home activeren. Je moet een nieuw installatiemedium maken en Windows opnieuw installeren en daar je key invullen.
Dat klopt niet, wanneer je een Pro key invult bij Windows 10 Home, dan wordt hij gewoon geupgrade naar 10. (eerst even de general OEM key gebruiken voor Pro, VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T, waarna geinstalleerd je Eigen OEM key invullen, activeren en klaar :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan geen Pro key op Home activeren. Je moet een nieuw installatiemedium maken en Windows opnieuw installeren en daar je key invullen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• da_PSI
nelizmastr schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:47:
Dat klopt niet, wanneer je een Pro key invult bij Windows 10 Home, dan wordt hij gewoon geupgrade naar 10. (eerst even de general OEM key gebruiken voor Pro, VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T, waarna geinstalleerd je Eigen OEM key invullen, activeren en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

da_PSI schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:53:
[...]

Klopt, maar dan gaat het met een tussenstap. Directe activate is in ieder geval niet mogelijk. Dat het echter zonder editie upgrade (wat wel een installatie vereist, of in ieder geval vereiste) ook kon is wel nieuw dan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor jullie reacties, heb er oprecht veel aan gehad!

Nadat ik inderdaad mijn versie had overgezet van home naar pro bleek mijn code al in gebruik te zijn (daar hij dat eerder niet aangaf). Echter na direct contact met microsoft, of nouja hun antwoord systemen en dergelijke werd mijn product toch geactiveerd.

Nogmaals dank dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is nooit duidelijk of een key via Kinguin legit is of niet. Soms worden daarvoor bijvoorbeeld gestolen credit cards gebruikt. Eigenlijk is het ook zonde dat je via Kinguin een dergelijke key hebt gekocht. In de Pricewatch alhier staan Windows 10 keys vaak goedkoper dan dat ze op Kinguin verkrijgbaar zijn.
da_PSI schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:53:
Dat klopt niet, wanneer je een Pro key invult bij Windows 10 Home, dan wordt hij gewoon geupgrade naar 10. (eerst even de general OEM key gebruiken voor Pro, [KEY HIER], waarna geinstalleerd je Eigen OEM key invullen, activeren en klaar :)
Wat omslachtig. Je kunt installeren zonder key in te vullen, daarna kan je alsnog activeren aan de hand van een key. Is sinds een bepaalde build, weet even niet meer welke, volgens mij al voordat build 1607 (Anniversary Update) uit was of dat het met die build kwam, dat weet ik even niet meer. :) Er hoeft in elk geval niet meer met een aparte key geactiveerd te worden.

EDIT: Maar als je al een W10 key hebt, kun je die net zo goed gelijk invullen natuurlijk. Zijn vast wel andere apparaten waarmee TS naar Kinguin kan om de key vanaf over te typen. ;) Ook dit kan namelijk gewoon sinds een bepaalde build (waarschijnlijk 1607 dus).

[ Voor 72% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2017 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
CH40S schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:31:
Het is nooit duidelijk of een key via Kinguin legit is of niet. Soms worden daarvoor bijvoorbeeld gestolen credit cards gebruikt. Eigenlijk is het ook zonde dat je via Kinguin een dergelijke key hebt gekocht. In de Pricewatch alhier staan Windows 10 keys vaak goedkoper dan dat ze op Kinguin verkrijgbaar zijn.
[...]
Wat omslachtig. Je kunt installeren zonder key in te vullen, daarna kan je alsnog activeren aan de hand van een key. Is sinds een bepaalde build, weet even niet meer welke, volgens mij al voordat build 1607 (Anniversary Update) uit was of dat het met die build kwam, dat weet ik even niet meer. :) Er hoeft in elk geval niet meer met een aparte key geactiveerd te worden.

EDIT: Maar als je al een W10 key hebt, kun je die net zo goed gelijk invullen natuurlijk. Zijn vast wel andere apparaten waarmee TS naar Kinguin kan om de key vanaf over te typen. ;) Ook dit kan namelijk gewoon sinds een bepaalde build (waarschijnlijk 1607 dus).
Het lijkt erop dat je niet hebt gelezen, hij heeft namelijk Windows 10 home geinstalleerd. (Waarom zou hij dan direct een format moeten doen?). Je hebt vanaf Windows 8 de mogelijkheid om te installeren zonder key en deze dan te gebruiken tot 30 dagen.., je mag hem dan activeren en dat werkt prima, alleen niet als je Windows 10 Home geinstalleerd hebt,

De goedkopere in de pricewatch, begin daar nu niet over..., dat zijn namelijk gewoon MSDN keys. Heb ze een paar keer deze vraag gesteld via email, en ze kunnen daar geen antwoord op geven of het een MSDN of OEM key is

[ Voor 7% gewijzigd door da_PSI op 24-01-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje offtopic..
Het is nooit duidelijk of een key via Kinguin legit is of niet. Soms worden daarvoor bijvoorbeeld gestolen credit cards gebruikt. Eigenlijk is het ook zonde dat je via Kinguin een dergelijke key hebt gekocht.
het blijft natuurlijk een marktplaats waar ook C2C wordt verkocht, lijkt me sterk dat ze al die keys controleren, had van de week een community aanbieding gekocht en dan krijg je een mail waarin je moet aangeven of die werkt of niet - maar goed hij deed het wel..

ik heb nu 3 systemen draaien op een windows van kinguin, nog steeds zonder troubles - tuurlijk er zit geen COA bij maar dat hoef ik ook niet als thuis gebruiker..

nog meer offtopic >
https://www.kinguin.net/indievalley
hier geven ze aan direct met de uitgevers van games te willen werken, dus volgens mij doen ze er wel van alles aan om het risico te verkleinen.. ben hier niet om die lui te verheerlijken maar zo kort door de bocht opmerkingen maken over dat het altijd maar s*** is daar vind ik ook niet kunnen..
De goedkopere in de pricewatch, begin daar nu niet over..., dat zijn namelijk gewoon MSDN keys. Heb ze een paar keer deze vraag gesteld via email, en ze kunnen daar geen antwoord op geven of het een MSDN of OEM key is
same here, ook bij kingu aangekaart toen en kreeg wel netjes antwoord terug over dat het OEM keys waren maar zonder COA, kreeg absoluut niet de indruk dat ze me wilden bedonderen om wat te verdienen... feit blijft dat je een key pas kan controleren als je hem gebruikt, en dan kan je hem niet meer verkopen..

@TS - blij dat alles is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 13:45
Schopje naar WOS :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1