• Banaankoekje
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-06-2019
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw tot pc bouwen en ik zou graag jullie mening (en advies) willen over mijn game pc build. Kan ik ook een Intel i5-7500 kopen ipv de 6500? Of moet ik dan eerst een BIOS update doen, dit lukt niet aangezien ik zelf nog geen pc heb waarmee ik dit kan doen.

Ik ga mijn pc voornamelijk gebruiken voor 1080p gamen (fallout 4, CS:GO, BF1, BF4, DOOM, The Witcher 3, GTA V etc.) en gewoon youtube filmpjes kijken. Ik ga geen video editen. Ik denk dat ik later nog een 8gb ram stick ga kopen en dus ga profiteren van de dual channel.

Dit is mijn PC build (tot nu toe):
Gpu: 4GB Gigabyte Radeon RX 480 Windforce 4G OF de 4GB MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G
Ram: 8GB Corsair ValueSelect DDR4-2133
Moederbord: Gigabyte GA-B250-HD3P Intel B250 So.1151 Dual Channel DDR ATX Retail
Power supply: 450 Watt Corsair CX Series CX450M Modular 80+ Bronze
HDD: 1000GB WD Blue WD10EZEX 64MB 3.5" (8.9cm) SATA 6Gb/s
SSD: 250GB Samsung 750 Evo 2.5" (6.4cm) SATA 6Gb/s TLC Toggle (MZ-750250BW)
Behuizing: Corsair Carbide Series 100R
Link van build: https://gyazo.com/78ceda87e959e3543cdfa479af04cf88 (de behuizing koop ik ergens anders)

Ook is temperatuur een grote factor in deze build aangezien ik een kleine kamer heb (3x2) en de temperaturen dus snel oplopen. Zelf zat ik te denken om nog 2 extra fans te kopen, eentje voor mijn cpu en eentje voor mijn videokaart. Ik weet alleen niet wat dit precies zou doen voor het geluidsniveau en de temperatuur.

Ik heb benchmarks bekeken en heb gezien dat de MSI wat beter performed en de temperatuur minder is, maar maakt dit veel uit aangezien ik ook al losse fans ga halen?

Ik heb op internet gezocht, en op sommige sites werd mij verteld dat ik een bios update moest doen, maar hier op tweakers zag ik net mensen die een 7500 aanraadde voor iemand die precies dezelfde mobo had als ik. Er is hier dus nog wat verwarring over

Hebben jullie nog tips of advies voor mij? Is er nog iets waar ik op moet letten als ik de pc in elkaar zet?

Sorry als ik domme vragen stel, maar bij voorbaat dank!!

- Simon

Anoniem: 660294

De i5-6500 voor de i5-7500 wisselen lijkt mij wel wijs. 10 % prestatiewinst voor een 5% hogere prijs. Het B250 moederbord ondersteunt de 7500 uit de doos. Er is dus geen bios update nodig.
De 100R komt standaard met één casefan. In principe is dat voldoende, een extra fan erbij plaatsen kan natuurlijk geen kwaad. Je zou ook een behuizing met voldoende fans kunnen nemen als de pricewatch: Phanteks Eclipse P400 - Zwart die meteen van betere kwaliteit is en een groter inbouwgemak heeft.

Voor de duidelijkheid zou je de onderdelen in een handige lijst kunnen zetten Handleiding Pricewatch

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Hele build, schopje naar DAA.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01-04 11:39
Ik zou een B250 moederbordje nemen. m.2 support makkelijker te vinden en de borden lijken algemeen wat luxer. Meer dan twee fans is eigenlijk niet nodig, maar een derde doet geen kwaad. Ik zou de msi pakken. Die is wat stiller.

• MikelXDpro69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-08-2020
Hallo,
ik heb deze videokaart en vroeg mij af of deze compatible is met de evga 2060 ti rtx ko, weet iemand dit?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Waarom koop je oude processor?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:42
MikelXDpro69 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:50:
Hallo,
ik heb deze videokaart en vroeg mij af of deze compatible is met de evga 2060 ti rtx ko, weet iemand dit?
Hoi! Welkom bij Tweakers :). Ik denk dat je beter een nieuw topic kan maken hierover in dit forum ==> Componenten Aankoopadvies

Team anti-scalp

• Galuni
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:34
Voor mij is het momenteel niet geheel duidelijk of je nu een PC aan het bouwen bent of aan het upgraden. En in hoeverre het een nieuwe PC betreft.

In het geval van een nieuw systeem zou ik zeggen kijk ook eens naar de Ryzen CPU opties. Die zijn erg aantrekkelijk geprijsd ten opzichte van het aanbod van Intel. Al genieten die ook wel van iets sneller RAM, wat ook snel iets duurder zal zijn. (60,- voor 2x8 GB 3200 MHz momenteel.

Indien bestaand systeem, De 7500 zal beter presteren dan de 6500 zoals eerder gesteld. En indien je die tweedehands op de kop tikt zal het wat waarde betreft een leuke aankoop zijn. (nieuw gaan ze schijnbaar voor hetzelfde bedrag als een Ryzen 5 3600.

Betreffende GPU's noemde je twee verschillende varianten van een RX480. Dit zijn prima GPU's maar wel redelijk heetgebakerde jongens. Net als hun opvolgers de RX 580. Mocht je deze nog aan moeten schaffen, De GTX 1060 6G die grofweg gelijkwaardig presteert (titel afhankelijk) zal wat rustiger aandoen met de temperaturen. Gezien dit een zorg van je is noem ik dit dus even.

Betreffende fans, meer luchtstroom is beter voor de interne temperatuur van jouw systeem. En wat betreft geluid, dat ligt eraan welke fan je waar installeert. Maar een paar basale casefans kun je wellicht hier op de site tweedehands op de kop tikken die uit een case komen van iemand die liever RGB fans of extra stillen van Noctua of Be Quiet of dergelijke installeert. Uit ervaring weet ik dat de standaard case fans van NZXT bijvoorbeeld tamelijk goed zijn.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Oude koeien laten we in de sloot. @MikelXDpro69, het is me niet duidelijk waarom je vraag in dit topic staat...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee