Ik heb sinds een kort een NAS gebouwd en hier zit een simpele ethernet kabel aan welke via wat switches 2 etages omhoog is getrokken en dus direct op de modem/router (combi) is aangesloten op de allerlaagste etage, op de allerhoogste etage zit een router waar een aantal computers/laptops ed. aan worden gesloten maar deze moeten dan wel weer verbinding met de NAS moeten kunnen hebben. Simpelste oplossing zou zijn de NAS aan de router vast te zetten, maar ik wil toch liever een compleet plaatje waarmee ik ook beneden op de PC of laptop met de NAS boven kan verbinden.
Ik ben zowat een leek op netwerken gebied, ik kan met wat Googelen net een thuisnetwerk maken, maar na heel wat gepriegel, geGoogel etc. ben ik er nog niet uit. Op sommige sites staat dat port-forwarding het zou moeten doen, en op andere staat dat ik een simpel keuze menu hoor te krijgen waarmee ik de router als simpele switch zou kunnen inzetten.
Ik kom er totaal niet meer uit, en alle hulp is welkom.
Het gaat om een router van TP-Link, de AC750 Archer D2 om precies te zijn.
Ik ben zowat een leek op netwerken gebied, ik kan met wat Googelen net een thuisnetwerk maken, maar na heel wat gepriegel, geGoogel etc. ben ik er nog niet uit. Op sommige sites staat dat port-forwarding het zou moeten doen, en op andere staat dat ik een simpel keuze menu hoor te krijgen waarmee ik de router als simpele switch zou kunnen inzetten.
Ik kom er totaal niet meer uit, en alle hulp is welkom.
Het gaat om een router van TP-Link, de AC750 Archer D2 om precies te zijn.