Wijziging user review - mrfu Pentiumdualcore Vervolg Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:
  • 606 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-08 14:28
Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen.

Ik zat eens tussen mijn V&A reviews te kijken. Toen kwam ik een ":(" tegen met een 1 ster review. Naar de datum kijkende zag ik dat het meer dan een jaar geleden was dat ik een aanvaring had gehad met "mrfu". Hij had daarover een keer een topic aangemaakt over dat we het met alkaar eens waren om onze V&A reviews te verwijderen.
URL: Wijziging user review - mrfu Pentiumdualcore

Voordat je begint met lezen, dit is niet om haat te zaaien!

Nou even iets anders. Ik heb zo mijn nodige onderzoek gedaan en daaruit komt dat hij vaker aan wraak reviews doet.
Hier een paar voorbeelden:

Voorbeeld 1
Naar mrfu: https://tweakers.net/aanbod/rating/401741/
Wraak: https://tweakers.net/aanbod/rating/401859/

Voorbeeld 2
Naar mrfu: https://tweakers.net/aanbod/rating/352339/
Wraak: https://tweakers.net/aanbod/rating/352441/

Voorbeeld 3
Naar mrfu: https://tweakers.net/aanbod/rating/329533/
Wraak: https://tweakers.net/aanbod/rating/329549/

Meestal lost hij het dan op deze manier op, precies hetzelfde zoals hij bij mij gedaan heeft:

https://gathering.tweaker...9VRyk6tLM8vAvKVcovSSpVqAQ

Ik heb er een aantal gelezen en hij lijkt dan in een slachtoffer rol te gaan of eisen/afdwingen dat beide reviews te laten verwijderen. Wat er in ieder geval gebeurd hij weet het net zo te draaien dat hij zijn gelijk krijg of dat er gebeurd wat hij wil.

Nou weet ik dat dit DE tweaker is als het aankomt op aantal positieve V&A reviews(1000+), maar ik geloof niet dat een wraak review een oplossing is als het een keer niet lukt.

De 2 dingen die ik wil bereiken met dit bericht zijn:
1: Dat zijn "wraak" en mijn review alsnog verwijderd worden.
2: Dat mrfu stop met het afdwingen van verwijderen van beide reviews.

Misschien ben ik nu een mopperkont of net hoe je het wil noemen en ja dit zijn oude koeien, maar zijn er hier meer tweakers die dit opvalt of ook ooit met hem een probleempje gehad hebben?

Intel i7 13700k | RTX 3080 | 32GB Geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Het valt meer mensen op.
Maar lees dit forum maar door, de 'drukkere' tweakers komen allemaal een paar keer voor, wellicht een side-effect van V&A op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
mrfu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:45:
Het valt meer mensen op.
Maar lees dit forum maar door, de 'drukkere' tweakers komen allemaal een paar keer voor, wellicht een side-effect van V&A op Tweakers?
Je komt zelf het vaakst voor :+ .

Ik heb er een stuk of 10 gelezen ja ik weet waar het over gaat.

Maar goed daar geloof ik je ook in. Toch vind ik dat het redelijk vaak bij je voorkomt ookal heb je 1000+ reviews. Het gaat hier over 15 gevallen die jij/zich gemeld hebben dan vraag ik me af hoe vaak je dit al gehad hebt. Grove schattig van mij is 20 keer. Dus 2% waar jij een aanvraag tot verwijdering hebt ingediend en dus ook een wraak review geschreven hebt.

Wat wil je er eigenlijk mee bereiken?

Verder vind ik dat ook niet echt heel volwassen en ik weet zeker dat je mensen weer tevreden kan krijgen en de boze review van je profiel af kan krijgen (eventueel door een admin) als je dit niet doet.

[ Voor 3% gewijzigd door LangeTreeDorpie op 23-01-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Om even mijn eigen mening eruit te houden omdat die natuurlijk weinig toevoegt hier.

