iphone 5/6 photo sync via imessage mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Even vooraf: ik weet ongeveer net zoveel van iOS af als van deurklinken. Als ik er iets op moet doen pak ik bij voorkeur de command prompt, die snap ik iig. Van het hele Apple integratieframework heb ik geen kaas gegeten.

Mijn vraag
Schoonzusje heeft een iPhone. Laatst kreeg ze een melding dat er via imessage vanaf een ipod (touch vermoed ik, wordt betiteld als iphone) op haar apple id is ingelogd. Wachtwoord is ca 5 min na die melding aangepast. Is het mogelijk, en zo ja hoe groot is de kans, dat iemand haar foto's ingezien of gedownload heeft? Geen idee om hoeveel foto's het zou gaan btw.
En hoe voorkom blokkeer je die evt sync?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone 5 of 6, exacte type onbekend.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens https://discussions.apple.com/thread/5942762?tstart=0 gaat die sync via photostream. Is dat nog steeds zo of gaat dat inmiddels na 3 jaar anders? Heb zelf helaas geen iphone om het te kunnen testen.
Vervelend is ook dat schoonzusje momenteel in het buitenland zit.

Wie voorziet me van inzicht? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je toegang hebt tot een AppleID kan je alles wat eraan gekoppeld is zien, dus alle contacten, foto's, imessage berichten en zelfs sms'jes.

Synchronisatie van foto's gaat inderdaad via de fotostream. Wat de ander al gezien heeft kan niet worden ongedaan gemaakt natuurlijk.

Belangrijkste advies is om het AppleID te beveiligen met two-factor authentication. Dan heb je hier geen last meer van.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als de foto's op iCloud staan wel ja, maar iMessage berichten kun je volgens mij niet terugkijken tenzij je een reservekopie terugzet... Als dat gebeurt is dan is t mogelijk, jep. Dan krijg je alles wat er op stond.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:29

Yor

Yor1313#2571

Ik mis een beetje informatie:

Hoe kreeg ze dat bericht? Het is een veelvoorkomend standaard phishing bericht, ingelogd op iPhone 4 van (insert naam), ik geloof Ali.

Als dit per mail was, laat je de mail sturen als FW, wedden dat de afzender/retour adres/website redirect niet Apple is?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Even het volledige bericht met headers. Eerste waar ik om vroeg. Seems legit :)
From: Apple <noreply@email.apple.com>
Sent: Friday, January 6, 2017 7:45:40 PM
To: xxxxxxxx
Subject: Je Apple ID is gebruikt om in te loggen op iMessage op een iPod

Je Apple ID (Xxxxxxx) is gebruikt om in te loggen op iMessage op een iPod genaamd “mhhmx's iPhone”.
Datum en tijd: 6 januari 2017, 10:45 uur PST
Besturingssysteem: iOS 6.1.6
Als de informatie hierboven je bekend voorkomt, kun je deze e-mail negeren.
Als je niet onlangs op een iPod met je Apple ID hebt ingelogd en je denkt dat iemand je account heeft benaderd, dan dien je je wachtwoord zo spoedig mogelijk via Apple ID (https://appleid.apple.com) opnieuw in te stellen.

Met vriendelijke groet,

Apple Support
Zat ook verder geen link in. https://appleid.apple.com Was in tekst uitgevoerd en niet als link.

Op dr iCloud stonden sowieso geen foto's, ze was dr nog nooit geweest, moest uberhaupt eerst de boel instellen om te controleren of er iets stond. En daarna stond er dus idd gelukkig niks.

Maar: als er ingelogd is via een iPod, wat kan er dan uberhaupt ingezien worden? Sms en andere berichtendiensten (whatsapp) snapt een ipod vziw niet, of wel:? Photos wel maar die stonden er niet, documenten dus ook niet. Muziek geen idee maar uiteraard niet boeiend in deze.

En moet een apparaat bij iCloud aangemeld worden om te kunnen syncen, en krijg je een aparte melding als dat gebeurt?

Ben zelf ook erg benieuwd hoe dit allemaal in elkaar steekt eigenlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)