Windows 10 blijft hangen bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-10 19:04
Hallo,

Ik heb ongeveer 2 weken geleden een nieuwe cpu (i7 4790K) gekocht voor mijn pc. Ik heb mijn bios geflashed naar de goede versie (ik heb er drie geprobeerd) en daarna heb ik geprobeerd om Windows 10 opnieuw te installeren maar dit wou niet lukken. Windows komt gewoon niet verder dan het scherm met het blauwe Windows logo.
Ik heb geprobeerd om Windows te installeren vanaf een USB en de Windows Media Creation tool (meerdere usb sticks geprobeerd) maar dit werkte ook niet. Het rare is wel dat wanneer ik de oude cpu er terug inzette Windows wel gewoon verder kwam in het installatie proces.

Op dit moment draait Windows 7 nu op de pc en dit werkt ook gewoon zonder problemen. Ik heb ook nog gevraagd op de microsoft community of zij een oplossing hadden maar zij zeiden dat er misschien iets mis kon zijn met de cpu. Zou er toch iets mis zijn met de cpu?

Het gaat om deze pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 374,35€ 374,35
1MSI Z87-G45 Gaming€ 199,26€ 199,26
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD10EZRX€ 51,-€ 51,-
1Corsair Carbide Air 540 Wit€ 158,-€ 158,-
1BitFenix Alchemy Connect 15x LED-Strip 30cm - red€ 0,-€ 0,-
1Corsair Hydro H60 (2013 edition)€ 80,33€ 80,33
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1866C9€ 92,99€ 92,99
1Corsair CX750M€ 98,-€ 98,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.053,93

Mvg,
PotatoChip

[ Voor 66% gewijzigd door PotatoChip op 23-01-2017 17:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:57
Lijkt er wel op als je zegt dat de oude processor wel werkt. Heb je de BIOS teruggezet naar fabrieksinstellingen? Probeer dat eens, wil nog wel eens helpen. De enige andere mogelijkheid is de processor testen in een ander systeem. Ik zag op de site van MSI dat deze processor ondersteund wordt vanaf BIOS versie 1.8. Heb je die erop staan? De nieuwste is 1.9.

Hier overigens iemand met een soortgelijk probleem > Intel Core i7 4790k Op MSI Z87-G45 werkt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door chim0 op 02-02-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
De bios heb ik terug gezet naar default settings maar helaas werkt het dan nog steeds niet. Ik heb nu bios 1.8, 1.9 en een beta bios geprobeerd maar dit werkt ook niet. Het rare is dat ik Windows 7 wel gewoon kan installeren en dit werkt dan ook zonder problemen dus je zou niet zeggen dat het aan de cpu ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat je nog kan proberen is met de mediacreationtool aangeven dat je de PC wil bijwerken. Dan zet-ie zelf de upgrade in gang vanuit Windows 7. Allicht dat-ie dan verder wil.

Op zich zou een daadwerkelijk defect in een CPU zich wel anders manifesteren dan moeilijkheden met een Windows installatie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
Zonet dat even geprobeerd. Maar ik moet nu de key invoeren en hij geeft aan dat windows 10 niet is geactiveerd op deze pc. Ik dacht dat je windows 10 key aan je mobo werd gebonden en dat hij automatisch je key ophaalde. Ik heb dus geen Windows 10 key omdat ik Windows geupgrade heb van Windows 8.1 naar 10

[ Voor 87% gewijzigd door PotatoChip op 03-02-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Zodra je besluit je moederbord of processor te upgraden kan de Windows 10-licentie ineens niet meer geldig zijn. Windows 10 ziet het systeem dan als een nieuw systeem en daarvoor dient een nieuwe licentie aangeschaft te worden.

Je heb nu een andere processor deze heeft ook een andere ID.
Probeer het via Microsoft help desk

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
Maar als dit het geval is zou ik toch wel gewoon moeten kunnen booten vanaf een usb maar dat ik dan later de key in moet voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
Je kan dit overslaan bericht voor key
Zodra je internet hebt, activeert hij je windows

Je hebt je cpu veranderd zou moeten kunnen.
Heb ik hier al 3x gedaan
Geen probleem met activatie.
PotatoChip schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:56:
Zonet dat even geprobeerd. Maar ik moet nu de key invoeren en hij geeft aan dat windows 10 niet is geactiveerd op deze pc. Ik dacht dat je windows 10 key aan je mobo werd gebonden en dat hij automatisch je key ophaalde. Ik heb dus geen Windows 10 key omdat ik Windows geupgrade heb van Windows 8.1 naar 10

[ Voor 9% gewijzigd door binbero op 03-02-2017 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
Dat word lastig mijn Windows 7 gaf vanmiddag ineens aan dat hij niet meer legitiem is (zal wel een illegale versie van W7 zijn) en je hebt een legitieme versie nodig om dat bericht te kunnen overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
Ik heb vervolgens mijn pc naar een winkel gebracht en daar concludeerden ze dat mijn moederbord defect was.
Die heb ik dus rma gestuurd naar MSI en ik heb een nieuwe gekregen maar mijn pc werkt nog steeds niet. Ik neig nu steeds meer naar de cpu aangezien de problemen zijn begonnen toen ik hem installeerde.

