Hi,
Ik help iemand met het verhelpen van de errors op de website. De foutmeldingen werden nooit getoond en naar de error_log werd nooit omgekeken. Aan mij nu de taak om de errors die in de log staan te verhelpen.
Ik heb verder weinig tot geen verstand van servers en de configuratie ervan. Ik weet dat er een tijd geleden (vóór mij) voor gekozen is om over te stappen van Apache naar Nginx.
Als ik verbinding maak met de webserver (middels Putty), dan krijg ik het volgende te zien:
Enkele regels in de error_log:
Wellicht had dit in een ander forum gemoeten, maar ik weet het niet zeker. Als dit in een ander forum had gemoeten, dan mijn excuses.
Ik help iemand met het verhelpen van de errors op de website. De foutmeldingen werden nooit getoond en naar de error_log werd nooit omgekeken. Aan mij nu de taak om de errors die in de log staan te verhelpen.
Ik heb verder weinig tot geen verstand van servers en de configuratie ervan. Ik weet dat er een tijd geleden (vóór mij) voor gekozen is om over te stappen van Apache naar Nginx.
Als ik verbinding maak met de webserver (middels Putty), dan krijg ik het volgende te zien:
Als ik vervolgens commando uname -a uitvoer, dan krijg ik dit:Welcome to Ubuntu 14.04.5 LTS (GNU/Linux 3.13.0-32-generic x86_64)
Commando lsb_release -a geeft het volgende:Linux <servername> 3.13.0-32-generic #57-Ubuntu SMP Tue Jul 15 03:51:08 UTC 2014 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
Commando cat /etc/lsb-release geeft het volgende:No LSB modules are available.
Distributor ID: Ubuntu
Description: Ubuntu 14.04.5 LTS
Release: 14.04
Codename: trusty
Als ik de PHP constante PHP_VERSION weergeef, dan krijg ik: 5.6.23-1+deprecated+dontuse+deb.sury.org~trusty+1. Dat lijkt me sowieso al niet goed, maar goed.DISTRIB_ID=Ubuntu
DISTRIB_RELEASE=14.04
DISTRIB_CODENAME=trusty
DISTRIB_DESCRIPTION="Ubuntu 14.04.5 LTS"
Enkele regels in de error_log:
PHP message: PHP Warning: Cannot use a scala
PHP message: PHP Notice: Trying to
PHP message: PHP Notice:
PHP message: PHP Notice: Undefined variable: pn_info_array in /var/www/kev
PHP message: PHP Notice: Undefined variable: return_array in /var
PHP m
2017/01/23 12:05:06 [error] 6392#6392: *460875 FastCGI sent in stderr: ".php on line 1698
Ik schat dat zo'n één derde van de log gevuld is met dergelijke regels. Ik kan hier weinig mee. Iemand enig idee hoe dit kan komen? Sorry als de gegeven informatie wat gebrekkig is.2017/01/23 10:45:02 [error] 6390#6390: *453243 FastCGI sent in stderr: "ine 89
Wellicht had dit in een ander forum gemoeten, maar ik weet het niet zeker. Als dit in een ander forum had gemoeten, dan mijn excuses.
[ Voor 9% gewijzigd door Kevin-de-Groot op 23-01-2017 13:01 ]