Van het dak van mijn vrijstaande garage druipt soms condensvocht af. Met momenten is dit zelfs redelijk veel. Op het dak zelf liggen metalen dakplaten zoals deze:

Dit is dus de versie zonder isolatie onder. Hieronder heeft de vorige eigenaar nog piepschuim platen gehangen van 2 a 3 cm dik. Echter loopt het condens tussen de kieren eruit. Dit piepschuim hangt dus niet strak tegen de metalen platen.
Nu zou ik willen weten welk de beste en goedkoopste oplossing is om dit te fixen.
Volgende mogelijkheden heb ik zelf al bedacht:
Mijn bedenkingen hierbij:

Dit is dus de versie zonder isolatie onder. Hieronder heeft de vorige eigenaar nog piepschuim platen gehangen van 2 a 3 cm dik. Echter loopt het condens tussen de kieren eruit. Dit piepschuim hangt dus niet strak tegen de metalen platen.
Nu zou ik willen weten welk de beste en goedkoopste oplossing is om dit te fixen.
Volgende mogelijkheden heb ik zelf al bedacht:
- Metalen dakplaten eraf en vervangen door nieuwe platen, maar dan de versie met isolatie, zoals deze:
- Tegen onderkant van de metalen platen purisolatie (laten) spuiten, op deze manier dus:
- Tegen onderkant van de metalen platen glaswol(of iets dergelijks) van isolatie aanbrengen, strak tegen de platen aan, deze soort dus:
Mijn bedenkingen hierbij:
- Voor optie moet het complete dak eraf, maar is wel zeker dat het goed is
- Optie 2 lijkt mij het moeilijkste om zelf te doen, misschien zelf enkel mogelijk om te laten doen, maar het dak kan wel blijven liggen, is volgens mij wel de snelste optie
- Bij optie 3, hoe kan je zeker zijn dat de isolatie mooi aansluit op de metalen dakplaten? Dit moet er toch echt strak tegen zitten