ultrawide monitoren

Pagina: 1
Acties:

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:59
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Een monitor

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
+/- €350,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
ik sta open voor alle merken

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

I5 3570k
r9 280
16gb ram
dit zegt genoeg neem ik aan?

Ja mensen het is weer de tijd van het jaar dat de mediamarkt een btw actie houdt en ik alweer rondkijk naar dingen die ik eventueel zou willen hebben (altijd weer die kortingen die je aan het denken zetten).
Ik ben tegenwoordig veranderd van een hardcore, altijd actieve gamer naar een casual gamer en filmfanaat. op het moment heb ik een enorm middelmatige 24 inch samsung TN monitor die niet echt voldoet aan de eisen die ik stel aan een monitor.

Deze eisen zijn:
-Goede beeldkwaliteit
-Goed formaat (24 inch vind ik toch ietsjes te klein)
-Een leuke ervaring hebben tijdens film kijken én gamen.

Nu heb ik een paar opties bekeken, maar ik kwam telkens weer op een ultrawide monitor uit. Het is een soort van magie hoe die dingen zo wijd zijn en je games enorm verbeteren op het gebied van ervaring en tegelijkertijd perfect zijn voor films (geen zwarte balken meer).

Maar zoals al het andere goede op deze wereld is het wel weer een aardig prijzig iets. Nu is die mediamarkt BTW WEG ERMEE, een doorbraak geweest voor dit probleem (in mijn ogen) aangezien de prijs voor een ultrawide dan automatisch met 17,36% wordt verlaagd. Het formaat wat dan ook goed is (aangezien mijn 24 inch scherm te klein is voor mij) is 34 inch. Men zegt dat de pixeldichtheid veel te laag is op 34 inch met een 2560x1080 monitor, maar ik leef nu al zolang met een 1080p monitor en ik vind deze resolutie niet storend.

Sinds mijn budget maar €350,- (of net een eurotje of 25 meer) is zijn de opties wel beperkt, ik zag als mijn 2 meest veelbelovende opties:
pricewatch: LG 34UM58-P Zwart
pricewatch: LG 34UM68-P Wit, Zwart

De 2e biedt ook nog een enorm voordeel in de vorm van een verstelbare hoogte, iets dat best handig is aangezien de hoogte tussen mijn bureau en mijn schap die erboven hangt slechts 48cm is en eerste monitor een hoogte met de voet heeft van 46! cm.

Mijn vraag,
welke monitor adviseren jullie mij? Een van de door mij genoemde? Een andere?

alvast bedankt,
Youri

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:58

Eentje

houd van de vijver

welke videokaart heb je in de pc en welke games speel je. de videokaart

je hebt ook 25 en 29inch widescreens van lg
pricewatch: LG 29UM68-P Zwart

persoonlijk zou ik niet groter nemen met deze resolutie

There eent no place like home

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:59
Eentje schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:10:
welke videokaart heb je in de pc en welke games speel je. de videokaart

je hebt ook 25 en 29inch widescreens van lg
pricewatch: LG 29UM68-P Zwart

persoonlijk zou ik niet groter nemen met deze resolutie
De videokaart is de r9 280, de games zijn vooral: GTA V, witcher 3 en af en toe een potje rocket league

29 inch vind ik een beetje te klein persoonlijk.

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

met een r9 280 heb je op full hd al geen goede framerates. hou er rekening mee dat het op die widescreens alleen maar minder frames gaat worden. en dat de pixels wel heel goed telbaar worden. als je een widescreen wilt grotere dan 27 zou ik op zijn minst voor een wide qhd gaan met de nieuwe videokaart die je voor schermen die je nu linked toch ook al moet.

hou er overigens rekening mee dat de mediamarkt en een handje van heeft om een a twee dagen van te voren de schermen ineens 15% duurder maakt waardoor je nauwelijks korting meer hebt

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:40
Eentje schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:29:
met een r9 280 heb je op full hd al geen goede framerates. hou er rekening mee dat het op die widescreens alleen maar minder frames gaat worden. en dat de pixels wel heel goed telbaar worden. als je een widescreen wilt grotere dan 27 zou ik op zijn minst voor een wide qhd gaan met de nieuwe videokaart die je voor schermen die je nu linked toch ook al moet.

hou er overigens rekening mee dat de mediamarkt en een handje van heeft om een a twee dagen van te voren de schermen ineens 15% duurder maakt waardoor je nauwelijks korting meer hebt
uw 29inc uw is ongeveer even groot als een 23 inc 16:9 scherm. Prima te doen
http://www.displaywars.com/23-inch-16x9-vs-29-inch-21x9
Wil je 27 inc 16:9 scherm moet e naae 34 inc kijken.

/edit..... Iets te snel gelezen 8)7 excuses. |:( |:(

Als nog is de link handig voor de TS.

34 inc kan wel. Als e het puur voor gamen gebruikt. Daar is pixel tellen minder van belang.

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 23-01-2017 21:48 ]

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

link is inderdaad handig. met minder belang als het puur gaming is net eens. heb zelf uit noodzaak een 27 inc full hd staan. vind het niet prettig. maar dat zal persoonlijk zijn.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:40
Yep. Ik bekijk het af en toe bij een vriend van mij. En geeft in mijn ogen net dat beetje extra. Zonder dat het je FPS kost.

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Eentje schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:29:

29" 1080p widescreen is prima te doen. Wil je echt een 34" widescreen dan moet je voor 1440p gaan. Ik heb zelf de LG 34UM95-C een weekje in gebruik mogen hebben en ik vond hem heerlijk, alleen mijn GPU kon 2560 x 1080 maar aan en heb dus ook mijn games op deze resolutie gespeeld. Desktoppen met 1440p is echt heerlijk, lekker veel ruimte. Maar gamen merk je, naar mijn mening, geen verschil met 1080p. Overigens ga je met 350 ook geen 1440p scherm halen.

Daarom kan ik de LG 29UM68 zeker aanbevelen, voornamelijk omdat die freesync heeft. Dit zal namelijk een redding zijn voor jouw GPU. Want een 280 gaat dat niet op hoge settings goed trekken op 60fps, hier redt freesync je dus als je frames lager gaan droppen.

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Freesync is leuk inderdaad maar als je met een 280 op full hd al onder de 50fps komt op med settings zal dat op hogere resolutie 40 zijn oid. Verwacht ik. Omdat je toch een stuk meer pixels hebt.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-02 22:27

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Aangezien ik hier adviezen zie over niet groter dan 29", wil ik je graag het tegenovergestelde advies geven. Ga niet kleiner dan 29", zelfs dat is al vrij krap. Dat komt doordat de hoogte vrij beperkt is en je daardoor het gevoel krijgt een klein onhandig scherm te hebben. Ik heb de LG29UM, en ik geniet er met volle teugen van, maar zou bij nader inzien voor een 34" gegaan zijn.
Pagina: 1