Toon posts:

Crossfader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleempje waar ik niet verder me kom.
Heb afgelopen weekend diverse bedrijven aangeschreven zowel Nederland als Duitsland, Belgie en Engeland.

Het gaat om het volgende, ik heb hier een Synq DMC2000 staan. prettige dj controller maar de crossfader haalt het geluid abrupt weg als de crosfader nog niet eens op zijn eindpunt is. Dit gebeurd bij beide kanalen.
Diverse standen geprobeerd van de crossfader maar niks dat helpt. Nu heb ik gelezen dat het tijdelijke te verhelpen is met tunerspray maar ben zelf niet zo weg van een tijdelijke oplossing.

Is er hier iemand die een oplossing weet of een adresje weet waar ik terecht kan voor deze crossfader.
Deze dj console is net 3 jaar oud vind het vaag dat er geen onderdeel meer voor te krijgen is. Fabrikant is gestopt met dit soort gear te produceren en diverse bedrijven zijn gestopt met de verkoop van van deze producten.

Alvast bedankt voor het lezen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Denk dat het vinden van een spare-part via de officiële weg (dus geleverd door Synq) lastig wordt. Misschien dat je kan kijken welke crossfader er in de controller zit (misschien staat er een part-nr op) en hopen dat je die ergens rechtstreeks kan bestellen of dat je een geschikt alternatief kan krijgen.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:31
Probeer eens met het kleine knopje boven de Crossfader de karakteristiek van de fader te wijzigen.. mogelijk lost dat alles al op..

Afbeeldingslocatie: http://www.sonolens.fr/585/synq-dmc-2000-console-de-mixage-digital.jpg

Als de garantie verlopen is zou je gewoon eens moeten kijken naar de crossfader die in het mengpaneel zit. Die zijn vaak redelijk universeel. bijvoorbeeld http://www.bax-shop.nl/on...94678&f_21171%5B%5D=86466

en belangrijke vraag: heeft het voorheen wel goed gewerkt?

[ Voor 37% gewijzigd door nachtnet op 23-01-2017 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:03
Grote kans dat er veel stof in is gekomen en het contact niet meer goed is, contactspray wil nog wel helpen maar is meestal tijdelijk.
Wat je kan proberen is om de fader uit elkaar te halen en te reinigen met bv alcohol.

YouTube: repireing crossfader

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de reacties, Ik heb de fader door middel van het youtube filmpje nog even kunnen herstellen. Bedankt hiervoor!
Ook heb ik een bedrijf gevonden in Amersfoort die de fader nog kan leveren.
Heb echter wel besloten om de mixer te gaan vervangen voor een andere. De keus is gevallen op Native Instruments.

Nogmaals mijn dank.