Als het een terechte feedback is, dan zal die niet verwijderd worden.
Pas wanneer er in de transactie iets vreemds gebeurt (en de mods/admins kunnen dat zien), zal er ook reden zijn voor verwijdering.

1030+ feedback en dan 6 negatieve (waarvan 1 een foutje) is geen slechte verhouding wanneer je kijkt naar andere 'high-profile' accounts hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
mrfu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:04:
Om even mijn eigen mening eruit te houden omdat die natuurlijk weinig toevoegt hier.

Als het een terechte feedback is, dan zal die niet verwijderd worden.
Pas wanneer er in de transactie iets vreemds gebeurt (en de mods/admins kunnen dat zien), zal er ook reden zijn voor verwijdering.

1030+ feedback en dan 6 negatieve (waarvan 1 een foutje) is geen slechte verhouding wanneer je kijkt naar andere 'high-profile' accounts hier.
dat is zelfs een hele goede verhouding. Zelfs als we er hier 15 verwijderde negatieve review aan toevoegen. Dan komen we dus op 20 negatieve reviews. Dit is ook zeker geen schande, in tegendeel het kan ook bijna niet anders na zoveel (2nd hand) verkopen.

Maar ga nou niet een wraak review plaatsen daar word je zelf ook niet blij van. Dus los het de volgende keer gewoon precies hetzelfde op maar dan zonder wraak reactie.

[ Voor 9% gewijzigd door LangeTreeDorpie op 23-01-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Heb ik dan geen recht om exact hetzelfde feedback systeem te benutten om mensen te waarschuwen voor tweakers waar ik een teleurstellende transactie mee heb beleefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
mrfu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:13:
Heb ik dan geen recht om exact hetzelfde feedback systeem te benutten om mensen te waarschuwen voor tweakers waar ik een teleurstellende transactie mee heb beleefd?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xAXIzWj.png

Dit plaatje zegt genoeg :D

Je zou het ook zonder wraak kunnen oplossen want het komt er toch op neer dat je dat doet om de negativiteit op jouw profiel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

"De klant is koning als hij zich koninklijk gedraagt"

Weet je, ik ruil af en toe wat games en hardware met veel plezier.
En dat wou ik ook zo houden. Het oplossen van problemen is GEEN ENKEL probleem.
Er zijn genoeg reviews verwijdert exact om die reden, omdat het netjes opgelost is (dat is terug te lezen).

Dat er patronen ontstaan ontken ik zeker niet, maar na 11 jaar Tweakers denk ik dat er een mooie eindbalans onder de streep staat waar een hoop mensen nog iets van kunnen leren :p

EDIT: Geen 10 jaar maar 11 jaar... :O

[ Voor 4% gewijzigd door mrfu op 23-01-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
mrfu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:27:
"De klant is koning als hij zich koninklijk gedraagt"

Weet je, ik ruil af en toe wat games en hardware met veel plezier.
En dat wou ik ook zo houden. Het oplossen van problemen is GEEN ENKEL probleem.
Er zijn genoeg reviews verwijdert exact om die reden, omdat het netjes opgelost is (dat is terug te lezen).

Dat er patronen ontstaan ontken ik zeker niet, maar na 11 jaar Tweakers denk ik dat er een mooie eindbalans onder de streep staat waar een hoop mensen nog iets van kunnen leren :p

EDIT: Geen 10 jaar maar 11 jaar... :O
Je hebt na 11 jaar zwoegen een mooi profiel ja, dat zeker :D.

En waarschijnlijk heb je in die jaren ook alle mooie games/hardware gezien (waar ik en andere tweakers jaloers op zijn).

Maar waarom plaats je die wraak review dan wat wil je er mee bereiken?

