Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klein en stil workstation

Pagina: 1
Acties:

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 22:46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik ga de computer gebruiken in mijn home office voor web-development werk en voor eigen projecten. Nadruk ligt hier op i/o, single-core speed performance (per process, uiteraard wel meerdere processes, dus multicore) heb ik het idee (Android-app builds maken naar mijn gevoel ook goed gebruik van beschikbare cores - op mijn huidige 4790K duurt een build soms bijna een minuut wat ik eigenlijk al te lang vind duren). Zelfbouw heeft de voorkeur vanwege prijs/performance, maar een DELL of HP prebuild mag ook als jullie daar goede ervaringen mee hebben. Bijv. Dell's Precision Tower 3420 SFF.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Absolute max. is 2000, maar ik verwacht daar honderden euro's onder te zitten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Naast een standaard toetsenbord & muis, een monitor met 3440x1440 pixels, dus een DisplayPort-aansluiting is een vereiste.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik heb helaas een videokaart nodig bij gebrek aan een iGPU in de 2011-3 series. Mijn huidige machine stuurt de monitor aan middels DisplayPort op het moederbord en een Intel HD Graphics 4600-chip wat genoeg is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Waar ik mijn zinnen op heb gezet: Intel 6800K (CPU) en Samsung's 960 Pro 512 GB (SSD). Hierbij is het de truc om een klein 2011-3 moederbord te vinden die PCIe 3.0 x4 ondersteunt voor het M.2 slot heb ik gemerkt: er zijn nog een hoop 2011-3 moederborden die enkel PCIe 2.0 x4 ondersteunen. Een alternatieve setup bij een ander moederbord kan zijn dat ik deze M.2 drive in een PCI-kaart steek, bijvoorbeeld de
Angelbird WINGS PX1.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Voor deze build gaat mijn voorkeur uit naar fanless components in een zo klein mogelijk jasje - zelf kom ik met deze CPU niet kleiner dan mATX; alles wordt gekoeld door case-fans. Mijn gedachte is dat dit het geluidsniveau ten goede komt doordat de componenten van heatsinks zijn voorzien waardoor die case-fans niet op een hoog vermogen aangesloten hoeven te worden. Dit is ook de reden voor de CPU-koeler: het is de enige koeler die ik heb gezien waarvoor als accessoire een fan-duct wordt verkocht die de temperatuur goed beinvloedt (er stond nog niet al te lang geleden een vergelijking op thermalright's eigen website, maar hun website is vernieuwd zie ik en ik kan het niet terugvinden).

Mijn fans wil ik als volgt inbouwen: 1 rear exhaust,1 top exhaust 1 side intake. Door gebrek aan een side fan mount kom ik uit op de Fractal Design Core 1500 i.p.v. de meer recente Fractal Design Define Mini C.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ben niet van plan over te klokken.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik zit nogal het balans te zoeken tussen klein/stil en krachtige hardware (geen focus op GPU). Ik heb al een tijdje op deze configuratie zitten broeden dus het is goed mogelijk dat sommige onderdelen inmiddels alweer zijn ingehaald door iets anders. Graag hoor ik suggesties wat ik vooral wel of niet moet doen.

Build so far:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 455,60€ 455,60
1EVGA X99 Micro2€ 272,-€ 272,-
1XFX Radeon RX 460 2GB€ 122,50€ 122,50
1Fractal Design Core 1500€ 48,50€ 48,50
1Thermalright Le Grand Macho€ 82,99€ 82,99
2Noiseblocker eLoop B12-2, 120mm€ 17,-€ 34,-
1Noiseblocker eLoop B14-2, 140mm€ 22,-€ 22,-
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C16€ 210,89€ 210,89
1Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless€ 121,95€ 121,95
1Samsung 960 Pro 512GB€ 299,50€ 299,50
1MSI TPM 2.0 Module€ 10,13€ 10,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.680,06

Verwijderd

Waarom zoveel geld uitgeven aan ventilatoren. Neem een gedempte behuizing pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black) met twee goede stille fans en je bent goedkoper uit. Eén intake en één outtake fan is gewoonweg voldoende voor dit systeem dat een maximum verbruik van 200w zal hebben als alles vol aan de bak gaat. Aangezien je de videokaart alleen voor beeldweergave gebruikt zal het verbruik ruim daaronder liggen.
Als cpu koeler adviseer ik de pricewatch: Scythe Mugen 5. Koel en stil zelfs al zou je gaan overklokken.
Het is een mythe dat fanless voedingen onhoorbaar zijn https://nl.hardware.info/...n-getest-geluidsproductie. Neem een goede en stille 450w pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M welke in dit systeem een overhead van 100% heeft. Veel goedkoper, stiller en waarschijnlijk nog efficiënter ook.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 22:46
Dank voor je input! Ik had hoge verwachtingen van de fanless voeding eigenlijk :o (al dan niet van seasonic specifiek). Voor een configuratie zonder fanless voeding en met jouw suggestie voor 2 fans kies ik persoonlijk eerder voor de Fractal Design Define Mini C: deze kast levert een hoop diepte in voor disk-bays die ik toch niet van plan ben te gaan gebruiken en heeft eveneens geluidsdempend materiaal. Voor een voeding met een fan doet het er ook minder toe dat die in deze kast is "afgesloten" onder/achter de "power supply shroud" zoals FD dat zelf noemt.Ik ga nog op zoek naar een vergelijking tussen deze en de Nanoxia: hardwareinfo heeft een test gedaan met de Mini C windowed-versie. Deze had betere koelingsresultaten maar produceerde iets meer geluid. Ik verwacht dat met een geluidsdempend paneel in plaats van een window dat zich wel wegtrekt, maar ben benieuwd wat dat met de temperaturen doet.

De keuze voor de gekozen fans heb ik gemaakt op basis van silentpcreview.com trouwens, maar zoals je misschien weet, is dat redelijk verouderde informatie - ik sta open voor aanpassingen hiervoor :) .

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
In dergelijke kasten kun je SLI met in totaal zo'n 500 W ook prima koelen. Ik zou me dus niet zo druk maken om de koeling bij maximaal 200 W en vooral focussen op geluidsniveau.