Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming/studenten laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik al een paar dagen op zoek naar een laptop die geschikt is voor medium gaming (hoeft geen ultra/high settings te zijn), en voor mijn IT studie. Ik ga programming en hacking studeren. Gaming is hier niet echt de prioriteit. Ik heb een budget van 1000 tot 1500 euro.

Ik ga hier virtual machines op draaien om een hacking lab op te zetten, dus heb daarom veel ram nodig. 16 gb ram is daarom noodzakelijk, niet meer niet minder. I7 of i5 maakt niet heel veel uit voor mij, Opslag heb ik ook niet perse heel erg veel van nodig. Een ssd zou handig zijn, maar is niet perse nodig. 15,6 inch is nodig. Voor de rest zou ik hem vooral vrij licht willen hebben (zover dat kan voor 15,6 inch) en niet zo'n "bulky" laptop zoals je zo vaak ziet bij gaming laptops. Accuduur is wel fijn, maar geen prioriteit.

Ik zat zelf te denken aan een van de volgende 2 modellen;
De hp pavilion 15-bc076nd:
pricewatch: HP Pavilion 15-bc076nd
https://www.laptopshop.nl...33-4200-8DF0-64401281728B

En de hp Omen 15-ax235nd:
https://www.laptopshop.nl...7/hp-omen-15-ax235nd.html

Er zit natuurlijk een groot prijsverschil tussen de twee. Dit komt doordat er in de pavilion een gtx 960m zit, en in de omen een 1050 ti.

Welke zouden jullie aanraden; de omen of de pavilion? Of misschien een compleet andere? Of kan ik beter wachten op iets?

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-01-2017 18:34)

• Mandamo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-11 19:39
Als je de Omen bij de HP store bestelt kan je tot 31 jan de code NEW2017 gebruiken. Gaat er nog eens 10% vanaf.

http://store.hp.com/Nethe...d=1DK88EA&opt=ABH&sel=NTB

Alle reacties

Verwijderd

Je kunt wellicht ook een kijkje nemen bij de Dell XPS?

Overigens, off-topic, als je zegt dat je "programming en hacking" gaat studeren, wat voor opleiding ga je dan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:00:
Je kunt wellicht ook een kijkje nemen bij de Dell XPS?

Overigens, off-topic, als je zegt dat je "programming en hacking" gaat studeren, wat voor opleiding ga je dan doen?
Welke XPS? Zat hier ook aan te denken, had er een jaartje geleden over gehoord, maar de xps's die nu op de markt zijn voldoen niet aan mijn eisen (de xps 13 is te klein, en de 15 heeft maar 8 gig ram en zit bovendien buiten mijn prijscategorie).

Ik ga hbo-ict studeren bij fontys (https://fontys.nl/hbo-ict/).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:05:
[...]

Welke XPS? Zat hier ook aan te denken, had er een jaartje geleden over gehoord, maar de xps's die nu op de markt zijn voldoen niet aan mijn eisen (de xps 13 is te klein, en de 15 heeft maar 8 gig ram en zit bovendien buiten mijn prijscategorie).

Ik ga hbo-ict studeren bij fontys (https://fontys.nl/hbo-ict/).
Klopt, zit wat boven je budget. Het geheugen is volgens mij wel redelijk gemakkelijk en goedkoop uit te breiden.

Deze ook gezien? http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7566-laptop

Overigens, die Omen die je gelinkt hebt is ook niet verkeerd!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:10:
[...]

Klopt, zit wat boven je budget. Het geheugen is volgens mij wel redelijk gemakkelijk en goedkoop uit te breiden.

Deze ook gezien? http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7566-laptop

Overigens, die Omen die je gelinkt hebt is ook niet verkeerd!
Ik heb die dell laptop die je gelinkt hebt even gecheckt, die is duurder dan die Omen en heeft een stuk minder goede videokaart. Kan het zijn dat ik iets mis misschien?

Acties:
  • Beste antwoord

• Mandamo
Als je de Omen bij de HP store bestelt kan je tot 31 jan de code NEW2017 gebruiken. Gaat er nog eens 10% vanaf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:17:
[...]

