Fujitsu Celsius H710 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:09
Filmpje: YouTube: Fujitsu celsius

Een tijdje geleden ranja over m'n Fujitsu Celsius H710 gemorst.... inmiddels wil ik zelf kijken of ik hem kan klaarmaken.
Het toetsenbord doet het niet meer; er blijven toetsen haken. En de interne scherm van de laptop werkt ook niet meer. Ik heb alles gecheckt, hem helemaal open gehaald maar er is niets raars te zien op het mobo. Het lijkt tot nu toe alleen dat er plak in het toetsenbord is gekomen. Het toetsenbord heb ik losgekoppeld. Alleen nu start hij niet meer op.... er blijft een lampje knipperen en verder gebeurt er niets.

Tot dusver doet hij dus ineens niet meer (heb hem de hele week nog wel kunnen gebruiken op extern scherm); nu blijft alleen het numlock lampje knipperen (zie begin filmpje).

Wat betreft het scherm dat het niet meer doet.... misschien komt het door het defecte toetsenbord dat het interne scherm is uitgeschakeld. Ik lees in de manual dat fn + f10 het volgende doet:
Wellicht ook het vermoeden dat er ranja in de aan en uit switch is gekomen.

Toggleoutput screen
If an external monitor is connected, the monitor on which the output is
to be displayed can be selected with this key combination.
You can opt to use:
• just the notebook’s LCD screen
• just the external monitor
• both the LCD screen and the external monitor

Manual:
http://www.lpmanual.com/m.../Fujitsu_CELSIUS_H710.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:09
Zou het nog nut hebben als ik het hele ding open haal en alles schoonmaak met alcohol of is dit een teken van overleden mobo?