Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe allround laptop + vid/foto editten

Pagina: 1
Acties:

• Nielsonurscreen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
- af en toe gamen (sowieso niet high-end)
- coding/development, momenteel HTML/CSS/Java, later video+foto editten

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de 650 en 800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Max. 15 inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Heb nu een Asus, ding is onverwoestbaar. Andere merken...maken me niet zo uit.

Verdere opmerkingen en vragen:
*Ik wil een laptop kopen voor langere periode (4+) dus ik zoek een i5 of evt. i7, met USB 3.1 C.

- Over een jaar of 2 ga ik waarschijnlijk photo/video editten.Dat wordt geen hoogstaand gedoe maar wel
beginnend. Heb ik daar een GPU voor nodig? Wat betreft werkgeheugen?

- Ik zie dat in de prijscategorie nog een aantal quadcores zijn. Zou dat voor mij iets zijn? Waarom wel/niet?

*Wat ikzelf al gevonden had: Acer Aspire E5-575G-56BX
pricewatch: Acer Aspire E5-575G-56BX
Sluit dit qua GPU aan op wat ik nodig heb?

Laatste vraag, een voor een Photoshopper/vormgever. *Hoeverre heeft een IPS betere kleurweergave dan TN?*. Ik koop wel een extern IPS sRGB scherm als het zover is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nielsonurscreen op 24-01-2017 19:20 ]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 15:23
De kleuren zijn vaak iets beter en maar ook de kleuren veranderen niet zo als je de kijkhoek veranderd.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:14
De laptop die je zelf hebt uitgezocht is wel een leuk dingetje waar wat je er mee wilt doen, qua gaming ook wel redelijk, maar verwacht niet dat je de recente games op high of ultra zult draaien.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
Aangezien je voorkeur naar asus gaat en dit momenteel ook de laagste prijs is voor de 960m...
pricewatch: Asus ROG Strix GL553VW-DM059T
50 euro extra dubbel en dwars waard als je ziet dat de GTX 960M bijna 30% sneller is dan de GTX 950M. En IPS heeft betere kijkhoeken en mooiere kleurweergaven waarover deze asus beschikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Voyarch op 23-01-2017 17:22 ]

Verwijderd

pricewatch: Medion Erazer P6679 (30021359, Qwerty)
Of zo'n Asus ROG ja, die hierboven staat. Met een MM BTW-actie kan je nog omgerekend op 17% korting kome, dus zou je iets boven je budget ook kunnen nemen.

Of je budget met 100 euro omhoog gooien en t/m 25 januari 100 euro korting incasseren op deze http://www.dell.com/nl/p/...-7567-laptop/pd?ref=PD_OC zodat er nog 900 euro overblijft.

Of deze pricewatch: Clevo N850HK1 met GTX 1050 Ti nog wel geheugen en SSD erin zetten. 60+80 euro voor 8GB / 256GB SSD. Er schijnt 5% korting te zijn via Facebook...

Ik denk trouwens wel dat je aan zoiets wilt denken als je er over 4 jaar nog vlot mee uit de voeten wilt, en over 2 jaar wat wil gaan video-editten.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:10:
Of deze pricewatch: Clevo N850HK1 met GTX 1050 Ti nog wel geheugen en SSD erin zetten. 60+80 euro voor 8GB / 256GB SSD. Er schijnt 5% korting te zijn via Facebook...
+ Windows 10 licentie van minimaal 30 euro.

Trein?

Verwijderd

MedionAkoya schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:44:
[...]
+ Windows 10 licentie van minimaal 30 euro.
€ 18,95 voor een Pro versie. pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

En dat is in plaats van een standaard Home versie op de andere laptops. En je hebt de key. Dus een losse Windows zie ik alleen maar als een bijkomstig voordeel. En dan kan je meteen een clean install doen van je Windows en hoef je dat niet meer te doen op je 'nieuwe' laptop van een ander merk. Ook dat zie ik als een voordeel.

