Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is borg goed beschermd in Nederland? In Engeland is echt goed beschermd met de Tenancy Deposit Scheme. Een neutrale partij.

Je krijgt zelfs een Tenancy Deposit Certificate - https://www.thedisputeser...my-deposit-protected.html

Mijn ouders beweren dat je het nooit terug krijgt, en mijn huisbaas suggereerde 2 maand borg, omdat ik ZZP'er ben. Nou zijn zij wel wat sceptisch meestal, maar het zet me wel aan het twijfels.

Hoe groot is het risico van veel borg betalen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 21:09

CeesKees

I rest my Kees

Dat risico is aanzienlijk.

Wanneer de verhuurder failliet gaat, of met de noorderzon vertrekt ben je jouw borg kwijt.
Je zou een bankgarantie kunnen stellen in plaats van een waarborgsom storten.

Het idee er achter is hetzelfde, alleen kan de verhuurder er niet zomaar aanzitten.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

Kun je betaalde borg ook bij een verhuurder terug vorderen als je van mening bent dat je op die borg recht hebt? Genoeg verhuurders die allerlei smoezen verzinnen om maar onder het betalen van de borg uit te komen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CeesKees schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:12:
Dat risico is aanzienlijk.

Wanneer de verhuurder failliet gaat, of met de noorderzon vertrekt ben je jouw borg kwijt.
Je zou een bankgarantie kunnen stellen in plaats van een waarborgsom storten.

Het idee er achter is hetzelfde, alleen kan de verhuurder er niet zomaar aanzitten.
Alleen kun je als particulier niet zomaar een bankgarantie krijgen zover ik weet?

Los daarvan heb je daar niet echt iets aan want de verhuurder kan dan gewoon de bank laten betalen en dan zit je nog steeds zonder geld.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 23-01-2017 12:35 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 20:13
Je hoort helaas maar al te vaak van een verhuurder die een klein gebrekje ziet bij je vertrek en de volledige borg houdt. Dus ja, het risico is aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30
Met name private verhuurders willen bord nog wel eens proberen in te pikken onder verwijzing van onzinschade.

Dan is het dus een kwestie van vasthoudend zijn, documentatie op orde hebben, en rechtsbijstand of vriendje met een meester titel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 28-05 13:01
Daarom, zou ik als ik een woning betrek (gaat waarschijnlijk ergens in april gebeuren), van alles. Maar dan ook alles een foto maken. Vaak doet een verhuurder dit ook al. Maar mocht hij/zij iets over het hoofd hebben gezien, dan kan je hier later nog gedonder mee krijgen.

Daarnaast met de verhuurder overleggen hoe je het weer moet opleveren (oude staat wil soms nog wel eens lastig zijn ivm achterlijk behang wat er hangt) en dit dan ook vastleggen.

Reden dat ik bijzonder veel foto's zou maken, is omdat ik in het verleden een keer gedonder heb gehad met een muur die beschadigd was. Was al bij het betrekken zo, maar geen documentatie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ah ok. Ik ga dan inderdaad overal foto's van maken.

Ik denk dat je als huurder sowieso het risico moet lopen met borg, maar zeker een groot aantal foto's van te voren maken. Maar borg is een beetje standaard. Hopelijk is de landheer een eerlijk persoon. Anders heb ik altijd nog heel veel foto's.
Graag hoor ik van u of u zelf de nutsvoorzieningen wilt regelen en dus excl. wilt huren of inclusief en dat u maandelijks een vergoeding betaald aan de eigenaar.
Wat is hier de beste keuze in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:32
Tsja, dat kunnen wij natuurlijk niet voor je bepalen... Zelf een kwestie van prijzen opvragen en vragen wat hij rekent. Even iets meer eigen initiatief. :)

Maar ik duw deze even naar PFSL, aangezien borg lang niet alleen voor verhuur van woningen gebruikt wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 23-01-2017 13:44 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Ik zou zelf nutsvoorzieningen regelen, dan kan je zelf elk jaar de overstapaanbieding meepakken in plaats van teveel betalen aan je huurbaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
MeltedForest schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:44:
Ik zou zelf nutsvoorzieningen regelen, dan kan je zelf elk jaar de overstapaanbieding meepakken in plaats van teveel betalen aan je huurbaas ;)
Ja, kan goedkoper zijn ja! Maar zit ik dan niet vast aan minimaal jaarcontracten en het risico dat ik bij de intrek van de woning geen elektriciteit, water, gas en internet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:30

