Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 21:06
Vorige week heb ik een LG 27UB58 gekocht als vervanging voor mijn televisie waar ik voorheen met mijn ps4 pro op speelde. Tot nu toe zijn de ervaringen zeer positief, 4k ziet er top uit en ook de kleuren van deze monitor zijn super mooi. Wel merk ik dat als het scherm zwart weergeeft(bijvoorbeeld bij laadschermen) deze in de hoeken een stuk lichter zijn. Is dit een reden om het scherm terug te sturen? Verder is het scherm helemaal in orde en ik zou een dode pixel vervelender vinden dat dit maar toch wil ik graag jullie advies.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/wl61qt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/rkve2x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2nw0dn7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1on85l.jpg
De foto is gemaakt in het donker btw.

[ Voor 53% gewijzigd door RaijRaij op 23-01-2017 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik denk dat je er niet aan ontkomt,
Ik heb zelf ook een LG lcd gehad die had precies het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet je afvragen hoe storend je het vindt. Op een computerscherm vind ik backlight bleeding vreselijk. Ik heb destijds 2x een Dell Ultrasharp's teruggestuurd die vreselijke BB hadden, terwijl die zo goed gereviewed werden. Zeker nu je nog in je bedenktijd zit (aangenomen dat je hem online gekocht hebt), zou ik goed kijken of het exemplarisch is, of dat de hele serie daar last van heeft.

En als je ermee kunt leven, kun je het ook laten... maar dan zou je dit topic niet geopend hebben ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Haha dat is waar natuurlijk. Mijn ervaring met het omruilen van monitoren is dat het net als een loterij is. Als ik deze ruil krijg ik er vast weer een met een felrode stuck pixel ofzo. Ik vroeg me vooral af of het overdreven veel bleed is(ik wil mijn eigen ongerustheid bevestigd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
SmooK schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:12:
[...] Ik vroeg me vooral af of het overdreven veel bleed is(ik wil mijn eigen ongerustheid bevestigd hebben ;)
Dat is van een foto z.g.a. onmogelijk om te beoordelen, omdat er 10 factoren invloed hebben op de belichting van de foto. Je kunt het echt alleen maar zelf beoordelen. Ik zou een donkere scene van een film pakken en dan in wat verschillende kijkhoeken kijken of het acceptabel is. Zo niet, terugsturen, anders kun je hem houden.

En qua loterij, dat blijft natuurlijk een probleem. Maar ook die kun je terugsturen. Natuurlijk zal de shop hier niet eindeloos mee akkoord gaan, maar anders koop je hem gewoon elders.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 12:49
Verder denk ik ook dat je realistisch moet blijven: Dit is momenteel gewoon het goedkoopste 4k-scherm in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Dat is ook zo maar dat wil niet zeggen dat ik daarom maar genoegen zou moeten nemen met teveel lightbleed. Ik denk overigens dat ik deze gewoon houd. Ik heb geen zin in ruilen en dan steeds een exemplaar te krijgen waarbij het of erger is of er andere mankementen in zitten zoals dode pixels. Ik twijfel wel nog om tijdens de btw vrije dagen bij de mediamarkt nog een exemplaar te kopen en dan te kijken welke het beste is want dit maakt dit toch al goedkopen scherm nog een 60 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
niet in het volledig donker spelen wil ook helpen om het beeld beter te maken.
je zou eventueel ook een ledstrip achter de monitor kunnen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
sandervanzijl schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:21:
niet in het volledig donker spelen wil ook helpen om het beeld beter te maken.
je zou eventueel ook een ledstrip achter de monitor kunnen plakken.
Lightbleeding verlaagt altijd het contrast van het scherm en maakt het flets. Dus daar gaat omgevingslicht niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
Room42 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:22:
[...]

Lightbleeding verlaagt altijd het contrast van het scherm en maakt het flets. Dus daar gaat omgevingslicht niet bij helpen.
omgevings licht verkleint je pupil. hierdoor is je oog minder gevoelig voor licht en zie je de lightbleeding een stuk minder. Hij is inderdaad niet weg, en het zou kunnen dat je hierdoor minder details in de donkere gebieden van je beeld ziet. Maar omdat zwart zwarter lijkt, ervaar je een beter contrast dan als je het niet aanzet. Het is maar net wat je liever hebt: je ziet witte plekken, of je ziet iets minder details. you choose.
Pagina: 1