Zijn trouwens ook voor € 13,40 te krijgen op de Windows 10 key sites.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 19:10 ]

Verwijderd

Deze 2 komen met een BTW-actie ook nog bijna in het budget:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/574535;702337/

Maar die Medion heeft nog een oude 960M. Vreemd/jammer dat Medion nog geen GTX 10X0 laptops levert. De Acer met IPS scherm en GTX 1050 zou op € 867 komen in een BTW-actie. Nog steeds wat boven budget dus. En minder goed dan de Clevo met 1050Ti.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:15:
Deze 2 komen met een BTW-actie ook nog bijna in het budget:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/574535;702337/

Maar die Medion heeft nog een oude 960m. Vreemd/jammer dat Medion nog geen 1050 laptops levert.
Fixed,
1060 en 1070 zijn al leverbaar bij Medion.

PS: ik heb een X6601.
Scherm is te flexibel, dus niet stevig en makkelijk te buigen en in te drukken.
Het is redelijk stil, maar de ventilators worden ook afgedekt, volgens andere recensies is de max. 45 decibel bij gaming. Heb je daar echt schijt aan, je kan ook de fanprofielen aanpassen. :D
Met een tool van Clevo. :+

Ik dacht meer aan om een 700-15isk met 950m voor TS. Maar een Dell met 1050 kan ook, een heuze run kan ervoor zorgen dat er een heuse Dell/Tweakers community ontstaat waarbij men elkaar kan helpen bij problemen.

[ Voor 39% gewijzigd door MedionAkoya op 23-01-2017 21:09 ]

Trein?

Verwijderd

Oeps, ik bedoelde 1050/1050Ti laptops.Hoger zijn ze vanaf € 1549,- dus dat valt een beetje buiten het budget.

Je zit nu wel heel ingewikkeld te doen door gequote berichten te 'verbeteren'. De eerste Medion pricewatch: Medion Erazer P6679 (30021359, Qwerty) uit mijn eerste bericht in deze draad heeft gewoon Kaby Lake. En nog 10 andere ook: categorie: Laptops

Ja, die X6601 is erg mooi. En stil ook toch? Ik zat begin januari klaar om hem te kopen bij Alternate, hij was daar toen na de kerst zeker een week lang € 799,-. Maar net toen ik hem wilde kopen stond ie weer op € 999,-. Achteraf ook geen spijt van, want dan heb ik liever die Dell voor € 899,- in de aanbieding of die Acer € 867,- bij een MM actie. De Dell X6601 in een MM actie zou ook kunnen maar dan is ie bijna even duur als een 1050 laptop dus dat schiet niet op. Wel misschien deze pricewatch: Medion Erazer P6679 (30021359, Qwerty) want die zou dan op € 660,- komen. Of toch de Clevo... Haha :)

• Nielsonurscreen
Dank voor de feedback mannen maar die vid-kaart boeit wellicht niet zo - de vraag is als volgt:
Welke laptop is het best future proof?
Dan kom ik uit bij USB C en SSD+HDD.
Verder:
Kan ik met een kaart 950M van 2GB fatsoenlijk beginnend video-editten?
Ik speel eens per week CS:GO en wellicht een keer BF1. That's it.

Verder zou een IPS scherm fijn zijn.

Ik zie dat de P6679 nog een plek voor een extra HDD/SSD heeft. Handig.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Acer ivm uitbreidbaar geheugen,USB C, hdd+ssd.

Iemand nog suggesties voor modellen?

[ Voor 34% gewijzigd door Nielsonurscreen op 24-01-2017 10:45 ]

• Nielsonurscreen
Zoals het er nu uitziet is de Acer mijn plan A en de ASUS ROG mijn plan B.
De Medion P6679 heeft een fan-issue, die andere zit boven mijn budget.

Ik ben er nog steeds niet 100% zeker van, want ik kan geen bal vinden over wanneer HQ fijner is en wanneer dualcore.

The journey continues :9

• Nielsonurscreen
*slotje kan, de Acer komt morgen binnen *
Pagina: 1