Rannasha

Does not compute.

chronoz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:45:
[...]
Ja, kan goedkoper zijn ja! Maar zit ik dan niet vast aan minimaal jaarcontracten en het risico dat ik bij de intrek van de woning geen elektriciteit, water, gas en internet heb?
Gas/water/elektriciteit heb je sowieso wel, dat wordt niet zomaar afgesloten als de woning eventjes leeg staat. Noteer bij ontvangst van de sleutel de meterstanden (een degelijke huurbaas doet dit zelf ook bij het nalopen van de staat van de woning) zodat je die aan de nutsbedrijven door kunt geven. Vervolgens kun je meteen aan de slag.

Internet kan mogelijk wat langer duren, afhankelijk van wat er al ligt aan aansluitingen en hoe snel de provider is met de boel regelen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

chronoz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Wat is hier de beste keuze in?
Als het voor € 10 inclusief is dan inclusief doen, is het € 500 dan het zelf regelen.

Alles daar tussenin moet je zelf gaan rekenen en afwegingen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02
De verhuurder van onze vorige woning was dus failliet gegaan. We staan op de lijst met eisers, maar na de banken en belastingdienst is er niet veel meer over gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
De_Bastaard schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:36:
De verhuurder van onze vorige woning was dus failliet gegaan. We staan op de lijst met eisers, maar na de banken en belastingdienst is er niet veel meer over gok ik.
Hoeveel weken huur ben je misgelopen dan?

Je kunt dan toch stoppen betalen met huur vanaf het moment dat je weet dat hij failliet is om de schade te beperken?

Update: Als de huurbaas op 1 maart failliet gaat en jij 1 maand borg hebt, zou je dus nog een maand kunnen blijven wonen zonder de huur over te maken. Of werkt dat niet zo?

[ Voor 16% gewijzigd door chronoz op 24-01-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 23:30
Zorg dat het contract ook klopt, vaak genoeg contracten gezien met clausules e.d. erin die helemaal geen stand hielden of van de zotte waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Stoney3K schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:32:
Kun je betaalde borg ook bij een verhuurder terug vorderen als je van mening bent dat je op die borg recht hebt? Genoeg verhuurders die allerlei smoezen verzinnen om maar onder het betalen van de borg uit te komen.
Dat kan best zijn, maar dan moet de verhuurder toch wel aantonen waarom hij de borg in gaat houden. Schade moet aangetoond worden en ook overtuigend als schade door de bewoner aangericht. Dus als er geen staat opgemaakt is voor het betrekken van de woning, dan staat de verhuurder al 1-0 achter in het aantonen. Iets wat vaak genoeg dus het geval is.

Dus in principe is borg redelijk beschermd door de normale wetten. In het geval van een faillissement wordt het inderdaad iets lastiger, maar dat kan je van tevoren wel inschatten. In het geval van huren bij een particulier dus hoger dan bij een bedrijf of andere instelling.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02
chronoz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:25:
[...]
Hoeveel weken huur ben je misgelopen dan?

Je kunt dan toch stoppen betalen met huur vanaf het moment dat je weet dat hij failliet is om de schade te beperken?

Update: Als de huurbaas op 1 maart failliet gaat en jij 1 maand borg hebt, zou je dus nog een maand kunnen blijven wonen zonder de huur over te maken. Of werkt dat niet zo?
Nou, we hadden de huur van ons huis opgezegd en werd ons verteld dat "we de borg echt wel terug zouden krijgen" omdat ik al op de hoogte was van het faillisement van de verhuurder.

Als ik geen huur zou hebben betaald die laatste maand dan was ik zelf weer de sjaak, want dan mag de verhuurder (curator) weer wat bij mij komen halen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30
De_Bastaard schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:36:
Als ik geen huur zou hebben betaald die laatste maand dan was ik zelf weer de sjaak, want dan mag de verhuurder (curator) weer wat bij mij komen halen ....
Dat valt maar te bezien. Er is netto geen vordering namelijk. Aan het niet-verrekenbeding in huurcontracten hoef je afaik niet teveel waarde te hechten. Per saldo resteert er namelijk geen schade.

