Beveiligingscamera's zonder internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-06 17:53
Uitleg situatie:

Voor mijn ouders wil ik graag 1 of meerdere camera's plaatsen rondom de bouw. Dit wil ik graag doen, omdat mijn ouders een huis aan het bouwen zijn, wat de buren niet leuk vinden en vaak s'nachts op ons terrein dingen aan het vernielen zijn. Ze hebben zelf al een dode kip aan onze brievenhuis gehangen...

Er zijn wel een paar problemen.

- Er is geen internet.
- redelijk groot terrein dus de camera's moeten een groot bereik hebben (ook snachts)
- Daarnaast is 3/4G bereik zeer slecht

Wat ik graag zou willen doen

Ik zou dus graag 1 of meerdere camera's willen plaatsen, omdat er geen internet is wil ik de camera's meteen aan een NAS aansluiten.
Mogelijk ook een monitor door live feed.
Ik heb al verschillende dagen gekeken, maar ik kan geen camera's vinden die (niet al te prijzig zijn) alleen via NAS werken. Ze hebben allemaal een verbinding nodig met wifi of 3/4G.

Heeft iemand hier ervaring mee, of iemand die als een keer zoiets heeft gedaan?

Alle hulp is welkom!

Steven

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 23:59
Hodor schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:58:

Ik heb al verschillende dagen gekeken, maar ik kan geen camera's vinden die (niet al te prijzig zijn) alleen via NAS werken. Ze hebben allemaal een verbinding nodig met wifi of 3/4G.
Je kan toch gewoon een router neerzetten en daar eventueel draadloos of bedraad de camera's en NAS op aansluiten? Internet heb je helemaal niet nodig ;)

Een live feed lijkt me gezien het gebrek aan 3G/4G of vaste verbinding niet handig. Als je de beelden terug wilt zien, gewoon even je laptop ter plaatsen aan het netwerk hangen en de beelden van je NAS halen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroen797 op 23-01-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-06 13:59
je vergist je inderdaad... meeste camera's werken met SD-kaartje of NAS, maar om naar een NAS te streamen heb je enkel een local networl nodig, geen internet. Voor live-stream zal je natuurlijk wel internet nodig hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:28
is bouwatch niet een optie ? schrikt waarschijnlijk ook lekker af

https://bouwatch.nl/?gcli...I0Q8ZoDyh2k9pJBoC8nvw_wcB

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-06 17:16
Je hebt inderdaad geen internet nodig voor de meeste beveiligingscamera's! Stel je plaatst een camera met internal SD storage zou je een paar dagen kunnen opnemen zonder eraan te zitten.

Met een netwerk switch zou je het vervolgens op een NAS kunnen zetten. Een router hiervoor gebruiken is niet zo handig (kan wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voorwat jij wilt heb je gewoon simpele HD recorders met specifieke gigitale camera's vraag eens bij een beveiligingsbedrijf voor prijzen je moet wel rekening houden met zo'n € 1500 voor recorders met 4 camera's. koppel hier eventueel op basis van bewegingsdetectie een GSM alarmmodule aan en je bent er. Kost wat heb je ook wat en later prima in huis te installeren.
Goedkoper is gewoon normaal met de buren gaan praten en luisteren naar hun zorgen en bezwaren.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodor
Al geprobeerd, maar "hun wil is wet" vinden ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Vraag de NSA of ze een satelliet willen richten op die plek. Hi..hi.... Of iets dichter bij huis: de AIVD heeft ook wel wat satellietjes hangen.

Maar even on topic:

Unifi Video is "niet al te duur". De NVR is wel duur, maar je kan daarmee hele mooie dingen. De camerás moeten bedraad aangesloten worden, maar als dat niet mogleijk is, kan je ook met een WiFi client de camera aansturen. Je kan ook een app installeren op de telefoon, maar ik weet niet of deze alleen lokaal zal werken.

Internet is in principe niet nodig (wel initieel om de firmware te updaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 22:47
Hodor schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:23:
Al geprobeerd, maar "hun wil is wet" vinden ze...
En die andere? "Principes kosten geld"
Kan me voorstellen dat het (understatement) irritant is als mensen je spullen vernielen.

Dus Ja, zet een camera netwerk op, maar probeer ook in dialoog te gaan met de buren. Kan best zijn dat je op een onverwachte plek het "echte" bezwaar vind tegen de bouwonderneming. Wellicht is (nog) een goed gesprek uiteindelijk goedkoper dan welke vervolg heisa dan ook.

Ennuh, als jou ouders wil Wet is, waarom moet jij daar dan in mee gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door The_Vice op 23-01-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
The_Vice schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:45:
Ennuh, als jou ouders wil Wet is, waarom moet jij daar dan in mee gaan?
Hij heeft het volgens mij over de wil van hun (toekomstige) buren die wet "is", niet de wil van zijn ouders ;)

Ikzelf zou overigens gewoon aangifte doen van vernieling, wellicht dat een agent op de stoep wél indruk maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door TommyboyNL op 24-01-2017 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokip7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-06-2024
TommyboyNL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:16:
[...]
Ikzelf zou overigens gewoon aangifte doen van vernieling, wellicht dat een agent op de stoep wél indruk maakt.
Politie doet helaas niet veel zonder bewijs, maar misschien is het geen slecht idee om toch aangifte te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 19:40
Nvr met 4 ipcamera's en klaar

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Dit vind ik ook. Zoek op ali eens naar Dahua spul. De NVR heeft vaak al zelfs 4 ingebouwde PoE aansluitingen en een netwerkkaart voor naar router (die je dan niet gebruikt). Ook heeft deze (interne) switch in een dahua recorder een eigen subnet. Hierdoor hoef je dan niet moeilijk te doen zelf allerei zaken in te stellen.

