Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het wat oud bollig is tegenwoordig.
Ik heb de ervaring met sporten (hardlopen) en dergelijke dat ik al meerdere keren mijn smartphone beschadigd heb. Doordat de mini jack stuk raakt of ik op mijn muil val en tegen een hekje donder die het glas van mijn S6 heb doen breken ondanks het leren hoesje dat eromheen zat :'(

Wanneer ik mezelf in de openlucht uitlaat om het zo maar te noemen wil ik dus een aparte Mp3 speler die geen 300+ euro kost zoals een nieuwere smartphone.

Nu we het over geld hebben, mijn budget is onder de €100 euro.
En het liefst richting de €50. Ik heb het idee dat dit moet kunnen.
Nou zullen er wel weinig mensen zijn met een breed ervarings perspectief voor mp3 spelers.

Maarja, waar moet ik anders mijn vraag stellen?
Ik heb namelijk al een mp3 speler gekocht maar die is echt prutterde prut prut.
Het gaat om een of andere blauw gekleurde DIFRNCE.
En die voldoet niet aan mijn eisen.

EISEN

*Muziek moet makkelijk snel voor en achteruit te spoelen zijn. Dus dat als je terug/vooruit spoelt en je houd de knop langer ingedrukt dat ie gemakkelijk minuten verspringt. Dit wil ik omdat ik soms geripte concert muziek van 1 uur lang erop gooi. De huidige mp3 speler doet 5 seconden per seconde en is wel heel erg matig als je het mij vraagt.

*Geluidskwaliteit moet echt wel redelijk zijn en ook genoeg spanning leveren voor een redelijk geluidsniveau voor on ear koptelefoons. Dus niet alleen voor ear pieces.

*Opslag maakt mij vrij weinig uit. 4GB is genoeg, en hoeft niet perse met SD uitgebreid te worden. Als ik de ene dag andere muziek wil dan ben ik niet beroert telkens een nieuwe afspeel lijst erop te zetten.

*Bouwkwaliteit maakt me niks uit. Het mag echt allemaal van plastic zijn.
Accutijd op max volume het liefst minimaal 3 a 4 uur. Maar volgens mij doen alle spelers dat al.

*Hoeft geen gelikt beeldscherm te zijn als ik maar zie wat er staat. FYI, mijn ogen werken prima.

Ik heb zelf al gekeken bij gebruikservaringen op verschillende sites. Van de DIFRNCE die ik gekocht had kreeg ik ook het idee dat ie "redelijk" was en dus slecht tegenviel voornamelijk kwa bediening.
Vandaar dat ik het hier vraag. Misschien heeft iemand er thuis een liggen en weet zeker dat ik die moet hebben en geen andere.

Sorry voor alle langdradigheid.
Ik hoop dat ik goed verder geholpen word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Eekii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
sandisk sansa clip + prima dingetje voldoet aan al je eisen

Orgin limited199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Sansa spelers zijn inderdaad prima, hebben een bijzonder goede geluidskwaliteit voor de prijsklasse (in ieder geval de modellen t/m de Clip Zip, geen ervaring met nieuwere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raad je perse de Sansa clip + aan?
Een gewone sansa clip zonder de plus is ook goed?
Ten eerste kan ik de + variant niet in NL webshops vinden, wel op Amazon trouwens.
Geen problem met Amazon alleen dan duurt het net weer even wat langer vanuit de UK of verder dus als het ff anders kan.

Of zijn die andere Sansa varianten gewoon niet aan te raden op basis van mijn gestelde eisen?
Ik keek hier op bol.com

Negatieve ervaringen waren vooral vanwege de meegeleverde koptelefoon, maarja die was ik toch nooit van plan te gaan gebruiken. Tenzij de geluidskwaliteit van dat ding zelf gewoon niet deugd.
De clip + is ook echt wel wat duurder maar hij ziet er dan ook weer beter gebouwd uit. Maar dat was geen eis dus...
Wel zit de Clip + precies op mijn budget dus als dit de grote winnaar is dan zal die z.s.m. besteld worden vanuit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 00:44
Voor zover ik weet wordt de Sansa Clip+ voornamelijk aangeraden omdat hij (vroeger) goedkoop was, rockbox aankon en voor z'n prijs goed geluid liet horen. Hij wordt echter niet meer gemaakt, vandaar dat hij tegenwoordig 99 euro kost. In die prijsklasse zou ik eerder voor een FiiO X1 gaan (een sd-kaartje heb je vast nog wel ergens, dan past dat ding ook binnen je budget) en voor rond de 50 zou ik voor de normale clip gaan.

Ik heb ooit een Clip+ gehad en hoewel het een erg leuk ding was voor zijn prijs toen is hij niet enorm duurzaam en mijns inziens ook zeker geen 99 euro waard. De normale huidige Clip zal niet veel anders zijn (al ondersteunt hij misschien geen rockbox, wat de huidige prijzen van de Clip+ kan verklaren). Op het moment heb ik een FiiO X3 (gen1), en hoewel dat een modelletje boven de X1 is prefereer ik er alles aan tov de Clip, ik denk dat de X1 ook beter zal zijn dan een Clip+.

Ik heb geen direct beeld van de geluidskwaliteit van de huidige Clip en X1, maar op basis van de andere voorgenoemde modellen zou ik gaan voor een van deze twee spelers, afhankelijk van je eisen (en in hoeverre je die extra 50 euro wilt uitgeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

FeaR

In GoT we trust

CEA > MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:40
Hier kun je veel advies vinden: van 20 t/m 4000 euro:
http://www.head-fi.org/

Aanrader vind ik de Benjie S5 of Benjie X1: goed geluid, klein en lange speeltijd (>20 uur)

Zeker voor het geld 20-25 euro inclusief verzenden (aliexpress of ebay.com)

Voor iets meer geld (75 euro) zou ik de Hidizs AP60 aanraden. De Fiio X1gen2 is ook een topper, maar net boven je budget volgens mij. Bediening van de Hidizs schijnt fijner te werken overigens.

[ Voor 58% gewijzigd door Mother_lepard op 24-01-2017 13:04 ]

Pagina: 1