[ Voor 15% gewijzigd door PotatoChip op 03-03-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
PotatoChip schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:07:
Ik heb vervolgens mijn pc naar een winkel gebracht en daar concludeerden ze dat mijn moederbord defect was.
Die heb ik dus rma gestuurd naar MSI en ik heb een nieuwe gekregen maar mijn pc werkt nog steeds niet. Ik neig nu steeds meer naar de cpu aangezien de problemen zijn begonnen toen ik hem installeerde.
Hoe zijn ze tot die conclusie gekomen? Hebben ze met een andere processor getest? Anders weet je het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
chim0 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 03:10:
[...]

Hoe zijn ze tot die conclusie gekomen? Hebben ze met een andere processor getest? Anders weet je het nog niet.
Ik weet zelf ook niet hoe de winkel het getest heeft. De winkel zei dat zij na wat 'research' had geconcludeerd dat mijn moederbord defect was. Ik heb maar gewoon aangenomen wat ze zeiden want ik heb zelf ook niet de middelen om alles te testen. Maar sinds ik een andere cpu heb doet de pc het niet meer want met mijn oude i5 werkte wel alles zonder problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door PotatoChip op 04-03-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
PotatoChip schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 09:07:
[...]

Ik weet zelf ook niet hoe de winkel het getest heeft. De winkel zei dat zij na wat 'research' had geconcludeerd dat mijn moederbord defect was. Ik heb maar gewoon aangenomen wat ze zeiden want ik heb zelf ook niet de middelen om alles te testen. Maar sinds ik een andere cpu heb doet de pc het niet meer want met mijn oude i5 werkte wel alles zonder problemen.
Mja, als ik het zo hoor, heb ik wel een idee wat voor soort winkel het is. :X Maar daarom zou je dus denken dat het aan de processor ligt en niet aan het moederbord. Eigenlijk had je moeten vragen of ze het met een andere processor wilden testen en zij hadden dat eigenlijk ook uit zichzelf kunnen doen, dan kan je dingen uitsluiten. Nu zeggen ze moederbord defect maar hoe weten ze dat? Hebben ze een ander moederbord getest met jouw processor of een andere processor met jouw moederbord? Ik ben namelijk heel erg benieuwd of jouw processor werkt op een ander moederbord/ander systeem. Dat weten we nu niet. In het ergste geval is het gewoon pech en werkt deze specifieke chip niet op dat moederbord. Zou zomaar kunnen, heb het wel vaker meegemaakt. Dit is heel erg uitzonderlijk maar zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
Jullie gaan zelf uit van de processor, dat zeg je al bij de startpost, je bord is omgeruild, dan ga ik er even van uit dat er door MSI wel een probleem is vastgesteld. (zou je dat kunnen achterhalen?)
De proseccor had je al kunnen laten testen opzich.
Maargoed nu heb je de pc weer in elkaar en nu doet windows 7 het wel en windows 10 niet, zover ben je nu?
Als dat zo is heb je de ram ook nagekeken?

Welke windows10 pak je, wel de 64bits toch? (controleer dat even en laat ons weten)

En dan over win 10 key; je kan tijdens de instal van win10 de key van windows7 erin doen,, en is het w7 home dan krijg je win 10 home, bij een pro of ultimate key krijg je de win 10 pro)

Kan je wel een linux installen?
laat het ons even weten

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
Mijn ram heeft altijd goed gewerkt icm met mijn vorige cpu (i5-4670K) en windows 10 dus ik denk niet dat daar het probleem ligt. Al deze problemen zijn begonnen toen ik de i7 installeerde. Ik heb nog contact gehad met de winkel waar ik dit moederbord kocht om te kijken waarom het moederbord door MSI is vervangen.

Op dit moment staat er geen os op mijn pc aangezien ik hier geen windows 7 heb liggen. De windows 7 die er eerder op stond is hier opgezet door de winkel die concludeerde dat mijn mobo defect was.

Ik heb er inderdaad voor gekozen om windows 64bit te installeren.

Ik heb nog nooit Linux gebruikt maar ik zal er zo even naar kijken.

EDIT: Linux werkt ook niet en hij blijft eerst hangen (zie afbeelding) en daarna start de pc opnieuw op

Afbeeldingslocatie: https://i350.photobucket.com/albums/q440/PotatoChip99/images_zpsyodmqsmi.png

[ Voor 43% gewijzigd door PotatoChip op 04-03-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
Ik heb zonet nog even een intel celeron 1820 in mijn pc gezet en die komt wel door de setup van windows terwijl de i7 dat niet doet.

Dus ik kan er denk ik wel uitgaan dat de i7 defect is?
Pagina: 1