Je had in elk geval een aanzienlijke edge gehad: curator laat het erbij zitten, dealtje met curator, voor laten komen bij kantonrechter.

edit:
onderbouwing op p17 van http://www.boersadvocaten...uurder-failliet-en-nu.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 24-01-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 21:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Wow, dat is geen slecht idee! :*)

Biedt natuurlijk geen bescherming op faillissement.

[ Voor 44% gewijzigd door chronoz op 24-01-2017 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 19:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik heb zo'n 11 huurhuizen bewoond.
Altijd mijn borg terug gekregen.
wel vaak binnen hun ruime termijnen, (zoals binnen 2 maanden na vertrek) en het dan ook pas na 2 maanden - 1 dag terug krijgen.

(borg is wel eens 3x maand huur geweest).
Maar nooit problemen gehad om het terug te krijgen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Het zal afhangen van de standing van je wederpartij.

Zelf heb ik altijd gehuurd via grote, particuliere en voldoende kapitaalkrachtige clubs. Daarbij durfde ik het risico wel te nemen.

Huur je in hartje Amsterdam van één of andere huisjesmelker dan zou ik het misschien niet doen.

In elk geval heb je als huurder die een cash waarborgsom heeft betaald geen bijzondere positie.

[ Voor 14% gewijzigd door nare man op 24-01-2017 17:53 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:31
Smuggler schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:40:
wel vaak binnen hun ruime termijnen, (zoals binnen 2 maanden na vertrek) en het dan ook pas na 2 maanden - 1 dag terug krijgen.
Dezelfde ervaring hier (maar dan bij 1 huurhuis). 1 maand borg betaald en dat ook netjes terug gekregen, maar wel 2 maanden - 1 dag erop moeten wachten. Dat is precies binnen de termijn, maar ik vraag me af waarom die zo lang moet zijn. En het vervelende is dat je er, voor mijn gevoel, weinig aan kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn ouders hebben 44 jaar geleden borg betaald. Ik ben benieuwd of zij dat terug zien als zij uit het huis gaan. Hopelij duurt dat nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Bij einde huur de betaalde borg zelf verrekenen met de laatste huurtermijnen. (lees laatste huur t.w.v. borg niet betalen). De eerste keer dat je eigenlijk te weinig huur betaald hier melding van maken. Zo loop je minder risico dat ze jouw borg willen pikken. Als ze vinden dat ze borg hadden mogen inhouden dan moeten ze zelf achter hun centen, via een gerechtelijke procedure, daar beginnen ze niet aan als ze kansloos zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
123RR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:16:
Bij einde huur de betaalde borg zelf verrekenen met de laatste huurtermijnen. (lees laatste huur t.w.v. borg niet betalen). De eerste keer dat je eigenlijk te weinig huur betaald hier melding van maken. Zo loop je minder risico dat ze jouw borg willen pikken. Als ze vinden dat ze borg hadden mogen inhouden dan moeten ze zelf achter hun centen, via een gerechtelijke procedure, daar beginnen ze niet aan als ze kansloos zijn.
Dit kan reden zijn om letterlijk een collecte achter je aan te krijgen.

Ik ben zelf een verhuurder ik vraag altijd een maand + wat extra borg juist om deze reden. Dit zijn juist doorgaans de meest vervelende huurders. Ik zie hier veelal mensen het afgeven op de verhuurder maar hoevaak ik niet meemaak dat de verhuurder rommel achterlaat (kost geld om af te laten voeren), of de huur met regelmaat leeg betaald, of andere kostenposten waar ik mee van doen krijg nadat diegene weg is. Juist daarvoor is die borg.

Hoevaak gaat het mis is moeilijk in te zien, net zo moelijk als hoevaak het met de huurder mis gaat. Helaas zijn we in NL nogal op onze privacy ingesteld en kan ik doorgaans dan ook wel fluiten als verhuurder als het voor mij mis gaat. (Ja ik weet het ik ben een schuldeiser maar ga maar van een huurder die niets heeft geld eisen).

Grote partijen zoals Achmea nemen de borg overigens niet zelf aan maar verwachten dat jij die bij een bank vast zet a 20 euro per jaar. Persoonlijk vind ik dit ook wel nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Genoeg rotte appels bij de verhuurders, die ff de volledige borg willen cashen voor "een vlek op de vloer" oid.

Natuurlijk zijn er (grote) risico's voor de verhuurder, ondernemersrisico noem ik dat, part of the job als je huisjes wil melken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In Belgie wordt het op een apparte rekening gezet waar zowel jij als de huisbaas niet alleen bij kan. Ik ben op zich ook wel benieuwd hoe de huisbaas er mee om gaat als ik weg ga. Als je ergens een paar jaar woont dan zijn er natuurlijk altijd wel dingetjes waar iets mee gebeurd is en dan is twee maanden huur als borg zo op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

Kypo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:31:
Daarnaast met de verhuurder overleggen hoe je het weer moet opleveren (oude staat wil soms nog wel eens lastig zijn ivm achterlijk behang wat er hangt) en dit dan ook vastleggen.
Dat oude-staat verhaal is dan ook een fabeltje en wordt door particuliere verhuurders vooral als smoes gebruikt. Als er een achterlijk behang hing hoef je geen nieuw achterlijk behang te gaan kopen wat precies hetzelfde is, fatsoenlijk gewitte muren zijn vaak al voldoende.

Vaak is het niet eens meer mogelijk om dingen in de 'oude staat' terug te brengen, want de oude spullen die zijn gebruikt zijn bijvoorbeeld al jaren niet meer verkrijgbaar.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n4m3l355
123RR schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:09:
Genoeg rotte appels bij de verhuurders, die ff de volledige borg willen cashen voor "een vlek op de vloer" oid.

Natuurlijk zijn er (grote) risico's voor de verhuurder, ondernemersrisico noem ik dat, part of the job als je huisjes wil melken.
Draai het dan maar om, huurders risico. Zoals ik al aangaf ik doe dit al wat langer en mijn familie veel langer. Ik heb genoeg meegemaakt en ik denk dat we doorgaans vrij nette verhuurders zijn. Maar wanneer je de sleutels terug krijgt en de wanden zijn spontaan roze, of the kozijnen zijn op vloerhoogte afgeknaagd/bekrast, leidingen zijn op eigen inzicht verlegd, deuren zijn beschadigd. Allemaal leuk en aardig, daar is de borg voor. Natuurlijk zijn er huurders die de borg claimen voor een vlek op de vloer maar zelfs hier valt wat van te zeggen.

Neem een vloertje van 15/m2 met goedkoop laminaat a 20 euro/m2 voor de helft afgeschreven is nog steeds 150 euro, voeg daar nog eens bij toe de manuren wanneer je een thirdparty aantrekt plus ondervloer en je bent zo 400 euro kwijt wanneer het een lelijke vlek is.

Ik verhuur nogal veel aan studenten, ik stel ze de simpele vraag bij aankomst, zijn er gebreken. Dat wat opgegeven wordt stuur ik direct een mannetje voor langs die dat oplost. Wanneer men eruit gaat kom ik zelf langs en kijk ik hoe de boel eruit ziet. Het zijn studenten dus een ander kleurtje wand sta ik niet paf van, maar wanneer ik in de gang nog oud meubilair vind of een kamer vol met pizza dozen bel ik de lokale schoonmaak boer op en dan ben je gewoon je borg kwijt aan gemaakte kosten. Ik ga niet in conclaaf met hun en het is aan de huurder om het netjes op te leveren. Ik ben niet jou schoonmaker dit doe je maar zelf en zoniet doet iemand dat wel voor je. En dat jij je misschien niet kunt vinden in hoe duur zoiets is, ruim het dan even op. Dit is niet zoveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Piet_Piraat7 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:25:
Je hoort helaas maar al te vaak van een verhuurder die een klein gebrekje ziet bij je vertrek en de volledige borg houdt. Dus ja, het risico is aanzienlijk.
Mijn ervaring sluit hier bij aan: schade die bij intrekken al aanwezig was achteraf heel moeilijk over doen. Ging om 1k en de verhuurder kon het geld erg goed gebruiken wist ik. Heb na flink aandringen alles terug gekregen maar plezierig was het niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

We Are Borg schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:34:
[...]

Mijn ervaring sluit hier bij aan: schade die bij intrekken al aanwezig was achteraf heel moeilijk over doen. Ging om 1k en de verhuurder kon het geld erg goed gebruiken wist ik. Heb na flink aandringen alles terug gekregen maar plezierig was het niet :)
Je hebt er in ieder geval een bijpassende username bij gekozen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 16:34
Marzman schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:33:
In Belgie wordt het op een apparte rekening gezet waar zowel jij als de huisbaas niet alleen bij kan. Ik ben op zich ook wel benieuwd hoe de huisbaas er mee om gaat als ik weg ga. Als je ergens een paar jaar woont dan zijn er natuurlijk altijd wel dingetjes waar iets mee gebeurd is en dan is twee maanden huur als borg zo op.
Wat in België ook wordt gedaan is een plaatsbeschrijving. Door onafhankelijk schatter/keurder opgesteld. Alle zaken worden benoemd incl foto's. Beide partijen tekenen voor akkoord en voilá.

De banken in België voorzien bankrekeningen waar beide partijen voor moeten tekenen om het geld weer vrij te geven. Wel veilig.

De Belg stapt ook snel naar het vredegerecht als iets niet goed gaat en laat de rechter uitspraak doen. Kijk maar eens of je beelden van De Rechtbank online kan vinden, interessant en vaak ook hilarisch.

Back on topic: risico inschatting! Hoeveel maanden borg? Hoe hoog is de huur? Wie is de verhuurder? Wellicht eens bij je nieuwe buren aanbellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:32
Als je verhuurder failliet gaat mag je je borg gewoon inhouden op de huur de maanden voordat je het huis uitgaat. De huisbaas van mijn vriendin is momenteel ook failliet maar voor haar maakt dit geen verschil, ze betaald de huur nu aan de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:30
Roenie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:05:
Mijn ouders hebben 44 jaar geleden borg betaald. Ik ben benieuwd of zij dat terug zien als zij uit het huis gaan. Hopelij duurt dat nog even.
En is dat dan met of zonder rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
pacificocean schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:55:
[...]

En is dat dan met of zonder rente?
Je kunt je afvragen hoe hoog de borg was 44 jaar geleden. Normaliter is borg altijd zonder rente, zij het bij de verhuurder of in een deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:15

Dido

heforshe

n4m3l355 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:37:
Je kunt je afvragen hoe hoog de borg was 44 jaar geleden. Normaliter is borg altijd zonder rente, zij het bij de verhuurder of in een deposito.
Hoe hoog die borg ook was, als je wettelijke rente zou rekenen zo dat uitkomen op zo'n 2000% :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_r_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 19:42

i_r_

Originele G

Bij grote clubs zou ik me niet druk maken over het terug krijgen van de borg, echter met huisjesmelkers is het wel oppassen geblazen. Ik heb al 2x gedonder gehad om mijn borg terug te krijgen. (ik had er echt niets beschadigd of er een zooitje van gemaakt en 1x heb ik het huis niet eens betrokken omdat de verhuurder zelf ineens een gedeelte van het huis ging bewonen vanwege een faillissement)

Ik wil niet overkomen als een cynicus, maar als iemand 1250,- kan vangen door te beweren dat ie 3 haren in een douche putje gevonden heeft, of omdat er een vlekje op de muur zit heb je genoeg mensen die dat zullen doen.

Je kunt naar de rechter stappen maar in de praktijk zal vrijwel niemand dit doen gezien dit enorm veel tijd en geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_1
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-07-2021
Eigenlijk kun je er het beste van uitgaan dat je de borg niet terugkrijgt. Wanneer je bv een kamer huurt van 330 euro en de borg is 2 maanden dus 660 en je huurt de kamer 2 jaar dan moet je eigenlijk rekenen dat de kamer geen 330 euro kost maar 660/24= 27,5 + 330 = 357,5
Je borg spaar je terug en tegen het einde van de huurovereenkomst betaal je de laatste maand niet en dien je een servicekostenvordering en zo nodig vordering voor de borg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Welkom op Tweakers, @Bebob_1! Helaas is het niet de bedoeling om dergelijke oude topics zonder goede aanleiding te kicken. Daarom gaat hier nu een slotje op.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.