Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een casting app die de volgende functie's en bestands-extensies aankan,

aan functie's moet deze naar een chromecast kunnen streamen met als aanvoer bron een smb of nfs server.

aan bestands-extensies moet deze de volgende af kunnen spelen,
mkv
avi
mp4
mpg
mpeg

Relevante software en hardware die ik gebruik
asus zenpad 10 z300c

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
megacast
allcast

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoezo kon je dit niet vinden toen je ging [google=casting app chromecast] bijvoorbeeld?
Had je binnen 1 minuut 'De 25 beste Chromecast apps op een rijtje' gevonden, waar de nodige apps op staan die precies doen wat jij zoekt.

Nummer 11 kan het sowieso en nummer 5 kan ik zelf ook aanraden, al heb je voor nummer vijf wel nog servers met content nodig (die dan eventueel transcoden, zodat je tablet alles native kan afspelen).

EDIT:
Ah, ik zie nu dat je nummer 11 reeds geprobeerd hebt. Wat schortte er aan dat het niet werkte? :) Want die app werkt prima op zich. Als die niet de content afspeelt die jij wil afspelen, kun je app 5 uit de hierboven genoemde top 25 proberen, die transcode de content dan, al kan dat best zwaar zijn voor de server, overigens.

[ Voor 103% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
en wat was er mis met megacast en allcast? wat voor NAS heb je? synology play versies hebben bv al support voor chromecast.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Dat is niet hoe chromecast werkt. Chromecast haalt webstreams op direct vanaf de bron. Materiaal afspelen van een smb- of NFS server gaat dus niet lukken. Althans, niet met een app op je tablet of telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mcDavid schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:52:
Dat is niet hoe chromecast werkt. Chromecast haalt webstreams op direct vanaf de bron. Materiaal afspelen van een smb- of NFS server gaat dus niet lukken. Althans, niet met een app op je tablet of telefoon.
Is wel wat kort door de bocht. Met bijvoorbeeld Google Play: ES File Explorer File Manager komt tegenwoordig ook de ES Chromecast Player plugin mee of installeer je enkel Google Play: ES Chromecast plugin. Als je dan een videofile wil openen, vraagt ES File Explorer waarmee je wilt openen, waarna je zelf de keuze kunt maken (of hem vast in kan stellen).

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
mcDavid schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:52:
Ehm, jawel hoor? Bijv. Google Play: LocalCast for Chromecast/DLNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op tweakers.

Dit heeft niet zoveel te maken met een telefoon, dus schopje naar TGA.

Verder wat heb je verder al gevonden, gezocht en gedaan en waarom voldeden die oplossingen niet?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 23-01-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 09:27
VideoStream mobile? Google Play: Videostream Chromecast: Mobile

(weet niet zeker of het vanaf een NAS werkt)

Dit gebruik ik om soortgelijke files vanaf mijn PC naar mijn chromecast te sturen. Works like a charm!
Pagina: 1