Mijn vraag
Ik heb een laptop een Dell Latitude e6510 met Windows 10 en 4GIG geheugen. Nu wilde ik deze upgraden naar 8GIG, maar nadat ik het heb vervangen start Windows niet meer op.
Nu is mijn vraag ten eerste hoe ik erachter kan komen wat het probleem is (BIOS, Laptop, Windows 10, etc)
Als het nieuwe geheugen juist word weergegeven in de BIOS, mag ik er dan vanuit gaan dat het compatibal is en zou moeten kunnen werken? Of is dat wat kort door de bocht?
Relevante software en hardware die ik gebruik
De geheugen modules die ik nieuw heb gekocht:
https://www.alternate.nl/...ugen/html/product/1015828
De Laptop:
pricewatch: Dell Latitude E6510 (E6510-M333NL)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nadat ik het geheugen vervang en naar de BIOS ga, dan staat deze wel juist weergegeven
- Ik heb de laatste BIOS versie ( A16 )
- Voorheen had ik Windows 8, daarmee werkte het niet
- Daarna upgrade naar Windows 10, maar werkte nog steeds niet
- Gezocht naar driver updates, maar dat is ( volgens de Dell scan ) allemaal up-to-date
- Ik heb het ook per module geprobeerd, zonder succes
- Ik heb het ook in een andere soortgelijke laptop geprobeerd, maar ook zonder succes.
Ik heb een laptop een Dell Latitude e6510 met Windows 10 en 4GIG geheugen. Nu wilde ik deze upgraden naar 8GIG, maar nadat ik het heb vervangen start Windows niet meer op.
Nu is mijn vraag ten eerste hoe ik erachter kan komen wat het probleem is (BIOS, Laptop, Windows 10, etc)
Als het nieuwe geheugen juist word weergegeven in de BIOS, mag ik er dan vanuit gaan dat het compatibal is en zou moeten kunnen werken? Of is dat wat kort door de bocht?
Relevante software en hardware die ik gebruik
De geheugen modules die ik nieuw heb gekocht:
https://www.alternate.nl/...ugen/html/product/1015828
De Laptop:
pricewatch: Dell Latitude E6510 (E6510-M333NL)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nadat ik het geheugen vervang en naar de BIOS ga, dan staat deze wel juist weergegeven
- Ik heb de laatste BIOS versie ( A16 )
- Voorheen had ik Windows 8, daarmee werkte het niet
- Daarna upgrade naar Windows 10, maar werkte nog steeds niet
- Gezocht naar driver updates, maar dat is ( volgens de Dell scan ) allemaal up-to-date
- Ik heb het ook per module geprobeerd, zonder succes
- Ik heb het ook in een andere soortgelijke laptop geprobeerd, maar ook zonder succes.
[ Voor 6% gewijzigd door rhesaduncerdale op 23-01-2017 14:35 ]