Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeRmX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Hallo mede Tweakers,

Sinds vorige week kan ik opeens de camera functie niet meer gebruiken op mijn Nexus 5X
De standaard app loopt vast/reboot het systeem. Andere 3th party camera apps geven aan geen connectie te hebben of lopen ook vast. Ook simpelweg de zaklamp aanzetten via de ingebouwde functie doet niks.Ik heb het idee dat dit probleem ontstaan is direct na de beveiligingspatch 7.1.1.

...

Het is een 10 maanden oude Nexus 5X 32GB versie.
Helaas is deze gekocht bij The phonestore.be die volgens mij failliet is?
...

Ik heb al geprobeerd de cache van de app te wissen , de interne cache van de telefoon en tevens de safemode opgestart. Zelfs hierbij crashed de app.
...

Hebben jullie nog ideeën om te proberen? En weten jullie of ik nog fabrieksgarantie kan claimen bij iemand (LG)?

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord (via KoeRmX op 24-01-2017 10:20)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Als het inderdaad het apps probleem is, kan je ook alle apps die de camera kunnen gebruiken even hard afsluiten via 'Instellingen' -> 'Apps'.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evd
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 17:28

evd

Beste,

Ik heb dit probleem meerdere malen gehad bij mij Galaxy S4. Het werd bij mij pas verholpen nadat ik hem terug had gezet naar de fabrieksinstellingen, het cache had gewiped en vervolgens (via sammobile) een nieuwe rom erop had geflashed. (dus een software fout)
Achteraf ergens gelezen dat het veroorzaakt werd doordat ik meerdere camera app's open had staan. Zoals Snapchat en standaard Camera tegelijk. Wat het systeem liet crashen...

Rom flashen is voor de 5X moeilijker, dus probeer hem eerst te resetten, wipe het cache en kijk of het werkt.
Lukt dit niet, probeer hem terug te zetten naar een eerdere versie van Android en kijk of hij dan wel weer werkt.

Geeft hij hierna nog steeds een fout aan, dan heb je grote kans dat een connectie naar de camera los is geraakt of kapot is. In dit geval heb je geen garantie en moet je het tegen kosten laten repareren :| .

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Als het inderdaad het apps probleem is, kan je ook alle apps die de camera kunnen gebruiken even hard afsluiten via 'Instellingen' -> 'Apps'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeRmX
Hallo,

Ik heb bovenstaande gelezen en bezig geweest met het afsluiten van de apps.

Nu blijkt dat er twee versies van de standaard Camera app op stonden , ik heb de oude verwijderd.
Nu na het opnieuw opstarten werkte opeens wel de standaard zaklamp functie, kan ik dan concluderen dat er geen hardware probleem is in het systeem maar puur sofwarematig?

Wel na het opstarten van de Camera app loopt het systeem vast en reboot het, dus ben er nog niet uit.

Ga nu extra keer cache wipe doen en eventueel de factory reset, hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

KoeRmX schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:51:
Nu na het opnieuw opstarten werkte opeens wel de standaard zaklamp functie, kan ik dan concluderen dat er geen hardware probleem is in het systeem maar puur sofwarematig?

Wel na het opstarten van de Camera app loopt het systeem vast en reboot het, dus ben er nog niet uit.
Ik verwacht het eerlijk gezegd wel, als is het wel erg vreemd dat de camera app het nog steeds niet doet. Heb je wel de goede app verwijderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoeRmX
Na het verwijderen van de Camera app en de bestaande Camera app terug te zetten naar fabrieksinstelling werkt de camera weer!

Nu kijken of hij het blijft doen.

Beide bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn nexus 5X sinds een kleine week, misschien toch een software fout?Werkt de camera bij jou nog steeds na het terug zetten van de fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@Verwijderd zoals je kan lezen is dat inderdaad het geval. Maar het is niet toegestaan om andermans topics te kicken en te kapen. Maak dus even een nieuw topic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb exact hetzelfde, is hier uiteindelijk een oplossing voor gevonden?

Ik heb hem zelfs bij dezelfde winkel gekocht :P
Als er trouwens iets aan is, kan je ook (doordat de winkel failliet is) direct naar LG gaan en indien je het aankoopbewijs nog hebt laten zij hem repareren.

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeRmX
Hallo Lish en GuustVB ,

Toch even een reactie vanaf mijn kant.

De telefoon is in het verleden 3 keer naar LG terug gegaan , na de reparatie van de Camera (d.m.v. vervanging van het moederboard) is het toestel in een Bootloop gekomen na de eerste en tweede reparatie. Toen is het toestel weer terug gegaan naar LG en weer het moederboard vervangen....

Toen hij terug is gekomen van de derde reparatie heb ik afscheid genomen van het toestel omdat ik totaal klaar was met de ellende.

In het kort -> terugsturen naar LG indien er garantie op zit en hopen dat er geen nieuw probleem ontstaat.
Pagina: 1