• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-05 21:21
Laatste tijd krijg ik met mijn ASUS ROG GTX 1060 6GB FPS drops in Heroes and Generals.
Dit zijn geen grote drops, denk hierbij aan van 75 naar 45.

Wat ik al geprobeerd heb:
-Nieuwste drivers installeren van NVIDIA, deze had ik allang geïnstalleerd.
-Lagere settings zetten. Hierbij blijft het nog steeds voorkomen alleen geen grote meer.

Ik heb ook gekeken op het forum van Steam en Heroes and Generals maar dat zijn forumposts van bijna een jaar geleden, zeg driekwart jaar.

Edit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 218,50€ 218,50
1MSI B150M BAZOOKA€ 75,90€ 75,90
1Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING€ 350,-€ 350,-
1Phanteks Eclipse P400S Zwart Window€ 74,50€ 74,50
1Kingston HyperX Savage HX426C13SB2/4€ 42,20€ 42,20
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 147,75€ 147,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.004,80

[Voor 72% gewijzigd door Jeanke117 op 24-01-2017 20:28]

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:22
Ik zou zeggen: het is de game. Als ik naar de steam reviews kijk, zitten er veel opmerkingen in over de matige performance van de game.

Anoniem: 660294

Weet je zeker dat het de gpu is en niet de cpu? Wat zijn de loads en temperaturen van beide als er framedrops zijn?

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 11:16
Anoniem: 660294 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:25:
Weet je zeker dat het de gpu is en niet de cpu? Wat zijn de loads en temperaturen van beide als er framedrops zijn?
Inderdaad, zeker als ze erger worden wanneer je de settings omlaag gooit.

• Jeanke117
De CPU is een i5 6500, zoals ook te zien in mijn inventaris.

Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken naar de loads en temperaturen van de CPU. De koeler van de CPU draait in ieder geval niet op hoge toeren du ik denk wel dat dit meevalt.

Het zou inderdaad ook aan de game kunnen liggen. Aangezien dit een oude game is. Hetzelfde bij Euro Truck Simulator 2. De game is volgens mij nog in DX9 geschreven. Als het allemaal verandert naar DX11/12 dan zou je toch meer performance moeten krijgen, meer fps dus?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:58

Nemesizz

Untouchable

Kan ook 'iets' (programma, proces.... malware?) op de achtergrond zijn die bezig is en veel van je CPU of HDD/SSD vraagt.
Als je bijvoorbeeld Windows 10 gebruikt, kan het ook de (automatisch ingeschakelde) opname functie zijn. Hier zijn al vaker mensen geweest met lage FPS wat werd veroorzaakt door die functie (Xbox Game DVR heet dat).

Een nieuwe DX versie betekend niet meteen meer FPS. DX9 games moet zo'n CPU en GPU meestal met 2 vingers in de neus aankunnen.
Dat gezegd hebbende, zijn niet alle games even efficiënt geprogrammeerd, sommige games springen niet goed om met de resources, en dan kan het zijn dat het zelfs niet goed draait op een i7 met een Titan X (p) bij wijze van. En dan maakt het ook niet uit of het DX9, 10, 11 of 12 is.

• Jeanke117
Nemesizz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:03:
Kan ook 'iets' (programma, proces.... malware?) op de achtergrond zijn die bezig is en veel van je CPU of HDD/SSD vraagt.
Als je bijvoorbeeld Windows 10 gebruikt, kan het ook de (automatisch ingeschakelde) opname functie zijn. Hier zijn al vaker mensen geweest met lage FPS wat werd veroorzaakt door die functie (Xbox Game DVR heet dat).

Een nieuwe DX versie betekend niet meteen meer FPS. DX9 games moet zo'n CPU en GPU meestal met 2 vingers in de neus aankunnen.
Dat gezegd hebbende, zijn niet alle games even efficiënt geprogrammeerd, sommige games springen niet goed om met de resources, en dan kan het zijn dat het zelfs niet goed draait op een i7 met een Titan X (p) bij wijze van. En dan maakt het ook niet uit of het DX9, 10, 11 of 12 is.
Malware is het niet. Dat weet ik zeker. Ik heb namelijk MalwareBytes altijd draaien aan het eind van de dag.

Die XBOX functie moet ik inderdaad even kijken. ik heb er in ieder geval nooit van gehoord maar is er ook een functie waardoor je alle XBOX software verwijderd van je systeem?

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05 22:27
Heb je de bios van de gpu al geupdate?

• Jeanke117
Ik heb de CPU gecontroleerd gisteren tijdens het spelen en die draaide op 56% met een temperatuur van 61 graden.

