Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Access points niet meer toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Windhoos83
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-02-2017
Goedemiddag! :)

Hopelijk kan iemand ons hier verder helpen. Ons netwerk heeft op dit moment twee routers (eentje in bridge mode en hebben beiden ook 2 werkende wifi spots) en 3 access point die gekoppeld zijn aan de "bridge mode router".

Even een overzicht:

- Er is een XMS modem
- Sitecom Wi-Fi Router X4 N300 (DHCP server staat aan)
- Airport Extreme (bridge-mode)
- 3x Linksys LAPAC1200 Business AC1200 Dual-Band Access Point

De drie access points zijn vorige week aan ons netwerk toegevoegd door een monteur. Alles leek in eerste instantie te werken. Iedereen kon inloggen op de access points, alleen viel de verbinding steeds weg, waardoor je telkens weer opnieuw moest uitloggen en inloggen.

Ik wilde gisteravond even kijken naar de instellingen van de twee routers. Ik heb ingelogd met het Airport configuratieprogramma en heb per ongeluk de firmware vernieuwd van de Airport Extreme (de knopjes "wijzig" en "werk bij" zitten superdicht onder elkaar). Na de update werkt de router nog steeds en verschijnen de access point nog gewoon bij de beschikbare wifi netwerken, alleen zijn ze niet meer toegankelijk :( Als je erop klikt en wilt inloggen met het paswoord lukt het verbinden niet en krijg je uiteindelijk na ongeveer 30 seconden een timeout.

Ik heb de de stroom adapters van de drie access points, de routers en de modem al een keer ontkoppeld maar dat werkt helaas niet.

Heeft iemand toevallig een idee hoe ik de access point weer werkend kan krijgen?

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

lier

MikroTik nerd

De meeste accesspoint hebben een interne webserver waarmee je de configuratie kan doen. Sosm heb je een losse controler nodig.

Enig idee hoe deze ap's ingesteld kunnen worden?
Heb je uitleg gekregen?
Zou het kunnen dat de Airport nu als router werkt ipv als in bridge mode?
Heb je al contact gehad met de monteur?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Windhoos83
Dank voor je reactie.

Ik heb begrepen dat je met een vaste verbinding via de browser contact kan maken met de access points. Dit heb ik nog niet geprobeerd (o.a. omdat ik geen vaste internet verbinding heb).

Om een lang verhaal kort te maken: nee we hebben hier nog geen uitleg over gekregen (iets met woonbouw verenigingen enz ;) ) De monteur heb ik vanochtend gebeld maar die weet het ook even niet. Hij heeft de zaak alleen maar aangelegd. De Airport lijkt nog steeds op dezelfde manier ingesteld te zijn als voor de firmware update. Hij staat nog op bridge modus.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sorry maar een woonbouw vereninging die drie AP op hangt door een monteur maar verder is het hobby bob. Denk dat meer uitleg en een plaatje nuttig is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Windhoos83
Helemaal mee eens.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee:

De Sitecom Wi-Fi Router X4 N300 die aan de XMS modem is gekoppeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.klankhelder.nl/tweakers/router-dhcp.jpg

Airport Extreme die gekoppeld is aan de Sitecom Wi-Fi Router en waar de drie access points aan gekoppeld zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.klankhelder.nl/tweakers/airport-bridge.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.klankhelder.nl/tweakers/airport-dhcp.jpg

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

xms modem ?

genesix modem gok ik ? of missen we toevallig iets?

ik ben geen airport kenner maar het lijk er op dat hij gewoonals ap draaid,

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 24-01-2017 21:33 ]

Iperf

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-11 15:43
Oke als ik je verhaal goed begrijp is dit je opstelling;

Modem => Sitecom Router => Airport
Je airport staat in bridge modus, zoals je screenshot aangeeft, wat betekend dat hij zich gedraagt als een client (net als je computer/tablet/vulmaarin).

Ik mis alleen nog de info waar de Linksys Access Points op zijn aangesloten. Zijn die direct met je Sitecom verbonden of via de Airport?

Hoe dan ook..als je in je Sitecom Router zal kijken, bij aangesloten apparaten (of hoe ze het ook noemen), zouden daar alle 3 de AP's moeten staan, met bijhorende ip-addressen voor hun eigen "website".

[ Voor 4% gewijzigd door DutchCrownNL op 24-01-2017 21:52 ]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• Windhoos83
Bedankt voor je reply Fish. De Xms modem is de plek waar bij ons de internet verbinding het huis binnenkomt. Ik weet even zo niet om welk model het gaat. In diezelfde ruimte staat ook de Sitecom Wi-Fi Router X4 N300. De Airport staat op de begane grond.
DutchCrownNL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:51:
Oke als ik je verhaal goed begrijp is dit je opstelling;

Modem => Sitecom Router => Airport
Je airport staat in bridge modus, zoals je screenshot aangeeft, wat betekend dat hij zich gedraagt als een client (net als je computer/tablet/vulmaarin).
Hey DutchCrownNL, dank voor je reply. Het gaat idd om die opstelling. Ok, dan het lijkt er op dat de Airport goed ingesteld is.
Ik mis alleen nog de info waar de Linksys Access Points op zijn aangesloten. Zijn die direct met je Sitecom verbonden of via de Airport?
De drie Access points zijn met de kabels verbonden met de Airport.
Hoe dan ook..als je in je Sitecom Router zal kijken, bij aangesloten apparaten (of hoe ze het ook noemen), zouden daar alle 3 de AP's moeten staan, met bijhorende ip-addressen voor hun eigen "website".
Ik heb net even gekeken maar kan niet die optie vinden. Wat erbij in de buurt komt is de DHCP log.

Misschien nog wel belangrijk om nogmaals te melden: voordat ik die Firmware update heb gedraaid op de Airport, waren de AP's wel te benaderen alleen moest je dan wel om de zoveel tijd weer uit en inloggen. Na de firmware update doet de Airport het nog steeds. De AP's verschijnen gewoon net zoals de twee routers bij het beschikbare netwerk alleen lukt het verbinden met de AP's nu niet meer. Maar dat is toch raar? De instellingen zijn niet veranderd door de firmware update maar het heeft wel negatief effect gehad op de AP's.

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-11 15:43
Windhoos83 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:07:
Bedankt voor je reply Fish. De Xms modem is de plek waar bij ons de internet verbinding het huis binnenkomt. Ik weet even zo niet om welk model het gaat. In diezelfde ruimte staat ook de Sitecom Wi-Fi Router X4 N300. De Airport staat op de begane grond.

Ik heb net even gekeken maar kan niet die optie vinden. Wat erbij in de buurt komt is de DHCP log.

Misschien nog wel belangrijk om nogmaals te melden: voordat ik die Firmware update heb gedraaid op de Airport, waren de AP's wel te benaderen alleen moest je dan wel om de zoveel tijd weer uit en inloggen. Na de firmware update doet de Airport het nog steeds. De AP's verschijnen gewoon net zoals de twee routers bij het beschikbare netwerk alleen lukt het verbinden met de AP's nu niet meer. Maar dat is toch raar? De instellingen zijn niet veranderd door de firmware update maar het heeft wel negatief effect gehad op de AP's.
Heb even de handleiding erbij gepakt, en wellicht dat dit je helpt.

1) Koppel 2 van de 3 AP's los van je netwerk.
2) Schrijf van ieder model het MAC-adres op, dit staat op de onderkant van iedere AP.
3) Login op je Sitecom router en navigeer naar Status => DHCP Status.
4) Hier zal je nu, op basis van MAC-adres, de AP moeten zien met bijhorend IP-adres.
5) Vul het IP-adres in een nieuw tabblad in en kijk of je weer kan inloggen op je AP.
6) Koppel 1 van de andere weer aan, en herhaal stap 4 en 5.
7) Koppel de laatste weer aan, en herhaal nogmaals 4 en 5

Ben benieuwd of dit werkt voor je :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• Windhoos83
Super, dankjewel! Ik ga kijken wat ik kan doen met jouw stappenplan :)

• Windhoos83
Hey DutchCrownNL, helaas krijg ik het niet voor elkaar om op een access point te komen. Ik heb een ethernet kabel van mn macbook naar de airport verbonden waar ook 1 access point op aangesloten is. Ik kan adhv de DHCP log achterhalen wat zeer waarschijnlijk het IP adres is van de AP.

Ik heb vanmiddag contact gehad me het bedrijf dat de AP's heeft geleverd. Het zou nog kunnen zijn dat bij de XMS modem de DHCP ook aanstaat (waardoor er twee DHCP servers in het netwerk zitten). Daar had ik nog niet eerder aan gedacht.

Ik heb de ethernet kabel van de XMS modem naar de naar de Sitecom ontkoppeld en heb nu rechtstreeks mijn macbook aan de XMS modem gekoppeld. Na wat zoekwerk blijkt dit de XMS modem te zijn:

Packetfront DRG546:

Afbeeldingslocatie: https://www.onsbrabantnet.nl/Global/Klantenservice/foto-modem-packetfront-drg546s-drg418s-drg48s-blur.png

Ik kan nergens vinden hoe ik op de XMS modem kan inloggen. Weet iemand hoe? Als namelijk bij de XMS modem de DHCP ook aanstaat wil ik hem daar uitzetten zodat de Sitecom de enige is met DHCP aan. Alvast heel erg bedankt!

• Windhoos83
Zijn hier nog mensen die ervaringen hebben met de Packetfront DRG546?

Even een noob vraag: als een modem om de zoveel tijd een ander IP adres krijgt (dynamisch ip adres) is zo'n modem dan ook gelijk een DHCP server?

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:12
Weet je zeker dat je AirPort na het bijwerken nog wel in bridge staat?

Of je modem een dynamisch IP adres krijgt zegt niets ove de dhcp server die op die modem draait. Het lijkt mij ook niet zo heel interessant hier aangezien achter die modem alleen je router zit. Die zou dan een dynamisch adres van je modem krijgen op de WAN poort. De router deelt dan zelf weer via dhcp adressen uit op de LAN poorten.

Je AP's zitten op je AirPort aangesloten en zijn na het bijwerken niet meer benaderbaar, ik zou het in de AirPort zoeken.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Windhoos83
Dank voor je reply. Zoals het er nu naar uitziet staat de Airport nog op bridge-modus.

Ok dat is een duidelijk verhaal en klinkt wel logisch :-)
Pagina: 1