Toon posts:

3d upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zou graag mijn pc upgraden om 3d games te kunnen spelen (vooral race games, pcars; dirt3,...)

Relevante software en hardware die ik gebruik

Base : Studio XPS Intel Core i7 Processor 920 (2.66GHz, 8MB cache, 4.8GT/sec)
Memory : 4096MB (4x1024) 1067MHz DDR3 Tri Channel
Hard Drive : 750GB Serial ATA (7200RPM)
120gb ssd
Graphics : 512MB ATI Radeon 4850 Graphics card
Windows: 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gegoogled hoe ik het moet aanpakken, maar hoe meer ik er over lees hoe meer chinees het klinkt. Ik ben er wel al zeker van dat ik een nieuw scherm nodig heb, en wss een nieuwe grafische kaart, maar welke dat dan moet zijn? geen idee.

Voorkeur gaat uit naar een passief systeem.

budget: geen idee, zeg ik iets geks met 500-600€

Alle reacties

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
Passief gaat hem niet worden, niet wat veel sneller is dan wat je nu hebt.

Een nieuwe grafische kaart is de beste optie.

En Radeon RX470 bijvoorbeeld

Wat voor voeding heb je nu?
Hoe zit de 4850 nu aangesloten? met een kabel die direct naar de voeding gaat of zitten er adapters tussen?

[ Voor 5% gewijzigd door ETHART op 23-01-2017 16:55 ]

Verwijderd

Is de rest van het systeem passief gekoeld dan? En wat heeft passief voor nut als er een hdd in zit. Langzaam draaiende fans zullen altijd minder geluid maken dan een 7200 toeren hdd.

Verwijderd

Topicstarter
Met passief bedoel ik de 3d, liefst geen systeem met een actieve bril die je moet linken met je pc.
Hoe dat gekoeld moet worden laat me koud. GPU zit gewoon op t moederbord zonder adaptors.
Zoals al gezegd, is de manier waarop ik 3d zou kunnen krijgen chinees voor mij.

Ik ga ervanuit dat ik zowel een nieuwe grafische kaart nodig heb als een nieuw scherm. (mijn huidig scherm is een 17' flatscreen en daarmee is alles gezegd.)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 17:14 ]

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
Oh bedoel je zo 3d.

Bestaat dit nog dan?

Je moet hier even kijken denk ik.

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-main.html

Je moet dus een oudere videokaart te pakken zien te krijgen en een ondersteunde monitor kopen.

3D is zo te zien echt een dode techniek.

[ Voor 35% gewijzigd door ETHART op 23-01-2017 18:34 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen. Alleen maar roepen dat het "chinees voor mij" is ontslaat je niet van de verantwoordelijkheid zelf inzet te tonen, al is het alleen maar links te geven naar de plekken waar je vastloopt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.