Een bios update van de GPU heb ik niet gedaan. Maar is dit echt noodzakelijk?

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-05 13:30
Jeanke117 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:24:
Ik heb de CPU gecontroleerd gisteren tijdens het spelen en die draaide op 56% met een temperatuur van 61 graden.

Een bios update van de GPU heb ik niet gedaan. Maar is dit echt noodzakelijk?
Waarschijnlijk bedoeld hij de GPU driver die je van Nvidia.com kan trekken ;)

Intel i7 7820X | GTX 1080Ti | 32GB Geheugen | Asus Prime Deluxe

• Jeanke117
Pentiumdualcore schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:19:
[...]

Waarschijnlijk bedoeld hij de GPU driver die je van Nvidia.com kan trekken ;)
Als hij de GPU driver bedoelt dan heeft hij mijn allereerste bericht niet goed gelezen.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06 09:03

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Jeanke117 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Als hij de GPU driver bedoelt dan heeft hij mijn allereerste bericht niet goed gelezen.
Driver geinstalleerd door eerst DDUD te draaien en daarna de driver instaleren zonder geforce experience? Gaf vroeger nog wel eens wat problemen. Maar de fps drops hebben hier wss niet mee te maken.
Waren voornamelijk crashes die voorkwamen.
Je kan het maar geprobeerd hebben ;)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 21:41
Offtopic :
Gefeliciteerd https://e.deviantart.net/emoticons/a/airborne.gif

On topic :
[...]

Wat is de rest van je systeem?
Genoeg airflow etc?

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-05 13:30
[...]

En ik ook niet, sorry :+

Heroes and Generals is aan de zware kant (en toch grafisch niet mooi). Toen ik nog een gtx780 had speelde ik het ook. Resolutie 2560x1080. Ik kon hem niet op ultra zetten want dan had ik ongeveer 45 fps met drops naar 20-25.

offtopic

Heel lullig maar ik raad dit spel ook gewoon af. Het is een gratis pay to win spel en als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel. Als je van WW1/WW2 shooters houd kijk dan is naar "verdun" (ook lage fps maar speelbaar, gtx1070 zelfde res). Ook bf1 is wel een goed spel maar duur.
Begrijp goed dat ik je niet wil beïnvloeden met spelkeuze, dit is gewoon mijn mening.

Intel i7 7820X | GTX 1080Ti | 32GB Geheugen | Asus Prime Deluxe

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05 22:27
:Ik bedoel niet de driver van je GPU maar de bios van GPU.
Onlangs hebben ze voor de 1000 series van NVIDIA updates uitgebracht voor de GPUs.
Hier zitten onder andere verbeteringen in en misschien lost dat je probleem ook wel op.

Zie dit topic van de buren :

https://nl.hardware.info/...oblemen-gtx-1070---update
Maar zie dat er voor jou GPU nog geen BIOS is uitgebracht. :9

• Jeanke117
thomas1907 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:29:
Offtopic :

[...]

Gefeliciteerd [afbeelding]

On topic :

[...]

Wat is de rest van je systeem?
Genoeg airflow etc?
Kijk in mijn inventaris van mijn profiel voor de hele build. Ik voeg het dadelijk toe in dit topic.

• Jeanke117
Pentiumdualcore schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:32:
[...]

En ik ook niet, sorry :+

Heroes and Generals is aan de zware kant (en toch grafisch niet mooi). Toen ik nog een gtx780 had speelde ik het ook. Resolutie 2560x1080. Ik kon hem niet op ultra zetten want dan had ik ongeveer 45 fps met drops naar 20-25.

offtopic

Heel lullig maar ik raad dit spel ook gewoon af. Het is een gratis pay to win spel en als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel. Als je van WW1/WW2 shooters houd kijk dan is naar "verdun" (ook lage fps maar speelbaar, gtx1070 zelfde res). Ook bf1 is wel een goed spel maar duur.
Begrijp goed dat ik je niet wil beïnvloeden met spelkeuze, dit is gewoon mijn mening.
Dat wat je zegt over de game is helemaal waar. Maar ik speel dit spel omdat ik een tweede wereldoorlog fan ben en omdat ik stiekem wel goed in dit spel ben. Met een gemiddeld KD van 2.6. Aangezien dit een van de enige spellen is waarin ik goed ben, wil ik het graag behouden.

Maar aangezien het gratis is kun je niet te veel verwachten en grafisch zeker ook niet. Dus ik denk dan dat dit topic nutteloos is geweest om op te starten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee