Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Auo] Aankoop Mini: Salon + Dealerkorting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Dikke 5 jaar terug heb hier wel enkele goede tips gekregen bij de aankoop van mijn vorige wagen, dus hoop ik dit keer hier ook wat hulp te krijgen.

De situatie is wel iets anders. Mijn vorige wagen heb ik 2 jaar terug ingeruild voor een bedrijfswagen, maar binnenkort verlaat ik dat bedrijf voor ééntje waar geen bedrijfswagen mogelijk is. Dus ben ik opzoek naar een nieuwe wagen. In tegenstelling tot mijn vorige aankoop is het budget een stuk ruimer geworden en twijfel ik tussen de Nieuwe VW Golf en een Mini Clubman.

Dat laatste heeft een emotionele voorkeur omdat een mini toch een jongensdroom is, alleen ben ik teleurgesteld in de huidige voorwaarden van de verkoper. Ik weet niet hoe het is in Nederland, maar meestal krijg je in de maand van het Autosalon van de fabrikant een "salonconditie" bovenop de onderhandelbare korting van de dealer. Ik weet ondertussen dat die marges bij merken zoals BMW, Audi, Mercedes veel minder zijn dan pakweg een Citroën.

Toen ik langsging bij de dealer "viel die een beetje uit de lucht" toen ik begon over saloncondities en hij heeft die toen opgezocht op de website van Mini.be, Op de offerte die ik nu heb, is dat de korting die ik heb gekregen, wat toch wel aan de lage kant is. Als ik wat rond google heb ik 2 topics gevonden rond dit onderwerp, beide uit 2014. Eentje spreek over BMW met 2k salon + 8% dealer. Een ander over een mini met 1.5k en ook 7% a 8% dealers korting.

Nu zijn we echter wel al 2017, hoe zit dat nu eigenlijk? Moet ik beide kortingen nog steeds apart bekijken en hoeveel korting mag ik verwachten / vragen?

Edit: Het gaat dus over de aankoop van een wagen in België :)B

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Alle reacties

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Door de crisis zijn dealers auto's scherper gaan aanbieden en kunnen ze minder korting geven.

Daarnaast zijn de marges op nieuwe auto's in heb klein- en middensegment echt bijzonder laag. Ik snap niet dat ze daarmee die glazen palijzen draaiende kunnen houden.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
En dan nog eens de absurd hoge bpm en je hebt je melkkoe.

Ik zou niet met de en be vergelijken dan kom je bedrogen uit. Niet voor niks dat de 2e hands automarkt in Nederland zo groot is.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
sugarlee89 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:43:
En dan nog eens de absurd hoge bpm en je hebt je melkkoe.

Ik zou niet met de en be vergelijken dan kom je bedrogen uit. Niet voor niks dat de 2e hands automarkt in Nederland zo groot is.
Uh, TS zegt dat hij niet weet hoe het in NL zit, en dat de dealer het heeft opgezocht op mini.be.
Ik denk niet dat TS zich druk maakt om de Nederlandse BPM...

EDIT: In TS' profiel zie ik ook dat hij Karmakoning is over het onderwerp "België". Nog een hint dat hij vast geen Nederlander is.

[ Voor 12% gewijzigd door Wild Chocolate op 22-01-2017 23:10 ]

iRacing Profiel

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
De hoogste kortingen krijg je in de slechtste marktkmstandigheden. Autohandel loopt de afgelopen jaren weer best redelijk.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RedHat schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:38:
Daarnaast zijn de marges op nieuwe auto's in heb klein- en middensegment echt bijzonder laag. Ik snap niet dat ze daarmee die glazen palijzen draaiende kunnen houden.
Gezien de hoeveelheid faillissementen en overnames in die markt de afgelopen jaren, is dat blijkbaar ook best lastig. Maar ze verdienen natuurlijk niet alleen geld met nieuwe auto's. Sterker nog, ze zijn zelfs (tot op zekere hoogte) bereid die marge in te leveren omdat jij daarna - waarschijnlijk - die auto bij hun in onderhoud houdt. En er is ook nog een kans dat je tzt die auto komt omwisselen voor een ander, waarna ze aan jou en die oude auto opnieuw wat kunnen verdienen.

Ook daar moeten ze natuurlijk wel blijven concurren, maar dat levert door de jaren heen wel weer wat extra euro's op.

Verder is het natuurlijk nog maar de vraag hoe realistisch het is om echt naar marges te kijken bij autobedrijven. Als ze bijvoorbeeld een vast bedrag van 1000 euro per auto nastreven, is het dan nog echt belangrijk om te weten hoe duur die auto was? Om de marge te kunnen berekenen is dat wel belangrijk, maar voor de daadwerkelijke bedrijfsvoering? Dat lijkt me vooral relevant voor de fabrikant en (in mindere mate?) voor de importeur.

Overigens heb ik een jaar geleden het aankooptraject in NL doorgelopen en werd - zeker zonder inruilauto - flink op de marge ingeteerd. Waarbij de door mij bezochte merkdealers ook netjes aangaven hoeveel marge ze hadden en daarvan over wilden houden (varieerde van 8% tot 4% oid aan marge en van 0% tot 2% om zelf over te houden). Maar best case blijft er dan natuurlijk alsnog 'slechts' een korting van zo'n 7% mogelijk op de auto's die ik had bekeken. En bij actiemodellen was dat nog een stuk lager, omdat de dealer daar al op marge moet inleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 23-01-2017 08:30 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je graag droog anaal gepakt wenst te worden dan ben je daar op het goede adres :Y)
Met de geweldige niet te missen saloncondities en speciale packages :r

Doe eens gek en configureer de auto op de Duitse websites en je wint zo al 10% op de aankoop prijs.
En dan moet je nog eens onderhandelen.

Geloof me, je krijgt menig verkoper al in het zweet als je met een duitse offerte komt en met de juiste handleiding om de wagen te registeren. Al vaker gehad dat een verkoper gewoon heeft aangeraden om uiteindelijk in DE te kopen omdat ze gewoon geen aantrekkelijk aanbod konden maken.

Daarnaast ben je ruimschoots te laat, je had 6 maanden voorheen huiswerk moeten doen. Want tijdens het vorig salon had men de prijs van een bepaald uitrustingspakket verhoogd en met de geweldige aanbiedingen kwam het terug uit op de originele prijs. Mensen willen tijdens deze periode van het jaar graag verleid worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 23-01-2017 15:51 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Chevy454 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:43:
Als je graag droog anaal gepakt wenst te worden dan ben je daar op het goede adres :Y)
Met de geweldige niet te missen saloncondities en speciale packages :r

Doe eens gek en configureer de auto op de Duitse websites en je wint zo al 10% op de aankoop prijs.
En dan moet je nog eens onderhandelen.

Geloof me, je krijgt menig verkoper al in het zweet als je met een duitse offerte komt en met de juiste handleiding om de wagen te registeren. Al vaker gehad dat een verkoper gewoon heeft aangeraden om uiteindelijk in DE te kopen omdat ze gewoon geen aantrekkelijk aanbod konden maken.

Daarnaast ben je ruimschoots te laat, je had 6 maanden voorheen huiswerk moeten doen. Want tijdens het vorig salon had men de prijs van een bepaald uitrustingspakket verhoogd en met de geweldige aanbiedingen kwam het terug uit op de originele prijs. Mensen willen tijdens deze periode van het jaar graag verleid worden.
6 maand terug wist ik nog niet dat ik van baan ging veranderen. :+

Even voor de leut gedaan en daar kom ik voor de zelfde wagen toch een iets meer dan 1k extra uit, dus dreigen om naar Duitsland te gaan zit er niet in. ;)

Er zal wel deels wat waarheid in je betoog zitten, maar zoals ik eerder al heb aangegeven heb ik wat opzoekingswerk gedaan en gaat dit minder op voor merken zoals de BMW, AUDI, ...

Desondanks heb ik ondertussen nog wat rond zitten vragen en ik vang toch steeds mer signalen op dat de korting weinig is. Ik overweeg gewoon om zelf met een voorstel (met korting) te gaan naar de dealer of een andere dealer.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Pagina: 1