Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Als analogie schiet me nu alleen "locked rotor torque" te binnen. Is in het vakgebied van electro motoren maar ook bij 0 rpm.
http://subekar.blogspot.n...tor-current-of-motor.html
Wellicht niet oneindig daar begrensd door interne weerstanden.
http://subekar.blogspot.n...tor-current-of-motor.html
Wellicht niet oneindig daar begrensd door interne weerstanden.
Daar gaat het al mis in je analogie. That being said, vermogen is koppel maal toerental, dus als je het toerental verlaagd gaat het koppel omhoog, en in de theorie betekent dat inderdaad dat als je toerental naar nul gaat je koppel naar oneindig zou gaan bij hetzelfde overgebrachte vermogen. Echter heb je in de praktijk nog te maken met iets als verliezen waardoor dat praktisch gezien dus niet zo werkt.Juup schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:38:
Lange tijd geleden heb ik met een student werktuigbouwkunde gesproken die het had over een (planetair?) tandwielstelsel waarbij het koppel naar ∞ ging als het toerental van de uitgaande as naar 0 ging.
Bij dit tandwielstelsel kon dacht ik een stilstaande as gedraaid worden om de overbrengingsverhouding traploos te veranderen en bij een bepaalde stand was de rotatiesnelheid 0 en ging het koppel (dus) naar oneindig.
Ik heb me helemaal sufgegoogled maar kom op het hele internet alleen maar "gewone" cvt's tegen zoals die van Van Doorne en anderen waarbij er geen stilstaande verstel-as is.
Weet iemand waar ik het over heb?
Verder heb ik geen idee waar je het over hebt met het veranderende planetaire tandwielstelsel dat je noemt. Weet je zeker dat die student werktuigbouwkunde ook volledig correcte informatie verstrekt heeft (en jij het juist hebt onthouden)?
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Nee helaas niet.
Het lijkt er op maar bij de D-Drive kun je de overbrenginsgverhouding niet simpel instellen
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Volgens mij is het een wiskundig model.
Als je een ingaand toerental hebt en je overbrenging maakt het uitgaande toerental 0, dan moet het koppel wel tot oneindig gaan, toch?
Echter kun je het uitgaande toerental niet 0 maken. Want je hebt te maken met de echte wereld en limieten. Het koppel zal dus ∞ benaderen, en het toerental zal 0 benaderen.
disclaimer: ik doe nooit iets met overbrengingen
Als je een ingaand toerental hebt en je overbrenging maakt het uitgaande toerental 0, dan moet het koppel wel tot oneindig gaan, toch?
Echter kun je het uitgaande toerental niet 0 maken. Want je hebt te maken met de echte wereld en limieten. Het koppel zal dus ∞ benaderen, en het toerental zal 0 benaderen.
Zoiets als deze: 11,000,000:1?jeroen3 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:02:
Volgens mij is het een wiskundig model.
Zoals de maker omschrijft,"met een tandartsboor een trein aandrijven".
Pagina: 1