Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik kom er achter dat mijn recent tweedehands aangekochte GTX 970 zich niet echt noemenswaardig terugklokt wanneer hij uit zijn neus staat te vreten.

Ik lees hier helaas wel meer over op internet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oEWcp2v.png

Pas na handmatig forceren van Multi Display Power Saver in Nvidia Inspector krijg ik dit soort significante downclocks:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YJLx8Pj.png

Zonder MDPS krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4pK7Avk.png

De power state gaat wel gewoon naar P8 zonder moeite, maar de core blijft dus normaal gesproken op 900 Mhz, mijnsinziens onnodig en stroomvretend. Bij het rode kamp had ik met mijn kaarten altijd dat hij naar een lage idle-modus klokte, en gezien Nvidia vaak wat betere driver-afwerking heeft had ik zoiets ook bij Nvidia verwacht.

Doe ik iets fout waardoor ik een lapmiddel als MDPS nodig heb om het goed te krijgen? Ik vroeg me af of dit probleem hier ook herkent wordt of dat er aan mijn kant iets niet goed staat.

Wat heb ik daarnaast al gedaan:
- In Nvidia-configuratiescherm de energiebeheermodus op 'adaptief' ipv 'optimaal vermogen'.

Mijn setup:
Asus GTX 970 Strix
i5 2500
Windows 7 64 bit
2 X Samsung Syncmaster 300 @ 1920 *1080
1 X Samsung Syncmaster 245B @ 1920 * 1200

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Beste antwoord (via MsG op 10-10-2017 14:03)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:08

Nemesizz

Untouchable

MsG schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:38:
Geforceerd werkt het anders prima op de 135Mhz op mijn 3 schermen. Belachelijk dat dat niet makkelijk lager kan. maar dit is dus 'normaal' bij mensen met 3 schermen en Nvidia?
Heel vaak treed beeld corruptie op met multimonitor en (te) lage idle clockspeeds.

M'n Radeon 5770 deed het net andersom, bij multimonitor ging die vrolijk naar idle speeds van single monitor, met veel beeldcorruptie als gevolg (alleen 2e scherm). Moest altijd zitten klooien om handmatig die clockspeeds omhoog te gooien.

Daarnaast, kan het zijn dat monitoren (dus ook in het geval van een enkel scherm) met een hogere vernieuwingsfrequentie ook een hogere idle snelheid hebben dan schermen met 60Hz refresh.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Om zoveel schermen aan te sturen heeft-ie meer nodig dan alleen de idle state. Daar zit het probleem.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Geforceerd werkt het anders prima op de 135Mhz op mijn 3 schermen. Belachelijk dat dat niet makkelijk lager kan. maar dit is dus 'normaal' bij mensen met 3 schermen en Nvidia?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:08

Nemesizz

Untouchable

MsG schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:38:
Heel vaak treed beeld corruptie op met multimonitor en (te) lage idle clockspeeds.

M'n Radeon 5770 deed het net andersom, bij multimonitor ging die vrolijk naar idle speeds van single monitor, met veel beeldcorruptie als gevolg (alleen 2e scherm). Moest altijd zitten klooien om handmatig die clockspeeds omhoog te gooien.

Daarnaast, kan het zijn dat monitoren (dus ook in het geval van een enkel scherm) met een hogere vernieuwingsfrequentie ook een hogere idle snelheid hebben dan schermen met 60Hz refresh.