Audio reciever aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-09 09:27
Hallo mede-Tweakers

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een nieuwe audio reciever.

Wat is je budget?
Maximaal 400 euro minder is natuurlijk altijd mooi :9

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het voornaamste wat er aan geluid uit gaat komen is gewoon de radio, maar ik wil ook wel graag via netwerk of Bluetooth muziek erop afspelen. Verder heb ik op het moment een 5.1 speaker setup dus die wil ik uiteraard allemaal werkend willen houden. Merk voorkeur heb ik niet, als het maar de beste prijs/kwaliteit verhouding is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb er een aantal gevonden
- Harman Kardon AVR 161S
- Yamaha RX-V481
- Yamaha HTR-4086

Wat nog het belangrijkste is: Door het nieuwe tv meubel mag hij niet dieper zijn dan 37 cm incl kabels.

Ik hoor graag jullie feedback en welke de beste keus is.

djdaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ischadebeste
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-04 07:23
De onkyo nr656 of de onkyo nr 555 lijken ook goed, veel aansluitingsmogelijkheden. Heb nog geen ervaring hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Is het audiomeubel open aan de achterkant? Indien ja, dan kun je gewoon praktisch alles kwijt wat er te koop is. Indien nee, dan kun je praktisch alles kwijt wat er te koop is, zolang je niet te stugge/dikke kabels neemt.

Kijk eens in de pricewatch, daar kun je filteren op lengte (diepte). Deze eisen zijn vrij algemeen, althans netwerk zit er zover ik weet altijd wel op, bluetooth niet altijd, maar als het of of is, dan is er dus keuze genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 24-01-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdaan
Zit er veel verschil in de audiokwaliteit die uit de verschillende recievers? Verder is het tv meubel gesloten aan zowel voor en achter. Bluetooth hoeft niet perse, als er maar een netwerk aansluiting op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Audiokwaliteit is zo subjectief, wat ik mooi vind vind jij misschien wel niet klinken. Dan is er nog de accoustiek van je kamer, de gebruikte boxen. Eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen.

Enigste wat je kunt doen is zoeken op technische specificaties zoals formaat, aantal ingangen etc.
Voor de rest kun je beter gaan zelf gaan luisteren. En natuurlijk zit er soms verschil in, maar vaak ook veel minder als wat de prijs je wil doen laten geloven.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdaan
Oke bedankt voor de info! Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen deze twee: Denon AVR-X1200W of de Denon AVR-X1300W. Voor zover ik kan zien in de prijs het enige verschil tussen de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:11
djdaan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:36:
Oke bedankt voor de info! Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen deze twee: Denon AVR-X1200W of de Denon AVR-X1300W. Voor zover ik kan zien in de prijs het enige verschil tussen de 2.
Dacht dat er voor de x300 serie een app kwam waarmee je de audyssey curve kan aanpassen.
Verder zijn ze idd wel gelijk, en zonder meetmic en software kan je beter van de instellingen afblijven.
Pagina: 1