Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 13:15
Ik zoek een?
Audio set voor mijn 'mancave' met name couchgaming achter de TV (welke aangesloten is op de PC)

Wat is je budget?
max 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i]De situatie van mijn gameroom/mancave is als volgt: GamePC waar ik voornamelijk op game achter het bureau. Echter doe ik ook graag aan casual couch gaming, daarom staat er in dezelfde kamer een bankstel met een TV. De TV is aangesloten op de PC middels HDMI. Ik zoek dus een set welke ik kan gebruiken om mijn PC games (het liefst in 5.1) te spelen. De set moet ook te gebruiken zijn met de huidige gameconsoles, dan met name de Nintendo switch.

In mijn PC zit het volgende mobo: https://www.msi.com/Mothe...G.html#hero-specification

Audio

- Realtek® ALC1150 Codec
- 7.1-Channel High Definition Audio
- Supports S/PDIF output

Wat heb je zelf al gevonden?
Op het moment gebruik ik bij de TV een logitech Z906. Deze is aangesloten op mijn PC middels een optische kabel. Ook zit er op de TV een optical out. Echter is DTS 'greyed out' in het menu. Ik vind het allemaal maar omslachtig en vooral een hoop kabels. Ik heb gekeken voor bijvoorbeeld een Onkyo set incl reciever, maar vraag mij af hoe ik dan weer het beste mijn PC hierop aan kan sluiten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is een soundbar een optie? De PC aangesloten op de TV > HMDI en dan output vanaf de TV naar de soundbar, zal dit dan nog 5.1 (Virtueel) opleveren?

[ Voor 16% gewijzigd door dannbla op 23-01-2017 19:38 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
Hebben al je bronnen HDMI?
Een surround receiver is dan de beste optie.

Wil je altijd je receiver gebruiken voor audio, of moet er ook een "HDMI through" zijn om geluid via de tv te horen?
Je moet dan opletten dat je receiver die optie biedt.

Soundbars kunnen meestal niet tussen verschillende HDMI bronnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 13:15
ikweethetbeter schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:37:
Hebben al je bronnen HDMI?
Een surround receiver is dan de beste optie.

Wil je altijd je receiver gebruiken voor audio, of moet er ook een "HDMI through" zijn om geluid via de tv te horen?
Je moet dan opletten dat je receiver die optie biedt.

Soundbars kunnen meestal niet tussen verschillende HDMI bronnen schakelen.
TV kijken gaat voornamelijk nu nog via de Ziggo app van Windows 10. Wat ik mij echter af vraag, hoe geeft mijn PC een juist 5.1 signaal door aan de receiver? Of doet de game (bijvoorbeeld GTA V) die ik op dat moment draai dat?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
De applicatie die geluid maakt, geeft als het goed is een signaal door op de HDMI poort.