Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 13:50
Goedendag,

Sinds lange tijd heb ik mijn snes weer terug. (Uitgeleend aan Mn zus).

Nu wil ik deze "tentoon" stellen in Mn vitrinekast echter was ik vergeten hoe geel hij was (las op internet dat dit door zon en ouderdom komt)

Nu vroeg ik mij af of ik deze eeer naar originele kleuren kan krijgen

Iemand enig idee hoe ik dit kan doen zonderdr logos en iconen aan te tasten ?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4rcqsshdlaqcf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
Het youtubekanaal van de 8-bit guy heeft een mooie video over het restaureren en weer wit/grijs maken van oude computerhardware, misschien is dat wat je zoekt.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 17:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Je kunt de case behandelen met waterstofperoxide. Dat spul wat vrouwen in hun haar stoppen om te blonderen. Je hebt dit in gelvorm, wat je in een dun laagje op de case aanbrengt. Hierna wrap je de case met huishoudfolie om verdamping te voorkomen en zet je er voor (op z'n minst) een etmaal een UV lamp op. De gele verkleuring zal dan vrijwel geheel verdwenen zijn.

Deze methode is veilig voor de letters, alhoewel die ook een klein tintje lichter worden.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 13:50
DexterDee schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:36:
Je kunt de case behandelen met waterstofperoxide. Dat spul wat vrouwen in hun haar stoppen om te blonderen. Je hebt dit in gelvorm, wat je in een dun laagje op de case aanbrengt. Hierna wrap je de case met huishoudfolie om verdamping te voorkomen en zet je er voor (op z'n minst) een etmaal een UV lamp op. De gele verkleuring zal dan vrijwel geheel verdwenen zijn.

Deze methode is veilig voor de letters, alhoewel die ook een klein tintje lichter worden.
Dat kwam ik ook al tegen. Echter zegt de een daarbij weer drager schadelijk is voor het plastic en de snes enorm bruis daarvan kan gaan worden.

De een zegt ook dat je hem gewoon niet moet behandelen (nosologie) en dag ie naar behandeling binnnen een jaar weer verkleurt is

Ben mij dus vooral aan het oriënteren of het wel waarde heeft om het schoon te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 17:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zou het zelf niet vaker dan één keer toepassen om teveel broosheid te voorkomen en een goede UV coating gebruiken na de behandeling om verdere verkleuring tegen te gaan. Het is zeker waarde vermeerderend mits goed uitgevoerd.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW