Computers follow your orders, not your intentions.
Vraag
Beste antwoord (via Big Mama op 22-01-2017 19:46)
Verwijderd
Neen - dat is al heeeeel vaak behandeld hier. Uitleg staat eventueel ook in de sticky als je er meer over wil wetenMar.tin schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:40:
[...]
Overigens mag dit volgens mij bij consumenten ook volgens mij als dat de manier is waarop de leverancier zijn garantie afhandelt
---
Bij zakelijke aankopen zijn afwijkingen in de afhandeling inderdaad mogelijk, maar uiteindelijk geldt zeker als het nooit gefunctioneerd heeft gewoon het conformiteitsbeginsel. Zakelijk kan bijvoorbeeld een garantie van slechts maanden gegeven worden, maar dan moet het nog steeds bij aankomst voldoen aan wat geschetst is. De *aansprakelijkheid* voor conformiteit is nog steeds de verkoper - daar sluit je de overeenkomst mee.
Dat betekent dus dat als Seagate niet meewerkt, de winkel daar toch echt iets mee moet.
Alle reacties
Geen idee wat ze bedoelen met NL geen DOA procedure, dat zou je even moeten navragen bij Copaco!adres: Volg hiervoor de aanwijzingen op de website www.seagate.com
service: Voor de garantieafhandeling gaat u naar de website www.seagate.com Vervolgens klikt u op 'Support & Downloads' en dan op 'Warranty Support and Returns'.
Warranty via www.seagate.com - click on support - warranty support and return
DOA: NL Geen DOA procedure BE No DOA procedure
Wat heb je zelf verder al gevonden? Op Tweakers verwachten we namelijk wat meer inzet dan dat je nu gegeven hebt. Wat zei Seagate bijvoorbeeld en wat heb je verder gevonden?
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Wat was hierbij de gedachte? Mogelijk moet je bij je werkgever aankloppen.Big Mama schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:12:
Mijn werkgever heeft (voor mij) een paar Seagate harddisken aangeschaft
[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]
Verwijderd
Neen - dat is al heeeeel vaak behandeld hier. Uitleg staat eventueel ook in de sticky als je er meer over wil wetenMar.tin schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:40:
[...]
Overigens mag dit volgens mij bij consumenten ook volgens mij als dat de manier is waarop de leverancier zijn garantie afhandelt
---
Bij zakelijke aankopen zijn afwijkingen in de afhandeling inderdaad mogelijk, maar uiteindelijk geldt zeker als het nooit gefunctioneerd heeft gewoon het conformiteitsbeginsel. Zakelijk kan bijvoorbeeld een garantie van slechts maanden gegeven worden, maar dan moet het nog steeds bij aankomst voldoen aan wat geschetst is. De *aansprakelijkheid* voor conformiteit is nog steeds de verkoper - daar sluit je de overeenkomst mee.
Dat betekent dus dat als Seagate niet meewerkt, de winkel daar toch echt iets mee moet.
Het is niet echt relevant wat Seagate er van vindt. Het ging me er meer om dat de opstelling van de leverancier niet mag volgens NL consumentenrecht. En had had geen idee of het wel mocht bij B2B. Het is lastig om daarop te googelen, want bij 99% van de hits kom je dan terecht bij 'consumentenverhalen'.Wat heb je zelf verder al gevonden? Op Tweakers verwachten we namelijk wat meer inzet dan dat je nu gegeven hebt. Wat zei Seagate bijvoorbeeld en wat heb je verder gevonden?
Mijn werkgever faciliteert me om thuis een testomgeving op te zetten, zodat ik kan knutselen met virtualisatie, deployment, configurationmanagement, cloudmeuk, enz om ervaring mee op te doen. Ik blij (leuke spulletjes en mooi datacentertje opbouwen) en hij blij (ik doe ervaring op in mijn eigen tijd). De spullen worden dus zakelijk aangeschaft, maar ik mag ze thuis gebruiken.GlowMouse schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:38:
[...]
Wat was hierbij de gedachte? Mogelijk moet je bij je werkgever aankloppen.
[ Voor 7% gewijzigd door Big Mama op 22-01-2017 20:10 ]