Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Plextor m8pe met heatsink of 960 evo (beide 1tb)? Edi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de 960 evo makkelijk de m8pe zou verslaan, maar na wat benchmarks te hebben gezien weet ik niet zo zeker meer welke in realiteit beter is. De m8pe is vaak trager, soms veeeeeeelll sneller en heeft blijkbaar stabiele prestaties, terwijl de 960 evo snel schijnt te thermal throttlen. Aan de benchmarks die gebruikt worden heb ik ook totaal niks, omdat ze totaal niet representatief zijn voor wat je realistisch met een nvme ssd gaat doen. Enig idee welke na meer dan 15s daadwerkelijk sneller is voor CAD extracten, games laden, editen, etc?

Denk je een onderdeel zeker te weten en wordt je totaal in de war gebracht door al die benchmarks die nergens op slaan. Grrr :(

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 22:26 ]

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-08 14:28
Kijk hier eens eerste link op google.

https://www.pugetsystems....e-Thermal-Throttling-868/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MQ0hFfL.png

Intel i7 13700k | RTX 3080 | 32GB Geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus niet wat ik gezien heb, maar zelfs dan is thermal throttling nog best erg eigenlijk. Het is nog steeds best verwarrend welke het beste is, omdat in eigenlijk alle reviews die ik gezien heb, waaronder deze http://www.tomshardware.c...me-ssd-review,4802-2.html in één grafiek de samsung veel sneller is op een punt, dan ongeveer gelijk, en in een andere grafiek de plextor de 960 evo met gemak verslaat, etc.

Waar moet ik op letten?

• LangeTreeDorpie
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Dat is dus niet wat ik gezien heb, maar zelfs dan is thermal throttling nog best erg eigenlijk. Het is nog steeds best verwarrend welke het beste is, omdat in eigenlijk alle reviews die ik gezien heb, waaronder deze http://www.tomshardware.c...me-ssd-review,4802-2.html in één grafiek de samsung veel sneller is op een punt, dan ongeveer gelijk, en in een andere grafiek de plextor de 960 evo met gemak verslaat, etc.

Waar moet ik op letten?
Waar je op moet letten?
puntje 1: De prijs natuurlijk. De 960 Evo heeft naar mijn mening de beste prijs/performance verhouding.
puntje 2: Welk moederbord heb je? Nvme schijven passen namelijk niet op alle borden.
puntje 3: deze schijven zijn al zoveel sneller dan sata SSD's dus maak je maar niet al te veel zorgen over performance.

Verwijderd

Topicstarter
Pentiumdualcore schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:18:
[...]

Waar je op moet letten?
puntje 1: De prijs natuurlijk. De 960 Evo heeft naar mijn mening de beste prijs/performance verhouding.
puntje 2: Welk moederbord heb je? Nvme schijven passen namelijk niet op alle borden.
puntje 3: deze schijven zijn al zoveel sneller dan sata SSD's dus maak je maar niet al te veel zorgen over performance.
1. Prijs is geen probleem, een 960 pro zou kunnen, maar met het geld wat ik bespaar met een goedkopere nvme ssd kan ik ook een blue yeti kopen voor wanneer ik iets beter geluid wil, of met meerdere mensen ga streamen, wat mij veel nuttiger lijkt.
2. Ga nog steeds mijn pc binnenkort upgraden (ryzen 8c/16t of als die nergens echt beter in is, bijvoorbeeld voor streamen, editen of CAD, etc. dan een quad-core, koop ik toch maar een 7700k) en elk nieuw high-end moederbord heeft gelukkig een m.2 aansluiting.
3. Je hebt groot gelijk, maar in sommige programmas kan je keuze van nvme ssd het verschil zijn tussen 10 minuten wachten of 15, wat best een groot verschil maakt als je dat om de paar weken twintig keer moet doen, vandaar dus dat ik deze topic gestart ben.

• LangeTreeDorpie
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:32:
[...]

1. Prijs is geen probleem, een 960 pro zou kunnen, maar met het geld wat ik bespaar met een goedkopere nvme ssd kan ik ook een blue yeti kopen voor wanneer ik iets beter geluid wil, of met meerdere mensen ga streamen, wat mij veel nuttiger lijkt.
2. Ga nog steeds mijn pc binnenkort upgraden (ryzen 8c/16t of als die nergens echt beter in is, bijvoorbeeld voor streamen, editen of CAD, etc. dan een quad-core, koop ik toch maar een 7700k) en elk nieuw high-end moederbord heeft gelukkig een m.2 aansluiting.
3. Je hebt groot gelijk, maar in sommige programmas kan je keuze van nvme ssd het verschil zijn tussen 10 minuten wachten of 15, wat best een groot verschil maakt als je dat om de paar weken twintig keer moet doen, vandaar dus dat ik deze topic gestart ben.
1: Prijs is dus wel een probleem ;)
2: let op bij het kopen van een nieuw moederbord. Het moet wel een 32Gbit m.2 interface zijn.
3: kijk dit eens

Verwijderd

Topicstarter
Pentiumdualcore schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:38:
[...]

1: Prijs is dus wel een probleem ;)
2: let op bij het kopen van een nieuw moederbord. Het moet wel een 32Gbit m.2 interface zijn.
3: kijk dit eens
1. Geld niet, te weinig toegevoegde waarde wel.
2. Zal ik doen!
3. De 960 evo heeft sneller 4k random read (1tb/1tb vergelijking tov pro)?! Voor de rest is de pro wel beter, maar lijkt de evo me nog steeds een prima keus en de plextor ook, maar is de evo toch gemiddeld de beste keus denk ik (Omdat thermal throttlen niet zo erg is op de evo als sommige reviewers zeiden).

Kan ik met goede airflow thermal throttlen (grotendeels) voorkomen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 17:45 ]

Pagina: 1