Wij moeten jou zien als de V&A tweaker niet als de kinderachtig kerel die overal wraak op moet nemen. Dat komt een beetje over als dat je ziek bent en dan maar in iemands gezicht gaat hoesten. Zo van ik heb pijn en nu jij nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Je blijft het een wraak review noemen?
Heb ik dan niet het recht om ook een review te plaatsen nadat ik er een ontvangen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
mrfu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:42:
Je blijft het een wraak review noemen?
Heb ik dan niet het recht om ook een review te plaatsen nadat ik er een ontvangen heb?
Neem het mijne als voorbeeld:

https://tweakers.net/aanbod/rating/280491/
https://tweakers.net/aanbod/rating/280559/

Ik was hier niet eens boos of erg negatief (de review staat als positief aangeschreven). Ik vroeg hier niet eens op vervanging en vond het product zo prima alleen was het niet netjes aangekomen. Jij walst er volledig overheen en ik wordt neergezet als een naaier.

Ik citeer uit de advertentie "Nieuwe Arduino Motor Shield". Als je dan een verfrommeld ding thuis ziet komen word je niet blij. Daarom reageer ik met "verder was alles perfect. Alleen zet er niet bij dat je een nieuw artikel verkoopt!". Aan de schade te zien was het meer dan post schade (is wat mij opviel!).

Maar goed dit is al een jaar geleden en dus alleen even als voorbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kan dit niet normaal via PM opgelost worden ?
Negatieve niet naar wens gedane deal beoordelen en klaar, waarom meerdere negatieve feedbacks ?
Waarom zaken doen, als het eerder al niet naar wens is verlopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Correct. Omdat het niet erg fijn is dat je iets verzend naar iemand en je dan helemaal niks hoort, maar uit het niets een 'minpuntje' krijgt omdat het niet goed aangekomen is.

Dan krijg ik dus niet de kans om het goed te maken, ik krijg de 'schuld' in mijn schoenen geschoven ondanks dat het eigenlijk het gevolg is van de behandeling bij de posterijen en daar moet ik het dan maar mee doen :p

De klant is koning als hij zich koninklijk gedraagt ;)

Even een :w "he het is niet intact aangekomen" en het wordt vervangen, zo simpel had het kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
Hackus schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:59:
Kan dit niet normaal via PM opgelost worden ?
Negatieve niet naar wens gedane deal beoordelen en klaar, waarom meerdere negatieve feedbacks ?
Waarom zaken doen, als het eerder al niet naar wens is verlopen.
We hebben 1 keer zaken gedaan en daar kom ik nu op terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
mrfu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:00:
Correct. Omdat het niet erg fijn is dat je iets verzend naar iemand en je dan helemaal niks hoort, maar uit het niets een 'minpuntje' krijgt omdat het niet goed aangekomen is.

Dan krijg ik dus niet de kans om het goed te maken, ik krijg de 'schuld' in mijn schoenen geschoven ondanks dat het eigenlijk het gevolg is van de behandeling bij de posterijen en daar moet ik het dan maar mee doen :p

De klant is koning als hij zich koninklijk gedraagt ;)

Even een :w "he het is niet intact aangekomen" en het wordt vervangen, zo simpel had het kunnen zijn.
Dat is het dus vervanging was niet nodig. ik wilde alleen even wat melden en het was niet eens negatief (dit was vanuit mijn oogpunt). Hoe zou je het goed willen maken :P (JK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Graag via DM verder.

En wat betreft de zogenaamde wraak reviews: echte wraak reviews zijn meestal kort van aard en amper onderbouwd. Mrfu loopt al wat langer mee en als hij een review terug geeft zit er vaak ook echt wel een valide reden aan. Lees zijn beoordelingen maar eens. Vaak een partij die niet wil meewerken aan een oplossing. In die gevallen is er geen sprake van een wraak review maar een valide review. mrfu staat bij ons bekend als iemand die zijn zaakjes netjes oplost. Dus als de tegenpartij niet wil meewerken is het geen probleem dat te verdedigen en te beschrijven.

[ Voor 93% gewijzigd door Microkid op 23-01-2017 17:53 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.