Ik heb die dell laptop die je gelinkt hebt even gecheckt, die is duurder dan die Omen en heeft een stuk minder goede videokaart. Kan het zijn dat ik iets mis misschien?
Nouja, een 4k scherm. Misschien ben ik toch een sucker voor de hoeveelheid pixels in zo'n scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:22:
[...]

Nouja, een 4k scherm. Misschien ben ik toch een sucker voor de hoeveelheid pixels in zo'n scherm.
Aha, heb ik niet zien staan. Meh, denk eerlijk gezegd dat dat alleen maar de batterijduur vermindert en voor de rest niet genoeg toevoegd, maar alsnog bedankt voor de tip :P
Mandamo schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:22:

Hmm, dat maakt hem wel een stuk aantrekkelijker :) . Zal het onthouden.

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:29

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:29
Ik doe de studie die je benoemd en ik heb zelf de Dell XPS 15 met 4k scherm en 16 gb ram. Prima laptop. Gebruik mijn laptop alleen niet om de gamen, daarvoor heb ik hem niet gekocht.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
pricewatch: MSI GE62VR 6RF-082BE (Apache Pro)
Met dat budget is het gewoon dom om geen GTX 1060 te halen. Alles wat je wenst maar 2.4KG ziet er best strak uit en je kan BF1 op ultra spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Die zou bijvoorbeeld wel kunnen. Is er verder nog een rede om de inspiron 15 boven een van de genoemde laptops te nemen naast specs?
BSOD baby schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:37:
Ik doe de studie die je benoemd en ik heb zelf de Dell XPS 15 met 4k scherm en 16 gb ram. Prima laptop. Gebruik mijn laptop alleen niet om de gamen, daarvoor heb ik hem niet gekocht.
Lijkt me ook een prima laptop, maar again, die is buiten mijn prijsklasse.
Voyarch schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:38:
pricewatch: MSI GE62VR 6RF-082BE (Apache Pro)
Met dat budget is het gewoon dom om geen GTX 1060 te halen. Alles wat je wenst maar 2.4KG ziet er best strak uit en je kan BF1 op ultra spelen.
Bedankt voor de suggestie. Ik snap het, maar ik neem al genoegen met 60 fps op medium-high. Ik bespaar dan liever wat geld.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
Je bespaart juist geld als je de GTX 1060 haalt, de GTX 1060 is niet eens te vergelijken met een 1050 ti en moet je dus later gauwer op low spelen. GTX 1060 = GTX 1050 Ti + 42%
http://laptopmedia.com/hi...080-specs-and-benchmarks/
Daarmee is 100 euro dus niks als je 42% betere performance krijgt

[ Voor 10% gewijzigd door Voyarch op 22-01-2017 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voyarch schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:48:
Je bespaart juist geld als je de GTX 1060 haalt, de GTX 1060 is niet eens te vergelijken met een 1050 ti en moet je dus later sneller op low spelen. GTX 1060 = GTX 1050 Ti + 42%
http://laptopmedia.com/hi...080-specs-and-benchmarks/
Huh, als je het zo bekijkt.. Ik zal het onthouden.

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:29
Zou je ook gewoon de kleinere variant de XPS 13 kunnen nemen zonder 4k scherm!

Verwijderd

Topicstarter
BSOD baby schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:56:
Zou je ook gewoon de kleinere variant de XPS 13 kunnen nemen zonder 4k scherm!
Zelf vind ik 13,3 inch te klein.

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Mandamo schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:22:

Ik ben jou enorm dankbaar voor de kortingscode! ^^ nu zo net de ax-225nd besteld

• Mandamo
Mirr0r schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Ik ben jou enorm dankbaar voor de kortingscode! ^^ nu zo net de ax-225nd besteld
Die van mij is vandaag binnengekomen! Moet zeggen dat die code eerder al door iemand anders werd gepost. Je bent niet toevallig een student? Je kan schijnbaar de 10% studentenkorting combineren met de NEW2017 code waardoor er nog eens 10% af gaat.

• Mirr0r
Mandamo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:48:
[...]

Die van mij is vandaag binnengekomen! Moet zeggen dat die code eerder al door iemand anders werd gepost. Je bent niet toevallig een student? Je kan schijnbaar de 10% studentenkorting combineren met de NEW2017 code waardoor er nog eens 10% af gaat.
helaas nog niet :( wil in september gaan studeren.

