iCloud foto's importeren in iPhoto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 20:19
M'n iCloud account begint vol te raken. Oude foto's wil ik archiveren bij rest van Mn archief in iPhoto. Via iPhoto kan ik M'n icloud niet benaderen. Als ik dit doe via importeren, zie ik links in het menu wel een directory iCloud drive maar die lijkt verder leeg.... ook heb ik ingelogd op Mn iCloud account. Dan zie ik alle foto's, maar geen optie om deze te exporteren.

Hoe kan ik het handigst foto's vanaf Mn iCloud account importeren in iPhoto?

[ Voor 3% gewijzigd door tomvb op 22-01-2017 21:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 19:23
In Photos klik in menubalk (bovenaan) op Photos > Preferences > iCloud.

Daar kan je kiezen voor optie om alle fotos van iCloud te downloaden naar je Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvb
Heb ik zien staan ja. Maar als ik daarvoor kies, wordt berekend hoeveel gb nodig is om Mn iPhoto archief te uploaden en welk abo nodig is. Maar ik wil niet uploaden, alleen downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
Op dat tabblad moet je de optie "iCloud-fotobibliotheek" aanvinken en dan daaronder aanvinken "Download originelen naar deze Mac". Dan worden alle photos die zijn opgeslagen in je iCloud gedownload naar je Mac.

Als je foto's wil verwijderen van iCloud, dan eerst deze foto's in Photos selecteren en kiezen voor Archief > Exporteer > Exporteer ongewijzigd origineel.

Dan de vanuit iCloud gedownloade foto's verwijderen in Photos. Die verwijdering wordt dan automatisch gesynchroniseerd met iCloud, dus de in Photos verwijderde foto's worden ook in iCloud verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Gebruik je Foto's of iPhoto? Belangrijk verschil. iPhoto wordt niet meer ondersteund en werkt niet meer vanaf El Capitan (10.11).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvb
Takezo schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:10:
Op dat tabblad moet je de optie "iCloud-fotobibliotheek" aanvinken en dan daaronder aanvinken "Download originelen naar deze Mac". Dan worden alle photos die zijn opgeslagen in je iCloud gedownload naar je Mac.

Als je foto's wil verwijderen van iCloud, dan eerst deze foto's in Photos selecteren en kiezen voor Archief > Exporteer > Exporteer ongewijzigd origineel.

Dan de vanuit iCloud gedownloade foto's verwijderen in Photos. Die verwijdering wordt dan automatisch gesynchroniseerd met iCloud, dus de in Photos verwijderde foto's worden ook in iCloud verwijderd.
Op het moment dat ik "iCloud-fotobibliotheek" aanvink wordt automatisch gestart met het berekenen hoeveel ruimte nodig is om de foto's uit Foto's te uploaden en welk abo daarbij nodig is. En ik dan kies voor annuleren (want ik wil geen iCloud abo) dan kom ik niet verder en kom ik terug in hetzelfde scherm.
nelizmastr schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:01:
Gebruik je Foto's of iPhoto? Belangrijk verschil. iPhoto wordt niet meer ondersteund en werkt niet meer vanaf El Capitan (10.11).
Gebruik Foto's.

[ Voor 11% gewijzigd door tomvb op 23-01-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvb
Ik dacht via een workaround een oplossing gevonden te hebben: op een andere PC (windows) iCloud installeren en via die weg de foto's te downloaden, op te slaan op een USB-stick o.i.d. en dan importeren in Foto's op de MBP.
Werkt ook niet... als ik op de windows PC de folder benader waar iCloud de foto's zou opslaan, dan staan daar maar circa 10 foto's, terwijl er iCloud 1.100+ staan (4 GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
Er staan in je lokale Photos bibliotheek dus foto's die niet op je iCloud staan? Kan je niet een nieuwe, tweede Photos bibliotheek maken (een lege dus) en dan opnieuw proberen de foto's van iCloud te downloaden. Omdat die lokale bibliotheek leeg is valt er niets te uploaden naar je iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvb
Takezo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:16:
Er staan in je lokale Photos bibliotheek dus foto's die niet op je iCloud staan? Kan je niet een nieuwe, tweede Photos bibliotheek maken (een lege dus) en dan opnieuw proberen de foto's van iCloud te downloaden. Omdat die lokale bibliotheek leeg is valt er niets te uploaden naar je iCloud.
Zat ik ook aan te denken, maar inmiddels is het gelukt via de workaround die ik eerder beschreef. Omslachtig, en het moet vast anders kunnen, maar wat ik wilde is gelukt (en resultaat telt ;) ).
Pagina: 1