Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 15:53
Ik zoek een?
Draadloze netwerkrouter met enkele extra poorten, ter vervanging van het WiFi-gedeelte van de Ziggo Ubee modemrouter. WiFi AC zou fijn zijn, maar niet verplicht. 5GHz zou zeer welkom zijn. Gigabit poorten zijn vereist.

Wat is je budget?
Ongeveer €50

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope! Ook geen voorkeur voor custom firmware.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Beneden in de woonkamer staat de Ubee EVW3200 van Ziggo, met gewoon de standaardconfiguratie en twee apparaten met een vast IP, namelijk mijn Raspberry Pi en de TP-Link TL-WR1043ND (1e gen) voor WiFi boven.

De WiFi onder is slecht/onbetrouwbaar, dus het zou prettig zijn om een extra router daar neer te leggen. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe en wat, maar waarschijnlijk schakel ik de WiFi op de Ubee gewoon uit en gebruik ik de nieuwe router als een switch + WiFi AP, zoals boven ook gebeurt.

Dit heb ik gevonden:

categorie: Modems en routers

De gefilterde producten hebben redelijk slechte/lage reviews, dus ik weet niet waar ik hier voor moet gaan.

Zoeken op reviewkwaliteit zorgt voor een wat ander aanbod. Deze springen in het oog:
pricewatch: Netgear R6220
pricewatch: Sitecom WLR-8100 - Router - AC1750

Uitgebreid gereviewed met een goed resultaat. Ik neig naar de Sitecom, maar andere meningen zijn uiteraard zeer welkom. De Sitecom is ook een tientje duurder, geen idee of dit het waard is bovenop de Netgear.

Het huidige Ziggo-abonnement is er een van 150Mbps down/15Mbps up, dus dat wordt niet verzadigd. Wel is er een grote kans op 500/500 over enkele maanden, dus toekomstbestendig is een grote plus :)

Ook vraag ik me af wat het verschil nou is tussen deze 3
pricewatch: Sitecom WLR-8100 - Router - AC1750
pricewatch: Sitecom WLR-7100 WiFi Router
pricewatch: Sitecom WLR-5002

[ Voor 30% gewijzigd door ikt op 23-01-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Heb je overwogen om een Netgear WNDR3700 van Marktplaats te kopen en daar Openwrt/Lede op te zetten? Of wil je perse kant en klaar?

Ps waarom kom je met voorstellen die allemaal ruimschoots boven je budget van € 50 liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Voor welke toepassingen heb je beneden niet de gewenste snelheid? vlakbij de Ubee zal het signaal wel goed genoeg zijn neem ik aan. Kan je voor het andere gedeelte van je beneden ook geen AP zetten? Desnoods enkel 2,4Ghz als het budget niet meer toelaat? Want als je vooral een goede verbinding wil ver van de plaats waar nu je Ubee staat en je die ook wil uitschakelen dan zal je meer moeten uitgeven voor een krachtigere router/AP. En van je 5Ghz signaal zal ook niet veel overblijven als er wat muren tussen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 20:06
waarvoor wil je een router kopen ipv een access point, een access point is namelijk veel meer geschikt voor jouw situatie. In de netwerksectie van gathering.tweakers zie ik veel positieve ervaringen van het kpn access point en deze is binnen jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
TP-Link Archer C58 is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 15:53
Lennyz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:25:
Heb je overwogen om een Netgear WNDR3700 van Marktplaats te kopen en daar Openwrt/Lede op te zetten? Of wil je perse kant en klaar?

Ps waarom kom je met voorstellen die allemaal ruimschoots boven je budget van € 50 liggen?
Kant-en-klaar. Een beetje boven mijn budget is geen probleem, vroeg me alleen af of er betere dingen waren binnen het budget.
SemperEgo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:29:
Voor welke toepassingen heb je beneden niet de gewenste snelheid? vlakbij de Ubee zal het signaal wel goed genoeg zijn neem ik aan. Kan je voor het andere gedeelte van je beneden ook geen AP zetten? Desnoods enkel 2,4Ghz als het budget niet meer toelaat? Want als je vooral een goede verbinding wil ver van de plaats waar nu je Ubee staat en je die ook wil uitschakelen dan zal je meer moeten uitgeven voor een krachtigere router/AP. En van je 5Ghz signaal zal ook niet veel overblijven als er wat muren tussen staan.
De Ubee is gewoon erg instabiel. De router moet elke twee weken ofzo worden gereset, willen telefoons en laptops ermee verbonden willen blijven. Het ding is al meerdere keren voor andere redenen vervangen en de WiFi is er niet beter op geworden.

Budget is niet hard. Ik had de post al klaar voordat ik eronder de edits met de gevonden routers heb gedaan.
dennisdennis12 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:51:
waarvoor wil je een router kopen ipv een access point, een access point is namelijk veel meer geschikt voor jouw situatie. In de netwerksectie van gathering.tweakers zie ik veel positieve ervaringen van het kpn access point en deze is binnen jouw budget.
Hey, dit is ideaal. Ik zal ernaar kijken! Ik heb altijd aangenomen dat APs geen switch-functionaliteiten hadden.
100Mbps poorten jammer genoeg.

KPN WiFi Versterker besteld :)
Pagina: 1