Verwijderd

Topicstarter
Mirr0r schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:57:
[...]

En? Hoe is de laptop? Vooral de bouw, het lawaai en de hitte ervan. Ben van plan hem zelf ook binnenkort te kopen, en er zijn geen echt goede reviews van :/

• Mirr0r
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:17:
[...]

En? Hoe is de laptop? Vooral de bouw, het lawaai en de hitte ervan. Ben van plan hem zelf ook binnenkort te kopen, en er zijn geen echt goede reviews van :/
ik krijg het als het goed is vandaag binnen. Ik zal je dan wel zo kunnen vertellen wat mijn first impression is.

• Tasteless
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:32
[...]

Ik heb de ax-225nd inmiddels ook sinds gister in bezit en voor de prijs welke je betaald vind ik het een prima laptop. Nadelen: fans onder full load zijn duidelijk hoorbaar, touchpad is redelijk, scherm had voor mij een brightness setting meer mogen hebben.

• TweakerD
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik krijg de ax-225nd (als het goed is) ook vandaag nog binnen. DHL maakte een sorteerfout (ik werd niet blij toen ik de reviews op Opiness ging lezen) en duurde het wat langer, maar nu lijkt het "weer op de rails" en onderweg...

In de Youtube reviews en de winkel merkte ik ook dat de touchpad "OK" is, maar als je echt gaat gamen heb je vast een aparte muis :)

• Mirr0r
P0L4T schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:25:
Ik krijg de ax-225nd (als het goed is) ook vandaag nog binnen. DHL maakte een sorteerfout (ik werd niet blij toen ik de reviews op Opiness ging lezen) en duurde het wat langer, maar nu lijkt het "weer op de rails" en onderweg...

In de Youtube reviews en de winkel merkte ik ook dat de touchpad "OK" is, maar als je echt gaat gamen heb je vast een aparte muis :)
welke winkel bied hem aan dan? Ik kon het namelijk nergens vinden.

• TweakerD
Excuus voor de verwarring. Ik heb een andere Omen 15,6 inch geprobeerd bij de mediamarkt (weet niet precies meer welke typenummer, maar lijkt er heel erg op). De behuizing zal niet erg veel verschillen dacht ik.

Oorspronkelijk wilde ik ook gewoon op de BTW actie wachten, echter kwam ik bij het berekenen erachter dat het vanaf donderdag maar 110 euro zou schelen tov de HP site. Voor een nieuwere/betere CPU/GPU vind ik de Omen op de HP site toch een betere koop.

Voor wie geinteresseerd is over hoe het met DHL is afgelopen, vandaag is het wel gewoon netjes bezorgd binnen de aangegeven tijdvak. Een opluchting na het lezen over hoe vaak en op welke manieren het fout kan gaan.

Ga het zo eens uitpakken .. :)

• Mirr0r
Ik kreeg ook zojuist een appje met een foto dat mijn doos binnen is!
Ook mijn insteek was met de BTW actie maar het nieuwe model hebben ze dus niet bij de MM.
en voor een 100euro verschil heb ik liever een nieuwere CPU/GPU :)

• Mandamo
[...]

Review: Ouder model qua cpu/gpu, maar voor de rest hetzelfde http://www.notebookcheck....book-Review.167836.0.html

Touchpad vond ik heel erg meevallen, snap niet zo goed waar de kritiek vandaan komt. Scherm ziet er ook prima uit. Enige minpunt wat ik kon vinden was dat de scharnieren van het scherm wel erg stroef zijn.

• TweakerD
Mooi ding, werkt lekker en heb eigenlijk niet echt minpunten anders dan de HP bloatware en de Windows 10 privacygevoelige instellingen. Apps uninstallen, settings configureren, updates & go!

• Mirr0r
Inderdaad al dat bloatware zeg!
Werkt heel mooi. Het matige trackpad ding begrijp ik nu. Voor de rest is het een prima ding!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de feedback, iedereen! Gelukkig zijn de genoemde minpunten (matige trackpad, geluid, lage helderheid van het scherm) niet belangrijk voor mij. Heb hem daarom zojuist besteld :)
Pagina: 1