Eventueel een monitor via HDMI of VGA is zo aangesloten wanneer je die meeneemt.
Schijf erin van 1 of 2TB en en kan met 4 camera's op motion makkelijk 2 weken (HD) opnemen.

edit: sorry begrijp ik uit je verhaal nu ik het nog eens lees dat de camera's draadloos moeten zijn? (zijn er ook wel van dahua) maar uit ervaring minder stabiel dan een draadje ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Bazzz op 24-01-2017 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
BSchinkel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:05:
edit: sorry begrijp ik uit je verhaal nu ik het nog eens lees dat de camera's draadloos moeten zijn? (zijn er ook wel van dahua) maar uit ervaring minder stabiel dan een draadje ;)
Bovendien moet je er alsnog een draadje naartoe trekken voor stroom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodor
BSchinkel, nee ze hoeven niet draadloos te zijn. ze zullen waarschijnlijk toch aan de unit vastgemaakt worden, dus er kan zonodig een kabel getrokken worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
Hodor schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:18:
BSchinkel, nee ze hoeven niet draadloos te zijn. ze zullen waarschijnlijk toch aan de unit vastgemaakt worden, dus er kan zonodig een kabel getrokken worden
okay!, dan zou ik gewoon een 8 kanaals nvr aanschaffen die kost nog geen €200 via ali. deze worden ook door webshop in nederland verkocht alleen dan (veel) duurder. Voor camera's zou je voor goedkope domes kunnen gaan maar die hebben meestal geen super bereik. Voor verder bereik worden ze dan wel duurder.

Bullet camera's is ook nog een optie.

Wat ik eigenlijk het budget wat je (of je ouders) hiervoor wilt uitgeven.
Wanneer het huis klaar is kan je de camera's altijd nog gebruiken dat is wel een pluspunt.
En dan met internet en wi-fi etc. lekker via de telefoon of tablet kijken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bazzz op 25-01-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
BSchinkel schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:37:
[...]

okay!, dan zou ik gewoon een 8 kanaals nvr aanschaffen die kost nog geen €200 via ali. deze worden ook door webshop in nederland verkocht alleen dan (veel) duurder. Voor camera's zou je voor domes kunnen gaan maar die hebben meestal geen super bereik.

Wat ik eigenlijk het budget wat je (of je ouders) hiervoor wilt uitgeven.
Wanneer het huis klaar is kan je de camera's altijd nog gebruiken dat is wel een pluspunt.
En dan met internet en wi-fi etc. lekker via de telefoon of tablet kijken ;)
Domes geen super bereik, moet je even goed zoeken want je hebt specifieke lang range domes met 120x zoom. Kost wat € 3000,- maar dan heb je ook wat. Is wel inclusief buiten behuizing. Waar je prijstechnisch naar moet kijken zijn digitale non-IP camera's BV CVI systeem. Deze gebruiken gewoon coax kan over langere afstanden het enige wat nodig is een bijbehorende recorder (deze kan je vaak aan het netwerk hangen) simpel betrouwbaar en kostentechnisch zeer interresant.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
Frogmen schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:48:
[...]

Domes geen super bereik, moet je even goed zoeken want je hebt specifieke lang range domes met 120x zoom. Kost wat € 3000,- maar dan heb je ook wat. Is wel inclusief buiten behuizing. Waar je prijstechnisch naar moet kijken zijn digitale non-IP camera's BV CVI systeem. Deze gebruiken gewoon coax kan over langere afstanden het enige wat nodig is een bijbehorende recorder (deze kan je vaak aan het netwerk hangen) simpel betrouwbaar en kostentechnisch zeer interresant.
oke dat is waar, maar voor bereik zou je dan beter voor bullet camera's kunnen gaan.
ik had meer moeten zeggen (goedkopere domes). ik pas het aan.

Daarom de vraag over budget aangezien we nu niet in kunnen schatten wat hij kan uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Met bullet bedoel je vaste buitencamera's bij voorkeur met ingebouwd infrarood met voldoende bereik. Op die manier hoeft zo'n set niet al te duur te zijn en als hij het goed insteld kan die ook nog een leuke timelapse van de bouw maken. TS dit is ook handig om als reden naar de buren te communiceren. Gewoon duidelijk zijn in wat je doet, en niet vergeten bordjes op te hangen van camera bewaking anders sta je nog met lege handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 15:48

job

Jokip7 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:25:
[...]

Politie doet helaas niet veel zonder bewijs, maar misschien is het geen slecht idee om toch aangifte te doen.
Eerst altijd naar de wijkagent. Die gaan ook zonder bewijs een gesprek aan. Zij proberen problemen op te lossen voordat er strafbare feiten zijn gepleegd/geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokip7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-06-2024
job schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Eerst altijd naar de wijkagent. Die gaan ook zonder bewijs een gesprek aan. Zij proberen problemen op te lossen voordat er strafbare feiten zijn gepleegd/geconstateerd.
Goed advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodor
Het is in het buitengebied, dus er is geen wijkagend
Pagina: 1